2014. április 9., szerda

Recept: Omurice (オムライス)

A Tteokbokki mellett ez a másik étel, ami nagyon nagy kedvencem. Számomra ez még a japános korszakomból származik.
Virágkorát talán a Rooftop Princenek köszönheti, mert ott jószerivel minden részben látni omuricet. (viccelek :D) Illetve a Rich Man Poor Woman-ben is feltűnik egy röpke jelenet erejéig.

Elkészítése nem igényel túlságosan nagy munkát, talán csak az átfordításhoz kell egy kis trükközés, de meg lehet oldani több módon is, hogy tekercs alakú legyen.

Egy adaghoz ("nagy" palacsinta sütőben):
2 tojás
0,5-1 dl tej (ez ízlés kérdése)
csipet só
kevés olaj

Az összekevert tojást, a tejjel sóval össze keverjünk.

Töltelék:
Ide igazából bármit lehet írni, annyi a lényeg, hogy rizs legyen benne. Én általában egy-két tasak rizst szoktam kifőzni, és azzal gazdálkodni, az több adagra is elég, ha kellő mennyiségű zöldséget húst rak mellé az ember.

- 1 ½ bögre rizs
- 1-2 paradicsom kockára vágva (ízlés szerint)

- 1/3 bögre felvágott hagyma
- ½ bögre felvágott répa
- kis olaj
- egy marék csirke mell csíkokra vágva, vagy marha
- só, bors

Nem csak azt tudod variálni mit teszel bele, hanem azt is hogy miből mennyit. Tényleg teljesen rád van bízva. Én például nagyon szeretem benne a kockára vágott paradicsom darabokat. De láttam már borsós, kukoricás, gombás, kimchis, zöldhagymás, verziót is. Szóval ez a része tényleg teljesen rád van bízva.
A hagymát az kis olajjal megpirítom, majd bele a húst, és a répát a fűszert a legvégén a paradicsomot. Ezt összekeverni a kész rizzsel.

Ezután a külső részét készítjük. Kevés olajra ráöntjük a tej+tojás kombót, és ha már nagyjából kész, csíkban bele rakjuk a közepére a tölteléket. Az omlett két szélét felhajtjuk a töltelékre (nem baj ha kilátszik a töltelék és egyből a tálalásra váró tányérra fordítjuk úgy, hogy a töltelékes rész legyen alul. Papírtörlővel kicsit megformázhatjuk még ha kicsit deformált lett. A tetejére rajzolhatunk, írhatunk ketchuppal.

Hajrá! :)

6 megjegyzés:

  1. Hmmm - kedvet kaptam hozzá - lehet, hogy ez lesz a vacsi??

    VálaszTörlés
  2. Éppen tojásos tészát akartam enni, de nem volt itthon tészta. Közben a facebook kezdőlap nézgetésével megtaláltam a recepteket és ezt el is készítettem :33 kinézetre nem lett jó, viszont az íze, nagyon jó lett *-* Köszönöm a receptet ^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy jól sikerült!

      A kinézet nekem is csak többedjére sikerült. Pálcikával el se tudom képzelni hogy bárki megtudja fordítani :D

      Törlés
  3. Én rengeteg animében láttam már hogy ezt eszik és rákerestem mert ki szeretném próbálni és köszi hogy felraktad a receptet 😊❤

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy hasznos volt! ^^ Remélem ízlett az omurice :D

      Törlés