2017. március 4., szombat

Ismertető: Hwarang: The Beginning

Vegyünk egy Silla-kori történetet, töltsük fel fiatal, jó megjelenésű ifjakkal és modern elemekkel és voilá...Goblin mellett nem volt egyszerű dolga, pedig egy igazán üdítő és kikapcsoló sorozatot sikerült nagyszerű látványvilággal összehozniuk a készítőknek. Szóval lássuk is csak a "Virág Ifjaink" mindennapjait.

Cím: Hwarang (화랑)
Műfaj: romantikus, vígjáték, történelmi
Epizódok száma: 20
Év: 2017
Csatorna: KBS2

Szereplők:
Sun Woo - Park Seo Joon
Ji Dwi - Park Hyung Sik (ZE:A)
Ah Ro - Go Ara
Wi Hwa Nagymester - Sung Dong Il
Ahn Ji Gong - Choi Won Young
Soo Ho - Choi Min Ho (SHINee)
Ban Ryu - Do Ji Han
Han Sung - Kim Tae Hyung (BTS-V)


Történet:
Silla területén vagyunk az 500-as években, ahol is a Három Királyság közül Silla a leggyengébb. Ráadásul a Király halála után az Királyné vette át Régensként a hatalmat, elrejtve mindenki elől fiát, hogy majd amikor felkészült az uralkodásra, akkor mutassa meg magát a világnak. Azonban ez a korszak igencsak várat magára ezért már az a szóbeszéd járja, hogy soha nem is fog lemondani a Királyné pozíciójáról. Jinheung herceg így kénytelen anyja árnyékában, bújkálva élni életét. Mindeközben két paraszti származású ifjú akar beszökni a város falain belülre. Amennyiben lebuknak, életükkel kell fizetniük ezért, mivel Silla törvénye szerint paraszti származású nem teheti be a lábát engedély nélkül a nemesek közé.
Mak Moon azonban eltökélt, mivel bent várja családja, akitől elszakították kiskorában, így várja az egyesülés pillanatát. Legjobb barátja, Moo Myung (jel.: név nélküli) segíti mindebben, azonban hiába sikerült bejutniuk, Mak Moon egyik éjjel olyasvalakit látott meg, akit senkinek sem szabadott volna. Ezért életével kellett fizetnie. Moo Myung barátja elvesztésével megesküdött magának, hogy bosszút áll azon, aki ezt tette barátjával, így az ő életét felvéve áll újdonsült családja védelmére és próbálja megtalálni a felelőst.
Mindeközben a Királyné létre akarja hozni saját hatalmának megvédésére a Hwarang-ot, melynek tagjai csak nemes családok tehetséges és szép ifjai lehetnek. Összegyűjtve őket ezzel akar nyomást gyakorolni a hivatalnokaira, akik már eltávolítanák őt hatalmi pozíciójából.
Moo Myung, immáron Sun Woo néven egy olyan eseménysorba csöppen, hogy ő is a Hwarangok közt találja magát. Paraszti származásával még sok hiányossága van a képzett, iskolázott nemes ifjakkal szemben, azonban eltökéltsége határtalan. Kiképzése során rájön, hogy milyennek is kéne lennie Silla rendszerének és mitől lenne jó az új uralkodó. Lassacskán megtalálja helyét és barátokra is szert tesz, azonban ennél nagyobb dolgok várnak még rá és még saját származásával is szembe kell néznie.


Whalemény:
Már az elején tudatják a nézőkkel, hogy minden kitaláció, azonban nagyon sok ponton található igazi, történelmi személy vagy csoport említése. Jinheung Király 540–576 között uralkodott, így ezen történet uralkodásának kezdetét "hivatott" bemutatni. Úgy ültem le a képernyő elé, hogy előtte 2 hónapig szinte csak ezen sorozat apró részletei jöttek velem szemben és első benyomásra valami Boys over Flowers-es szépfiúk-egy-helyre-való-összezárása lesz, azonban már az első 2 rész után éreztem, hogy nem ez lesz a lényege. Határozottan le is voltam döbbenve , mivel mindig csak a gag részét mutatták, amiből kiindulva egy nagy vígjátéknak hittem. Szerencsére pozitívan csalódtam és rá kellett jönnöm, hogy pont azért kellettek ezek a gag részek, hogy helyére billentsék az érzelmeket. Volt így minden benne, ami csak kell egy igazán jó kikapcsolódáshoz. Kaland, izgalom, vidámság, elszontyolodás. Tavalyi Moon Lovers sorozathoz képest jó volt egy olyan történetet látni, ahol azért nem kell a végén elbúcsúzni még az utcasöprőtől is, mivel nem nyírják ki az egész stábot. Pont annyi haláleset lett benne, ami azért kellett, hogy ne egy nagy rószaszín mese legyen. Persze, abban az időben nem volt jellemző a happy-end, de azért mégiscsak jobb így a lelkünknek ;)
Mindegyik színész hozta a karakterét, nem kellett hatalmas színjátszásokat prezentálni, egyszerűen csak élt a sztori. Női főszereplőnk is végre egy normál karakter volt. Nem a kikent-kifent porcelánbaba, hanem egy vicces, saját akarattal rendelkező nőt formált meg, akire persze azért vigyázni kellett, és persze naív is volt valamilyen szinten, azonban pont ezért volt könnyű vele azonosulni is. Odamondott akinek kellett és végig kiállt hite és azok mellett akiket szeretett. Szerintem egy nagyon szép példás karaktert adott a nézőknek akivel együtt lehetett nevetni és sírni is.
Nem mondom, hogy ezt a történetet nem lehett volna kevesebb részből is leadni, de már rég lemondtam a japán mintáról, hogy akár 11 részbe is bele lehet tenni tanulságos történetet. Itt is kihúzták a kerek 20 részig ezért jópár flashback van benne, de mivel mindig történt valami új, így még ezt is el lehet nézni.
Úgyhogy most nézzük is csak szereplőinket.

Moo Myung / Sun Woo:
Gyermekkorától kezdve parasztként élt, sosem volt családja és mindenért meg kellett kűzdenie. Egyetlen ember volt, akiért élt és harcolt, Mak Moon. Egyszerre volt testvére, családja és legjobb barátja. Így persze habozás nélkül segített barátjának bejutni a városba, megtalálni apját és húgát. A szerencsétlen tragédia után teljesen összetört és csak a bosszú lebegett szeme előtt. Mivel Sun Woo bőrébe kellett bújnia barátja helyett így újdonsült családja is elsőszámú prioritássá vált számára. Mivel Mak Moon által szinte mindent hallott családjáról, így könnyen ment azonosulni vele kezdetekben. Azonban nem számított arra, hogy húga iránt másfajta érzelmeket is fog érezni, így egy ponton felvetette magának a kérdést, hogy akar-e teljesjogú bátyja lenni Ah Ro-nak, vagy kilépve szerepéből férfiként álljon szerelme mellett. Bármit is hozott neki a sors, teljes melldebobással állt elébe, sosem hátrált meg a harctól.
Seo Joon nagyon jól hozta a szerepét. Igazi hős lett a sorozatban, akit szerintem nem lehetett nem szeretni. Jól állt neki minden és mindezt hitelesen is tudta hozni.

Ji Dwi / Jinheung:  Gyerekkorától kezdve bújkálva kell élnie, minden szemtől távol. Anyja rendelete értelmében bárki is meglátta őt, annak életével kellett fizetnie. Mindez az ő érdekében történet, azonban egy idő után tudatosult benne, hogy ha így folytatja, sosem fog anyja árnyékából kilépni és csak egy ismeretlen, erőtlen király lesz, akit a saját népe sem ismer. Dacból és saját céljaitül vezérelve így ő is belép a Hwarangba, melyet pont az ő megvédésére hozott létre a Királyné. Itt találkozik az összes nemes gyerekével és magával a néppel, akit majd irányítania kellene. Látva szenvedéseiket, illetve a társadalmi rangok harcait, körvonalazódik benne, milyenné is szeretné Sillát átformálni. Azonban ehhez megbízható emberekre is szüksége lesz, így meg kell nyílnia mások felé és végre egyszer barátokat is kell szereznie. Ah Ro megismerése indította el azon az úton, melyre lépve akár egy erős és jó király is lehet, így a lány örök helyet foglal el szívében.
Hyung Sik nagyon jól alakított ki egy esendő karaktert. Kimért, hűvös, mégis sebezhető királyt kaptunk tőle, akin tényleg minden érzelem és kétség látszott. Csak így tovább, hajrá-hajrá :D (És személy szerint neki állt a legjobban a hosszú haj és ennek a kornak a "divatja")

