2014. február 1., szombat

Recept: Vörösbabkrémes palacsinta (Taiyaki/Bongeoppang 鯛焼き/붕어빵)

Ahogy ígértem a vörösbabkrémes palacsinta recept következik. Igazából nem bonyolultabb, mint egy sima palacsinta, annyi lesz a különbség, hogy itt babkrém a töltelék és valami formát kell neki adni. :D

Hozzávalók:
2/3 bögre liszt (110g)
2 teáskanál sütőpor
2 1/2  kanál cukor
3/4 bögre víz vagy tej (180ml)
1 tojás
1/2 bögre to 3/4 vörösbabkrém
olaj a sütéshez

Nagyon sokat kerestem a megfelelő receptet, végül rá kellett döbbennem a Taiyaki egy egyszerű palacsinta tészta. (de gofri receptet is láttam hozzá) Találtam bonyolultabb elkészítési módot is, de ahhoz nem volt affinitásom, így az egyszerűbb mellett döntöttem.
A lisztet, cukrot és sütőport elkeverjük, majd a felkevert tojást összekeverjük a tejjel és hozzáadjuk a lisztes keverékhez. Ezt is jól összekeverjük és kész is.
Ezután fogjuk (szerencsésebb esetben) a hal alakú sütőformánkat vagy (szerencsétlen esetben) a melegszenvicssütőnket és kiolajozzuk. Ebbe helyezünk egy kevés tésztát, majd a babkrémből egy kicsit rakunk a közepére, majd egy kis tésztával leöntjük. Ráhajtjuk a sütő tetejét és hagyjuk készre sülni.
Ennyi. De tényleg. :D
A legnagyobb szívfájdalmam az volt, hogy nem lett halacska alakjuk sütő hiányában, (már megrendeltem a szülinapi manóktól a halacska formájú sütőt :D) és külön ki kellett kísérletezni mivel süssük. Az amerikai palacsintasütő nem vált be, a gofri sütő pedig a formája miatt szóba se jöhetett. De egyébként az ízük teljesen rendben volt.

Sok különleges alapanyag nem szükségeltetik, egyedül a vörösbabkrém, ami extrább, de azt is ellehet otthon készíteni, ha valaki nem akarja 1300 ft-ért megvenni készen.
Jó étvágyat! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése