2013. november 20., szerda

Ismertető: Full House Take 2

Egy nagyon népszerű és kedvelt dorama "folytatására" esett most a választás, úgy hogy nem néztük még meg a Full House legelső szériáját. Tudtommal nem sokban kapcsolódnak a sztorik egymáshoz, mindössze annyi, hogy ugyan annak a manhwa írónak a tollából születtek.



Cím: Full House Take 2 (풀하우스 Take 2)
Műfaj: romantikus, vígjáték
Epizódok száma: 16 (32 részre bontva)
Év: 2013
Csatorna: SBS
Szereplők:
Hwang Jung Eum - Jang Man Ok / Michelle Jang
No Min Woo - Lee Tae Ik
Park Ki Woong - Won Kang Hwi
Yoo Seol Ah - Jin Se Ryung



Történet:
Michelle Jang szülei meghaltak, ezért Dél-Koreába viszik, ahol Hapkido mester nagyapja magához veszi és rögvest át is kereszteli Man Ok-ra. A lány felcseperedvén nagyapja kedvében jár, szinte mindig és Hapkido mesterként órákat tart, azonban titokban arra vágyik, hogy divattervező legyen. 
Ezt az álmot el is kezdi megvalósítani, amikor a nagyapó hosszabb időre távozik Koreából. Így botlik bele a Kínában és Japánban is híres duóba a Take One-ba. A sors fintora, hogy közben egy barátnője révén hatalmas tartozást halmoz fel a Take One kiadójával szemben, így hogy törlesszen beáll a fiúk stylistjának. De nem eszik ilyen forrón a kását, hiába alakulgat a szerelmi háromszög köztük, megérkezik Tae Ik volt szerelme, botrányba keverednek, szerződést is bontogatnak párszor és kiderül kit mi hajt a rivaldafény felé.

Whalemény:
Mint írtam fentebb több ismerősöm lett teljes fanja a sorozatnak és már már You are beautiful 2-nek (innentől csak YAB) emlegették, ezért is néztünk bele, hogy mennyire YAB szintű is ez valójában. Így végig nézvén én azt mondom szerintem semennyire, de ez nem jelenti azt, hogy rossz a sorozat.
Számomra teljesen nézhető volt, nem teljesen megszokott sztorival, (végre a főszereplő csaj nem egy naiv lány vagy törtető karrierista) és viszonylag jó poénokkal, de sajnos engem nem szippantott be. Van az az érzés filmezés, sorozatnézés közben, hogy húú, ez de jó, és észre se veszem és már végig néztem. Valamiért itt nem éreztem ezt, pedig tényleg minden adott egy jó sorozathoz és mégse fogott meg. Talán Tae Ik állandóan hullámosra lőtt feltupírozott haja és Man Ok szörnyű haja (amíg nem váltott) és ruhái vonták el a figyelmem, de egyszerűen nem tudtam maradéktalanul beleszeretni ebbe a történetbe, épp ezért az ellőtt poénok se ütöttek nagyon sokáig.
Az eleje rém lassan indul be, nagyon sokáig mutatják be nekünk a főbb karaktereket és csak nagyon lassan és szövevényesen sikerül végül összehozni őket. A két férfi főszereplőt korábban láttam egy-egy filmben vagy sorozatban, de nem maradtak meg a fejemben se a karakter miatt, se a játékuk miatt, és igazából itt sem. Szerintem egy év múlva nem is fogok rájuk emlékezni.
A történet közepe egyre jobban elkezdi érdekelni az embert, majd az utolsó 4 vagy 5 részre újra ledobott a mélybe és elkezdett hidegen hagyni a szereplők sorsa. Nyilván nem egy mélylélektani sorozatra számítottam/ahhoz hasonlítom, de a szereplők problémái sem érdekeltek. Talán abból kifolyólag, hogy Man Ok-on kívül más nemigen fogott meg a történetben.
Kifejezetten örültem, hogy elég nemzetközi lett a sorozat. Nemcsak Japánban hanem Kínában is járunk többször, még ha csak díszlet erejéig is. :D És a másik dolog aminek többen örülhetnek, hogy az elején sokszor szaunázik a korántsem ronda Tae Ik.
Ami viszont zavart a végében, hogy a nem derül ki, hogy Tae Ik szülei miért adósodtak el, pedig hosszú ideig ez volt a legerősebb húzóereje a sztorinak és az hogy mi lesz a Full House sorsa.