Ah Ro: A város legjobb gyógyítójának lánya, aki napközben és éjszaka érdekes, fűtött meséket mesél az utcán illetve szórakozóhelyeken. Mindenki várja történeteit, melyet napról-napra tovább kell mesélnie. Azonban nem tagadhatja meg apja foglalkozását sem, így amit lehetett, el lesett tőle. Nagyon hiányzik neki bátyja, akitől elszakították sok-sok évvel ezelőtt, így mikor feltűnt az, aki még bizonyítékkal is rendelkezett, először nem tudott mit kezdeni a helyzettel. Mivel minden passzolt, így elfogadta őt bátyjának, azonban az idő eltelvétel ő is abban kezdett reménykedni, hogy talán mégsem Sun Woo az igazi testvére. Hirtelen került az események középpontjába, így akármit is csinál, az életeket befolyásolhat. Azonban pozitívan áll hozzá mindenhez és végtelen hite van azokban, akik közel állnak hozzá. Sun Woo-t is és Ji Dwi-t is mindig támogatja és segíti amiben csak lehet.
Go Ara üdítően hatott az eddigi női főszereplők közt. IU-val ellentétben minden mimikája a helyén volt és amikor kellett vicces, amikor kellett akkor meg kemény, szomorú vagy éppen bátor volt. Alakítgatta karakterét és szerintem jól is érezte magát benne.

Hwarangokról pár szó:
- Soo Ho: A Királyné oldalán álló család örököse, aki a legnagyobb szoknyapecér az egész városban. Azonban neki már senki sem jó, így a Királynét nézi ki magának. Eleinte csak dacos gyermeki ragaszkodás és kihívásvágy áll mögötte, azonban egy idő után tényleg igazinak mutatkozik vonzalma. Lojális, viszont néha meggondolatlan. Életcélja, hogy a szemben álló családok ifjaival megmérkőzzön, főleg Ban Ryu-val. Azonban a Hwarang házban ők is közelebb kerülnek egymáshoz.
- Ban Ryu: Park nagyúr fogadott fia, akit apja azért dobott el, hogy valami nagyobb célt érhessen el a legnagyobb hivatalnok fiaként. Azonban hamar rájön, hogy mivel is járna ezen behódolás, és hogy mennyit is ér, ha úgy lesz belőle valaki, hogy közben mindenkit el kéne dobnia magától.
- Han Sung: Családjának utolsó szent vérvonalának örököse, kit nagyapja nagy becsben tart, azonban pont emiatt rajta van a legnagyobb nyomás. Olyanokat várnak el tőle, amire ő képtelen. Nem jó a harcokban, sem a politikában. Ő csak jól akarja érezni magát és nézni a csillagokat. Mindene a családja, de nem ilyen áron. Bátyja mivel csak félvér, sosem kapott megfelelő bánásmódot, így miatta is rosszul érzi magát. Testvére mindenben jobb nála, azonban mivel nem tiszta vérű, így esélye sincs jó életre. Végül ő is megtalálja helyét, és hogy milyen életet akar élni, azonban nem minden alakulhat úgy ahogyan eltervezi az ember.
*(itt kell megjegyeznem, hogy Tae Hyung igazán büszke lehet magára. Nem volt nagy szerepe, mégis sikerült egy olyan üde foltot tenni a sztoriba ami mindig mosolyt csalt az arcomra és amikor kellett, meg is facsarta a szívemet. Csak így tovább, mivel amilyen orgánuma van, jó lenne többször hallani, akár egy komoly szerepben is)

Összegezve: Mindenkinek ajánlom megtekintésre, mert tökéletes felüdülés bármikor. Nem kell hatalmas sztorit és világmegváltást várni, viszont cserébe szórakoztat, leköt és kicsit kiragad a mindennapokból. Elsőre kicsit féltem a szépfiúk koncepciótól, hogy a rajongók kedvéért átmegy az egész egy bromance sztorivá, azonban szépen megmaradtak a szerethető karaktereknél.
Persze a vicces jelenetek eltúlozva hathatnak, de pont emiatt lett olyan amilyen. Ahhoz képest, hogy egy nagy csatornán volt, szerintem több figyelmet is megérdemelt volna. Ha bármelyik színészt szeretitek, akkor nyugodtan kezdjétek el, nem fogtok csalódni.

Trailer


Magyar Felirat (Köszönjük a Kawaii fansub elhivatott munkáját)


Pontozás:
Cselekmény: 7/10
Színészek: 8/10
Zene: 9/10
-> OST lista megtalálható >>ITT<<

*(ki kell emelnek itt a zenéket, amik igazán jól sikerültek. A sima score számokat bármikor be lehet rakni háttérzenének és mindig jó érzéssel töltenek el)

9 megjegyzés:

  1. Én csalódtam ebben a sorozatban. Már eleve azt furcsálltam, hogy a Hwarang: The Beginning címet megváltoztatták csak Hwarang-ra (meg lehet nézni Asianwiki-n), illetve a sorozatot beharangozó posztert is lecserélték egy másikra.

    Én egy kalandokkal telített sorozatra számítottam, nem pedig egy többségében szerelmi történetre. Ha azt a címet adják a sorozatnak, hogy A nagyszerű Hwarang harcos, akkor már tudom előre, hogy ez a sorozat csak SunWo-ról fog szólni, küzdelmeiről és szerelmi életéről. De mivel mindenhol a leírásban az volt tálalva, miszerint hat fiatal férfi plusz egy hölgy megváltoztatják Silla jövőjét (elnézést, hogy nem pontosan írom), ebből arra számítottam, hogy az első résztől kezdve kapjuk az izgalmasabbnál izgalmasabb történéseket. Ha maradt volna a The Beginning alcím, akkor azt mondanám, oké, ez még csak a kezdet, de valószínűleg valamilyen oknál fogva csökkenteni kellett a történetet. Úgy érzem, ez így egy nagy átverés... Miért? Például, hogy-hogy nem láttuk őket ezekben a ruhákban, ami legelőször jelent meg (még a sorozat kezdése előtt 3-4 hónappal)? https://www.dramafever.com/st/news/images/6a2e1a7d-f3a1-4e68-9f8f-497af3de4f43.jpg
    A nézők képzeletére bízták, hogy majdan ilyenek lesznek? :) Röhej az egész.

    Nekem nem jött be, hogy a szépfiúkkal akarták eladni a sorozatot. SunWo karaktere nagyon idegesített (nem a színész, aki játszotta, őt kedvelem), úgy tűnt számomra, hogy a többi karakter gyengeségeivel tették őt erőssé... JiDwi-ből a végére egy gyenge királyt formáltak, akit akár az első nagyobb szél messzire elfújna :) Igaz, ez itt kétértelmű is lehet: megeshet, hogy az ellenségei gyengének gondolták őt, vagy ezt akarták elhitetni vele. Ezért inkább arról lehetett szó, hogy tartották őt annyira erősnek, akiről úgy vélték, nem tudnák egy könnyen eltávolítani, sőt nem is tudnák őt irányítani. Lehet, ezt csak én láttam bele.
    Ah Ro inkább ment volna el zabot hegyezni, akarom mondani maradhatott volna a történetmondásnál :) Se a színésznő nem volt nyerő, se a karakter nálam. Teljesen SunWo női megfelelője volt, így viszont nekem nagyon lapos lett a szerelmüktől a történet. Arról már nem is beszélve, hogy voltak részek, melyeknek a fele csak róluk szólt. Ne, ezeknél a részeknél olyannyira untam a sorozatot, már ott tartottam (félreteszem/abbahagyom), a kínai Go Princess Go sorozat jobban érdekelt, mint ez a limonádé.

    Egyedüli üde foltjai a sorozatnak számomra a Nagymester és Ahn Ji gyógyító voltak, illetve az elején az igazi SunWo. Az Ahn Ji-t formáló színésztől még ebben a sorozatnál is kirázott a hideg, főleg a végén: SPOLIER: "Jóformán halott". SPOILER VÉGE. Azt úgy mondani, mimikával kifejezni... Le a kalappal előtte... Nem hiába rá szavaztam az Örök Bálna díjon :) Csak az egyik jelöltem, de akkor is :)

    A többi Hwarang-ok közül Ban Ryu egyik kedvencem lett és Han Sung félvér testvére. Sajnos mindketten valamilyen szinten áldozatok, a körülményeké. Őket egy-egy jelenetben megkönnyeztem.

    Összességében, amit az utolsó rész utolsó egy-két percében láthattunk, én végig ilyen összefogásra, kalandra számítottam, akik nem voltak a zárójelenetben azokat is belevéve. Van egy olyan érzésem, hogy másnak indult ez a sorozat, de ez lett belőle. Furcsa a cím módosítás is... Lehet, csak én képzelem bele.

    Köszönöm az ismertetőt, és a Kawaii Funsub munkáját.
    Mielőtt bárki megkövezne, nem a színészekkel volt gondom, hanem a karakterekkel. Go Ara-t még nem láttam más filmben, és ezért ez csak az én véleményem, de ő sok volt ide. Egy olyan lány jobban illett volna a szerepébe, mint barátnője, Soo-Yeon. Egyébként ő Ban Ryu -val roppant aranyos párost alkottak :)
    A hercegnőt hiányoltam az ismertetőben... Igaz, hogy nagyon utálatos személyiség volt, akár a "pöszén beszélő" királynő anyja is, mégis meg lehetett érteni, miért olyan, amilyen. Legalábbis nekem átjött.

    Köszönöm nektek :)

    Üdv,
    GTO

    VálaszTörlés
  2. Kedves GTO!

    Én a részemről nagyon köszönöm a véleményed.
    Közülünk Sophie látta a sorozatot én pedig nagyon gondolkodtam elkezdjeme. Sajnos virágfiú undoritiszem van és ez nagy akadály egy erre épülő sori esetében. XD

    Most nagyon elbizonytalanodtam neki fogjak-e. :D hajaj :D

    köszönöm!

    Amy

    VálaszTörlés
  3. Kénytelen vagyok megvédeni a sorozatot xD szerintem teljesen jó kikapcsolódást jelent. Mint írtam nem kell világnegváltó sztorit várni csak sima hétköznapi vicces/akciós történetet aminél nem kell attól tartani, hogy egy pillanat alatt kinyírnak mindenkit. És szerintem ha tényleg beleképzeljük magunkat a karakterekbe akkor igenis tanulságos és elgondolkodtató több sora is. Normál emberként is magunkra vetithetjük ezért tetszett. Ezek fiatal nemes ifjak, nem lehet őket azonnal harcba küldeni. Szépen építkeztek és küldték feladatra a fiúkat. Szóval szerintem ügyesek voltak. És igen, Sun Woo nagy hangsúlyt kapott de melyik soriban nincs így? Róla, az ő szemszögéből látunk szinte mindent.
    Úgyhogy én megint csak azt mondanám, hogy egy esélyt mindenki adjon neki. Megérdemlik. Utána persze már mindenki eldöntheti, hogy szájízének megfelelő-e vagy éppen tényleg limonádé :)
    Köszi GTO a véleményedet :) most tudok harcolni kicsit Amyvel xD

    VálaszTörlés
  4. Kedves Amy!

    Nagyon szívesen :) Én is a hajamat téptem, amikor minden egyes részben kirakatot láttam, de igazán izgalmas történéseket nem. Ha nekem előre elmondják, hogy ez egy nem túl komoly sorozat lesz hófehér arcú és napbarnított kezű fiatal férfiakról és egy mélyen kivesézett szerelemről, akkor meg sem nézem. :)

    Kedves Sophie!

    Én is köszönöm a véleményed :) Bevallom őszintén, azt hittem erről a sorozatról, már az első résztől fogva kiváló harcosok lesznek a fiúk, akik együtt küzdenek meg az eléjük táruló akadályokkal, melybe egy csipetnyi szerelem is szövődik... Nem ez lett. Így minden egyes résznél vártam, hátha többet kapunk mindenkiből. Magamból indulok ki, s tudom magamról, hogy nem szeretem, ha csak két szereplő van kiemelve, a többi pusztán díszletként szerepel. Nekem SunWo és Ah Ro nagyon sok volt. Untam őket, ami sajnos az egész sorozatot unalmassá tette. Persze, akinek tetszett, nem fogom rábeszélni arra, hogy inkább ne tetsszen neki :)
    JiDwi karaktere azért volt számomra szimpatikus, mert rajta láttam a leginkább, hogy fejlődik. Hihetetlen, hogy egy király ennyire képes volt szembenézni önmagával, ami egyúttal egy kellemes színfolt is volt nekem a sorozatban. Valóban neki állt legjobban a hosszú haj, s rajta mutattak a legszebben a ruhák. :)
    Igen, minden színész ügyes volt, csak sajnálom, hogy nem egy komoly cselekményt hoztak ki az egészből, hanem egy laza szálon futó "terméket" kaptunk. Vagyis kaptam :) (Gil Dong, a lázadó c. filmsorozat eddig nagyon ott van. Ehhez hasonlót vártam a Hwarang-tól is.)

