2017. január 29., vasárnap

Ismertető: Goblin (Guardian: The Lonely and Great God)

Minden vágyam volt idén látni egy olyan humoros romantikus történetet, amiben nincsenek felesleges körök, szörnyű történet és borzalmas karakterek. Nagyon úgy tűnt hogy a Goblin minden kitételnek megfelel, Gong Yoo-val fűszerezve, így nem kevés várakozás előzte meg a sorozatot részemről.

Cím: Guardian: The Lonely and Great God (쓸쓸하고 찬란하神-도깨비)
Műfaj: romantikus, vígjáték
Epizódok száma: 16 (+2 special)
Év: 2016-2017
Csatorna: tvN


Szereplők:
Gong Yoo - Kim Shin
Kim Go Eun - Ji Eun Tak
Lee Dong Wook - Kaszás
Yoo In Na - Sunny
Yook Sung Jae - Yoo Duk Hwa

Történet:
Kim Shin a király hadvezéreként szolgál és sorra nyeri a csatákat. Amikor visszatér királya elvakult féltékenységében(?) halálra ítéli őt, azonban Kim Shin életben marad. Mellkasában a királytól kapott kardjával Dokkaebi-ként (도깨비) "születik" újjá, mindenható képességekkel és halhatatlansággal. Mindezt büntetésként, hogy folyamatosan láthassa és emlékezzen szerettei halálára. Csakis leendő menyasszonya lesz képes kihúzni a kardot, ezzel megszabadítván a halhatatlanságtól.
900 évvel később Szöulban Ji Eun Tak édesanyját, vele várandósan autóbaleset éri. Megfogadván egy utcai árus hölgy tanácsát: halála előtt azért fohászkodik, hogy valaki segítsen rajta és megmentse.
A több száz éve élő Kim Shin meghallja fohászát, aki aktuális hangulata miatt megmenti az életét és a meg nem született gyermeke életét. Ji Eun Tak ennek hatására egy tarkóján kirajzolódott jellel születik meg, amiből a szellemek mind tudják, hogy ő a Dokkaebi menyasszonya. Végül Eun Tak és Kim Shin 18 évvel később találkoznak, amitől beindulnak az események.

Whalemény:
Az első rész, ha sok helyen nagyon gyorsan és sok helyen kevésbé egymásba kapcsolódóan,  de adott egy nagy körképet a karakterekről, az eddigi hátterükről. Őszintén az első két rész láttán megrettentem miről fog szólni a sorozat. Féltem, hogy a felvázolt alap probléma nem bír majd el 16 részt... Ugyanakkor picit ölte bennem a kezdődő romantikát a
"-Szia, én Dokkaebi (도깨비) vagyok.
- Helló, én pedig a Dokkaebi menyasszonya..."
párbeszéd, mert kicsit kötelezőnek éreztem a nagy egymásba szeretést. Tényleg csak kicsit! Valamiért a két főszereplő nagyon finoman vonzódott egymáshoz, ami csak hamar feledtette velem ezt a fura momentumot. De mindezektől eltekintve magával húzott a sorozat hangulata a történet misztikussága. (és Gong Yoo sármossága, nah... :D)
Őszintén nálam a tavalyi évben kb. mindent kenterbe vert ez a dorama. (pedig alig ment le a fele) Sajnos az a galád dolog érte, hogy átnyúló sorozat, így bármilyen szavazáson és díjátadón csak idén év végén fogják esetlegesen jelölni. Én azért titkon drukkolok majd neki (még úgy is hogy az idei évi nagy sorozat szezon meg sem kezdődött igazán).
Szerettem benne a helyzetkomikumot, a jellemkomikumot, azt hogy mertek saját magukból viccet csinálni (mini spoiler: a sorozat első felében látott "ikonikus" vonulós jelenetből a végén paródiát csináltak a főszereplőkkel) a karakterek egymáshoz fűződő szövevényes, de nem brazil szappanoperásan megoldott múltbéli és jelenbéli kapcsolódásait és úgy az egész hangulat.
Egy több száz (majdnem 1000) évet átívelő történetet kapunk, izgalmas fordulatokkal, nagy barátságokkal és szerelmekkel. Nagyon aranyos romantikával, a hős, mindig támogató, figyelő férfival a közepén, ahol a nő kompetens nőként tudja irányítani a 900 év alatt nem elmúló infantilitását. Emellett kapunk még egy emlékeiben elveszett, gondoskodás érzését kiváltó és naiv halálügynököt. Kellene bárkinek ennél több? Nekem biztos isten hogy semmi más. Plusz megkapjuk azt az izgalmas szálat, hogy ki is okozza a valódi bonyodalmat, illetve azt a kulcs kérdést is megválaszolják, hogy a mindenható megjelenik-e egyáltalán magyarázatot adva döntéseire.
Szerintem számtalanszor leírtam már hogy nálam mindent elvisz egy sorozatban a jó humor. Biztos a unják is már a rendszeres olvasók. :D Itt is jól működött, csattantak rendesen. Egy részen belül folyamatos érzelmi hullámokat kaptunk hol sírtunk,(képletesen) hol nevettünk egy adott részen belül.
Nagyon meghatározó hangulatot adtak az egész sorozatnak a zenékkel. Igaz hogy a sorozat átnyúlik az idei évre, ezért nem indulhatott a 2016-os Arany-Bálnán, de én rögvest az év dalának kiáltanám ki a Stay With Me-t.
A tvN-ről szerintem már mindenki tudja, hogy kint Dél-Koreában fizetős csatorna (egyfajta HBO, ha úgy tetszik) ennél fogva nem minden háztartásban lelhető fel, mint a KBS vagy SBS. Ennek ellenére alakult ki egy masszív és igen nagy rajongó tábor, ami nem hiszem hogy bármikor előfordult volna a tvN történetében. És igencsak magas nézettséget sikerült a Goblin-nak kiharcolnia.
Ugyanakkor számomra nincs sorozat negatív oldal nélkül. Amiket ha szeretek egy sorozatot maximálisan eltudok fogadni, így szerencsére ez itt is így történt.
A sorozat során néha-néha bedobtak hirtelen egy-egy tényt, ami csak úgy van és kész. Pl: ha megcsókolsz egy kaszást történni fog valami, amit eddig nem tudtunk, de a történet vezetés szempontjából most ki kell derülnie és persze meg is kell történnie. Ez addig sehol nem volt kommunikálva és mint egy gyors megoldás vagy "ki tudja miért" hirtelen bedobták a történetbe a sok rágódás után.
spoiler Számomra az is nagyon kérdéses maradt, hogy Duk Hwa-ba néha vagy milyen időközönként költözött bele a Mindenható? Vagy csak sugallatszerűen irányította? Személyiségre ugyan az volt, mégis sokszor belekavart Eun Tak-ék életébe. spoiler vége
Illetve továbbra is mélyen érint a rengeteg arcomba tolt reklám. Nyilván eddig is voltak mindenhol reklámok, de ennyire undin találva azért nekem is megfekszi a Subway szendvics a gyomrom. Hiába van benne majd minden részben mennyire jó étvággyal eszik. A The K2 és ez után már libabőrös leszek ha meglátom a logót. És a folyton márkával kifelé fordított törülközőért se rohannék a boltba, mert azzal törölték tíz percenként a pofijuk...
A szereplők majd mindegyike nagyon szerethetőre sikerült, még a főszereplő Eun Tak is a bukdácsolásával ugyan akkor magabiztos gyerekes hozzáállásával. Mondanom se kell, hogy én sem tudtam elmenni a nagy bromance mellett, amit kaptunk Kim Shin és a Kaszás barátságából. És a sokáig bosszantó Duk Hwa is üde színfoltja volt a sorozatnak Kim titkárral és a picit talán bolond és különc Sunny-val.

Kim Shin és a Kaszás
Kim Shin:  Majd ezer éves, rengeteg emlékkel és tapasztalattal, ami alapvetően sír a karakterről, ugyan akkor rendszeresen előjön belőle a gyermeki én, aki képes hisztizni és tombolni nagyon jó egyveleget hozva ki ezzel a karakterből. Nem is tudnám más színésszel elképzelni ezt a karaktert. Gong Yoo-ra lett írva. :D Gong Yoo a sorozataiban mindig kap valami erős cukiságot és az igazán komolyabb szerepeit mindig a filmjeiben kapjuk meg tőle. Ezért mélyen ajánlom bárkinek nemcsak a sorozatait, hanem a filmjeit is. Egészen más arcát adja ott.
 
A Kaszás:
A holtak lelkét kísérve él lassan 300 éve, nem emlékezvén múltjára. Kaszásból azok az emberek lesznek haláluk után, akik valami szörnyű bűnt követnek el életükben és mások halálát kísérve kell létezniük. Komolyan és felelősségteljesen látja el munkáját, azonban múltja lassan beférkőzik "életébe".
Én Nagyjából sírva röhögtem amikor elnevezte magát szerencsétlen Kim Woo Bin-nek Eun Tak idol nevek felsorolásából. Jó volt látni csetléseit, botlásait az emberi világban. Pl. hogy meglegyen a névjegykártyája, és be tudjon végre vágódni a hőn áhított nőnél.
Viszont valamiért még mindig nem tud 100%-ig meggyőzni ez a színész arról, hogy jó. Néha picit műnek éreztem egy-két kirohanását, bár a komolyabb Kaszás jelenetekben remekelt és kellően bogyó volt In Ha-val közösen is. Mégis... fene tudja...
Ők ketten izgalmas ellentétek voltak, hisz Kim Shin mindenre emlékezett múltjából, míg a Kaszás semmire. Jellemük is nagyon sok esetben hasonló volt, mégis különböző. Vérmérsékletük miatt sokszor vitáztak, azonban hamar egymás támogatása mellett döntöttek és tudatlanul megkedvelték egymást.
Ji Eun Tak
Egy nagyon szerencsétlenül (nem is tudom hogy máshogy megfogalmazni) járt lány, aki amolyan csóró hamupikőkeként nőtt fel semmi szeretetet nem kapván nagynénjétől és annak családjától. Mégis erőt merítvén anyjával közös emlékeiben normális emberként sikerült felcseperednie, akinek megvan a magához való esze. Eun Tak egy nagyon megfogható és hétköznapi karakter volt, aki semmilyen mértékben nem volt idegesítő, se nem magatehetetlen.
Számomra az őt megformáló Kim Go Eun a nagyon felkapott színésznők mellett üde színfolt tehetségével.

Trailer


És egy kis válogatás számomra mik voltak a legjobb dalok az OST albumról. Őszintén szerintem eddig az egyik legjobban összerakott albumot hozták össze egy sorozathoz.
김경희(에이프릴 세컨드) - Stuck in love
김경희(에이프릴 세컨드) - And I'm here
헤이즈 (Heize) - Round and round (Feat. 한수지)
찬열, 펀치 (CHANYEOL, PUNCH) - Stay With Me
소유 (Soyou) - I Miss You

Teljes OST lista: >>ITT<<

Magyar Felirat

Pontozás:
Cselekmény: 10/10
Színészek: 10/10
Zene: 10/10

15 megjegyzés:

  1. Szia!
    Eltudnád nekem mondani hogyan kell letölteni? Mert amikor rámegyek az oldalra és az első résznél rányomok a letöltés gomra akkor kiadja a magyar feliratot, de csak a feliratot. Tehát leírja pontosan másodpercre hogy hol melyik magyar mondat van. Szóval ha esetleg elmagyaráznád nekem hülyének:D hogy hogyan kell akkor azt nagyon-nagyon megköszönném!!<3:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Először két linket adnánk, hátha abban jobban le van írva, mintha most itt elkezdenénk belemenni :D
      Ha ezek után is valami nem lenne tiszta, írj nyugodtan újra és segítünk :)
      Kezdetnek: amit mi linkelünk a magyar feliratnál az csak a felirat :D Nem szoktunk letöltési linkeket megadni, nehogy valaki letiltson minket. Így készült az alább látható két bejegyzés, összeszedve azon helyeket, ahol be lehet szerezni a feliratokhoz a részeket is :)

      Mi a torrent? cikk:
      http://amyolvas.blogspot.hu/2016/10/utmutato-sorozatok-letoltesehez-avagy.html

      Illetve honnan lehet leszedni? cikk:
      http://amyolvas.blogspot.hu/2014/06/letoltesi-segedlet-doramakhoz.html

      Szólj nyugodtan, ha elakadnál :)

      Törlés
    2. Nagyon szépen köszönöm!!:) és sajnálom, hogy én is csatlakoztam a "jaj, ezt honnan tudom letölteni?" bagázshoz:"D mostmár menni fog!:D

      Törlés
    3. Szia, ha segít, Megán keresztül Vajandi oldaláról le lehet szedni, és ha minden igaz, indavideóra is fel fogja tenni :) itt a link: https://vajandisub.wordpress.com/letoltesek/

      Törlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  3. Üdv!

    Érdekes volt megismerni egy embert, aki majdnem 1000 éve él, s akinek végig kell néznie, miként éli túl szeretteit, s szintúgy megismerni egy másik embert, kinek foglalkozása a halál.
    Az időutazás mellett másik nagy barátom a témában a reinkarnáció. Örülök, hogy beletették. A filmben ez volt az egyik dolog, amelytől kirázott a hideg, s rögtön bele is gondoltam, ha netalántán mi is reinkarnálódnánk, voltam-e valaha király és öltem, ölettem e meg embereket? Nem lennék büszke magamra, ha igen.
    Számomra a kaszást játszó színész nagyon jól megformálta karakterét. Igaz, vele most találkoztam először. S azt kell, hogy mondjam, tőle inkább kirázott a hideg, mint Kim Shintől. S nem azért, mert jóképű :) Azért a Kim Shin-t játszó színész szavaitól is megborzongtam egy jó pár jelenetben.

    Eun Tak aranyas volt, tényleg szerethető, engem egyszer sem idegesített.

    Még a Sunny-t játszó színésznő is nagyon jól alakított szerintem. Nem jutott túl sok szerep neki, igaz főként divatbemutatót tartott nekünk a stáb vele, de amit meg kellett tennie, azt megtette.

    Összességében: örülök, hogy nem csak Kim Shin-ről és Eun Tak-ról szólt a film, hanem odafigyeltek a többiekre is. Az utolsó rész nekem nagyon kiszámítható volt és így elvette a "vajon mi fog történni a végén" örömét, de ez persze nem ront a 10/10-es pontozáson :) A zenével is egyetértek, nekem még a Never Far Away tetszik (a Stay with me mellett). A nagy vonulós jelenetekhez ez a szám illett a legjobban. Na, meg a Kaszáshoz :)

    Köszönöm az ismertetőt.
    Üdv.

    VálaszTörlés
  4. Én az elején engem teljesen lenyűgözött a film, de azután ugyanúgy jártam vele, mint a W-vel, a 13. résznél abbahagytam, és nem izgat, hogy tovább nézzem, leült nálam a sorozat. Egy mozifilmet pl. el tudnék képzelni ebből a sztoriból, a látványvilág fantasztikus volt, de a fantasy elemek elsikkadtak a közepére.
    Gong Yoo remekül játszott, a fásultságot hihetetlenül jól jelenítette meg. A Kaszást játszó színész meg meglepően jó volt, de itt-ott valóban maníros. A nagy csalódás negatív irányban Kim Go Eun volt. Pedig amikor láttam, hogy ő is játszik benne, megörültem, mert a Cheese on the trap-ben nagyon tetszett. Hát itt nem: egyszerűen nem áll jól neki a durcáskodó kislányjelmez, se a csábnőé. Azon kívül, mintha az első két részben fogalma sem lett volna róla, hogy hogyan is játssza el a karaktert, a talpraesett önálló lány képe inkább ráillett, mint az össze-vissza csivitelő, rohangászó, azonnal szerelembe tapadó, de pénzt akaró csitrié. A szövege is: egy epizódon belül többször elmond látszólag értelmetlen dolgokat, pusztán érzelmi ráhatás miatt, hogy jaj de sajnálni kell. Szerelmesek is azért lesznek egymásba, mert így van megírva, és punktum.
    Sunny karaktere érdekes volt első szemlélődésre, a színésznőt eddig közepesen tehetségesnek gondoltam csak, most mutatott egy kis extrát, de még mindig nem eleget ahhoz, hogy úgy gondoljam, jó színész.
    A lilanyelvű szellemen már csak röhögtem, de a sokszori ismételgetése ugyanazon jeleneteknek engem borzasztóan irritál. A múltbéli emlékek 5 db megjelenése visszaköszön 35x, ugyanazok, ugyanúgy.
    Ennek ellenére úgy gondolom, a legjobb sorozatok között van, de nem adnám neki a maximális 10-et. De ez csak az én véleményem.

    VálaszTörlés
  5. Szia!Engem csak annyi zavart a sorozat során, hogy hatalmas volt a korkülönbség a két főszereplő között. A lány alig 20, a férfi (nem számítjuk a hallhatatlan éveket, mert azt minek!?) 38. Azért ezt nézve, sem kevés. Neked mi a véleményed erről?

    VálaszTörlés
  6. Helló!

    Engem nem zavart. De szerintem ez beállítódás kérdése.
    Kim Shin alapból idősebb volt a sok száz évével így nem zavart a dolog. Ahogy pl. a My love from the starsban sem volt számomra visszás hogy SooHyun fiatalabb.

    VálaszTörlés
  7. Szia!
    Én szerintem a végének nem így kellett volna lennie, az előttem lévővel egyetértve a 13.rész után én magam is meglepődtem hogy akkor mégis mi lesz még 3 részen keresztül..és kicsit túlhúzták szerintem, én nem így fejeztem volna be hanem inkább úgy hogy újjá születik emberként Gong Yoo, de az gondolom nem lett volna annyira jó..na mindegy, köszi megint a véleményt,remek vagy!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez az újjászületés nekem is eszembe jutott. De mindvégig volt bennem egy olyan érzés, hogy talán mégsem annyira a kard kihúzásán van a hangsúly... Elvileg a halhatatlan nem hal meg semmitől és semmikor sem :)

      Törlés
  8. Nagy izgalommal vártam én is ezt a sorozatot de épp emiatt a 4. résznél tovább nem jutottam. Talán ebben benne van, hogy Gong Yoo nem egy szimpatikus jelenség számomra és képtelen vagyok ezen az érzésen igazságosan túltenni magam... Megpróbálom folytatni, hiszen annyi jót írtatok a sorozatról...hátha....

    VálaszTörlés
  9. Szia!🙂 Volt a sorozatban amikor a szerelemrol beszelgettek. Es a lany mondta hogy szomoru szerelem letezik. Engem nagyon megfogott ez a sor. Esetleg nem tudod melyik reszben volt ez?

    VálaszTörlés
  10. A Goblin tényleg 10/10 minden szempontból. Kivételesen jó sorozat.

    VálaszTörlés
  11. Számomra többször nézős sorozat! 10/10
    Imádom!

    VálaszTörlés