Lee Tae Ik
Elég fura fazon.... szó szerint. Szinte mindenre allergiás, ebből következően hisztis, pedig egy lecsúszott milliárdos, akinek semmije sincsen, de gyerekkori elkényeztetése miatt képtelen kiszakadni a luxusból. (sz*r dolog, mi?)
Man Ok miatt (mily meglepő) elkezd változni és nem csak a hisztis díva énjét ismerjük meg, hanem a reménytelenül szerencsétlen és magatehetetlen oldalát is. Igazi férfi... -_- Karakterét leginkább (ha már ennyire hasonlítgatjuk a YAB-hoz) Hwang Tae Kyung-hoz tudom hasonlítani, de míg Tae Kyungnak látjuk egy-két erényét is, addig nála ezt nem tudtam felfedezni. Hol lassan, hogy gyorsan váltakozott a hozzáállása dolgokhoz, ahogy éppen a történetben szükség volt rá. És a hajáról ne beszéljünk, de komolyan. Én pasi hajat nem láttam így beállítva nap 24-ben.
A Tae Iket játszó No Min Woo színészként és énekesként egyaránt próbálja keresni a kenyerét, de én ajánlom neki a kettő közül a színészkedést, a játékától nem voltam elájulva, de ilyen szinten énekelni egy vemhes macska is tud.

Jang Man Ok
Az amerikában élő Michelle Jang kiskorában elveszti szüleit, ezért "házsártos" és hapkido mester nagyapjához kerül. Mellette nemcsak a sportág kiváló űzőjévé válik, hanem titokban divattervezőnek készül. Kellemes színfolt Man Ok karaktere a dorama világban, mert eddig ő volt az első női főszereplő, akinek ha orgánuma nem is tetszik (komolyan olyan a hangja mintha folyamat náthás lenne, bár ez a színésznő furcsa adottsága) de jellemre teljesen elüt a megszokottól. Simán leüt bárkit, visszaszól (!!!) a riválisának, nem csak bambán tátog, amikor az kiosztja. A színésznővel nem barátkoztam meg maradéktalanul, bár lehúzni sem húznám még le a klotyón. Elválik, ha látok még vele egy másik sorozatot.

Won Kang Hwi
Folyton jókedvű, szinte már gyerekes, ruhamániás és totális Man Ok fan. Kang Hwi jelleme és külseje nekem kicsit nem passzolt. Nagyon emlékeztetett a Hong Ki által megformált Jeremyre a YAB-ból, de külsőre ez a fajta karakter inkább illik Hong Ki alkatához. A sorozat elején meg kb. minden nap nagy ruhabevásárlásra ment, mintha másból se állna az élete. o.O Játéka sok kivetnivalót hagy maga után. Nekem például azok a jelenetek, amikben vakon botorkál egyáltalán nem voltak hitelesek.

Jin Se Ryung
Én komolyan rá nem találok szavak... Már amikor a lábát megláttam tudtam, hogy szívből gyűlölni fogom. Jellemre kb. ugyan olyan mint Tae Ik azzal a különbséggel, hogy neki megvan hozzá a pénze is. A beszédstílusa teljesen kiakasztott. Vannak a tipikus idegesítő beszédű koreai nők, akik minden mondat után nyitva hagyják a szájuk, felviszik a hangsúlyt és jelentőségteljesen próbálnak nézni... agyrééém! Eléggé elhanyagolták a hozzákapcsolodó szálat, és hamar letudták jelenlétét és Tae Ikhez fűződő kapcsolatát, de igazából nem is sajnálom, mert ha sokszor keverte volna trutyit biztos készítettek neki egy woodoo babát.

Nos, ha ajánlanom kéne a sorozatot: kellemes kikapcsolódást mindenképp adhat, de nem várnám azt hogy teljesen megfogja ragadni az embert.

Felirat: Dorama Forever Fansub

Pontozás:
Cselekmény: 7/10
Színészek: 6/10
Zene: 6/10

11 megjegyzés:

  1. Na mondjuk nem csodálom, hogy nem vagy elájulva tőle. :-) Én a dalokon, a zenén akadtam ki. Hogy az milyen kritikán aluli! És a történet is elég gyenge.
    Tae Ik/No Min Woo (a Pasta c. sorozatban ő volt Philip) a filmekbe szerintem nem azért kerül, mert akkora színész, hogy megérdemli, hanem inkább nagyon attraktív biodíszlet, el lehet vele adni a béna sorozatot is. Egyébként zenészként viszont baromi tehetséges, legalábbis amit eddig láttam tőle, az nem semmi.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, a zene borzalom volt benne, jó hogy említed. :D
      Min Wootól én se színész se zene téren nem vagyok elájulva. :D Pl a My girlfriend is a gumiho betétdala se tetszik, és ott se volt egetrengető a játéka, bár "gonoszként" nekem szimpatikusabb.
      A többségében azért raknak idolokat sorozatokba, mert sokkal eladhatóbb lesz, meg nagyobb lesz a hírverés körülötte, így sokan bele fognak nézni. Lásd: To the beautiful you, vagy Heirs. Az más kérdés, hogy milyen a történet és mennyire rontja el a forgatókönyvíró. Esetünkben nem sikerült a legjobbra... :/

      Törlés
  2. Ezek szerint akkor abban egyetértünk, hogy színésznek Min Woo nem igazán jó. A zenében meg egyszerűen más az ízlésünk. (Az enyém kicsit furcsa, eklektikus, már mondták mások is.) :-)
    És tényleg! A Gumiho-s zene sem ütötte meg a mércét, bár a film fő zenéje, és főleg a refrénje (Lee Sun Hee - Fox Rain) nekem tetszik. Sőt...
    A To the Beautiful-nál is a főcímzene tetszik (J-Min - Stand up/Ezek szerint akkor abban egyetértünk, hogy színésznek Min Woo nem igazán jó. A zenében meg egyszerűen más az ízlésünk. (Az enyém kicsit furcsa, eklektikus.) :-)
    És tényleg! A Gumiho-s zene sem ütötte meg a színvonalat, bár a film fő zenéje, és főleg a refrén (Lee Sun Hee - Fox Rain) nekem tetszik.
    A To the Beautiful-nál is a főcímzene tetszik (J-Min - Stand up/일어나), de a betétdalok ott sem az igaziak, pedig jóhangú, amúgy sikeres idolok éneklik. (Gondolom az ilyenek benne vannak a szerződésükben, hogy ezt is el kell vállalni.) Ez kérem a tömeggyártás. Bár nálam működik... ;-)
    Még meg szeretném kérdezni, hogy te hol nézed a sorozatokat, és magyar, vagy angol felirattal nézed-e, és különben is...
    Köszi előre is,
    Gabi :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, úgy tűnik. :D Jaj, zenei téren én is válogatós vagyok. :D
      A To the beautiful you OST-vel sem voltam kibékülve, meg igazából én egy bizonyos mennyiség után megunom az összes dalt, ami a sorozatok alatt megy, mert túl sokszor hallom őket. :D De ezek között is vannak fokozatok, amik néha jöhetnek azért, de amivel ki lehet kergetni a világból a Boys over Flowers Paradise száma. xD