    Üdv és jó éjszakát Nektek,
    GTO

    VálaszTörlés
  5. Bevallom, az első részt sem tudtam végignézni. Elkezdtem, mert úgy gondoltam, jó kis háromtestőrös hangulata lesz, de nem kötött le. Már a kockázós helyszín sem volt érdekes, a csaj (aki elsőre meglepett, mert szép is és tehetséges is, valóban, mintha túl sok lenne) a karban landol és "szívdobogunk" jelenet sem hatott meg. Most adok még egy esélyt neki, mert Park Seo Joon-t bírtam a Kill me, heal me-ben is, és a She was pretty-ben is. Látom, a herceg meg a mostani Strong woman-ben szerepel, hátha...
    De azért ez a kezdet erős "ezért össze akarta gyűjteni a szép férfiakat, hogy megmentsék a királyságot.." iiigen? Hogyan? A királyság egy divatbemutató, vagy netán a szaporulatot akarják stimulálni velük? Inkább okosakat és hűségeseket kellene gyűjteni. :) Ez a szépségmánia mintha kissé túl lenne lihegve a koreaiaknál.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. No, visszavonom. Ez tényleg egy jól nézhető sorozat. Szerintem van annyira jó, mint a Moon Lovers, már bocsánat. :) Abban is pont ennyit szenvedtek a főszerelmesek. A harci jelenetek itt gyönyörűek, még nem láttam máshol ennyire szépen kivitelezett repüléseket. A királynő béna, a gyógyítót én is bírom (pl. a Kill me heal me-ben is szerepelt, amit GTO nem tud megnézni, és ott tetszett meg :), de sokszor túlmímelt egyes részeket. Ban Ryu is tehetségtelenebb szerintem, bocs. Nem rossz, elhihető, de nem természetes.
      A két hősszerelmes faarccal való járkálása, egymást kerülése, aztán túlzott nyáladzása valóban sok, de kibírható. Szórakoztató kalandfilmsorozat, innen a 16. résztől visszanézve; remélem nem butítják le szenvedésre az utolját.

      Törlés
  6. Én most nem mennék bele a sorozat véleményezésébe, mert az hosszú lenne, viszont egy valamit szeretnék megjegyezni, illetve inkább kérdezni. Nekem a végére halvány lila gőzöm sem volt arról, hogy akkor most a főszereplő milyen betegségben is szenved, és hogy tulajdonképpen van-e ennek magyarázata, és egyáltalán jelentősége... Ha valaki okosabb nálam, és rájött erre, kérem szépen írja le, mert számomra ez egy kissé hiányossá tette a sorozatot, ha más nem is. Valahogy szeretnék értelmet találni ebben az egyébként eléggé fontosnak tűnő (vagy akként beállított) dologban.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sosem derül ki. :)
      Elvileg ugye azt mondta az orvos, hogy rosszabbodni fog az állapota, és egyre gyakrabban ájul majd el. Valahogy nem így történt. Néhány kevéssé kritikus helyzetben ájult el, a végén fontos jelenetek közben egyszer sem.
      Arra tippeltem, hogy mondjuk valamilyen örökölt, epilepsziához köthető betegsége van, ami miatt végül amúgy sem foglalhatná el a trónt, de úgy tűnik, a végére ez a momentum teljesen elsikkadt, és elfelejtették a forgatókönyvírók.
      Lehetett volna még agydaganat, ez esetben nem sok ideje lett volna hátra, esetleg valamilyen szívelégtelenség, de sosem tudjuk meg, mi baja is volt. Remélhetőleg "örö é bódottá", azaz, boldogan élt, míg meg nem halt. :)

      Törlés