      Én általában d-addictsról szoktam a feliratot és a videót is beszerezni. Általában jól szétgyűjtöm a fejem, aztán mindig leszedek egy hatodikat és végül azt nézzük. xD
      Ha tehetem magyarul nézem, bár az utóbbi időben kicsit elvette a kedvem a magyar felirattól a rossz minőségük. Van még sori, aminek az ismertetője még nem lett publikálva a blogon és köztük kettőnek is elég érdekes volt a felirata.:/
      Ha angolul nézzem/ük akkor dramacrazyt szoktam választani, vagy ha már van videóm, akkor d-addictsról keresek angol feliratot hozzá. :)

      Törlés
    2. Lehet, hogy a zenei izlésünk nem is annyira eltérő? :-DD
      A Paradise egy katasztrófa. Most, hogy emlegettük, eszembe is jutott a dal, és itt hallom a fejemben ezt a szörnyűséget!!! És az a vállalhatatlan besütött haj Lee Min Ho-nál...
      A sorozatnézést én a Good Drama-n űzöm (minden egyes rész 3-4-5 darabra van szétszedve) és angol felirattal megy. Filmeket is szoktam itt nézni (persze az is darabolva van). A másik, ami működött az pedig a Drama Fever volt. Mondjuk ugyanilyen darabolt stílusban. A letöltéssel én még nem próbálkoztam.

      Törlés
    3. :D :D Lee Min Ho nekem abban a szerepben nagyon nem jött be. :D

      Igen, Drama Fevert én is ismerem, erre a Good Dramaba még nem botlottam bele. Én online ritkán nézek sorozatokat, mert mire betölt.. stb. Nekem egyszerűbb leszedni és azt vihetem is magammal telón, ha kedvem van hozzá. Meg nálünk nagy üzemben megy a dorama csere barátnőkkel. :D

      Törlés
    4. No Min Woo-nak én azt a korszakát szeretem mikor még egy ilyen visual kei beütésü zenekarban játszott ami már nem most volt XD és nehéz is róla bármit fel lelni de akkor látszott ,h van tehetsége a zenéhez... Most már csak a szemei fognak meg de azok még mindig nagyon :D

      Törlés
    5. Csak a szemei? :D Azért a leszakadó ruhadarabos jelentek is eléggé megkapóak róla :D xD

      Törlés
  3. Ja még annyit, ide, hogy valaki vegye ki a dorama staff-fodrászok kezéből a sütővasat, mert nem tudják kinél kell használni!!! Itt is egy pasi haját sikerült "deszépre" megcsinálni vele... :-)

    VálaszTörlés
  4. Na,akkor jöhet a máglyán égetés.... Szerintem MinWoo nagyon jó színészként... Most ezért megint kapni fogok,de csak a Sword and Flowert tudom felhozni...amikor a hideg is kiráz egyetlen grimaszától,és szavak nélkül is tudod,hogy éppen mire gondol...mit tervez...mit is jelent 1-1 mondata igazából...Nekem onnan indult a "Jó,akkor most megnézem az összes MinWoo sorozatot/filmet" elhatározás....És szerintem ez a full house is nagyon jó lett...Nekem nem voltak ilyen problémáim vele...Hangja szegénynek nincs de tehetséges zenész is. Nekem ez a 16 rész egy pillanat alatt elrepült,és biztos h még újra fogom nézni. KiWoong meg szerintem hitelesen adta elő a megvakulós részeket.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Eskü megnézem egyszer a Sword and Flowert és ha abban jó, el fogom ismerni, de ebben a sorozatban szerintem erősen semmit produkál Min Woo. Általában csak mereszti a szemét és ennyi. Legalább annyit ismerj el, hogy itt kevésbé volt jó, mint a Sword and Flowerban!!! :D A többit meg már lemecseltük asszem egyszer. :D

      Törlés