2014. november 29., szombat

Ismertető: Bride Of The Century

Már eléggé rég megírtam ezt a bejegyzést, de hónapokkal ezelőtt egy átrendezés során véletlenül kitöröltem és azóta nehezen vettem rá magam az újra írásra, de íme. :D

Cím: Bride of the century (백년의 신부)
Műfaj: romantikus, dráma, misztikus, családi
Epizódok száma: 16
Év: 2014
Csatorna: Tv Chosun
Szereplők:
Yang Jin Sung - Na Doo Rim/Jang Yi Kyung
Lee Hong Ki - Choi Kang Joo
Nam Jung Hee - Park Soon Bok
Park Jin Joo - Oh Jin Joo
Sung Hyuk - Jang Yi Hyun
Shin Eun Jung - Ma Jae Ran


Történet:
Choi Kang Joo (milliárdos) és Jang Yi Kyung érdekházasságra készül. Yi Kyung ugyan nem szívesen megy férjhez a szívtelen Kang Joohoz, de anyagi helyzetük ezt követeli tőle. Azonban Kang Joo családját nemzedékek óta sújtja egy átok, amit Yi Kyung egy hozzá teljesen hasonló lány (Na Doo Rim) feláldozásával akar elkerülni. De vajon Doo Rimból tényleg áldozat lesz? Kang Joo rájön a cserére? És az átkot okozó szellemnek mi a története?

Whalemény:
A történet az elején izgalmasan kezd, sokáig ténylegesen le is köti az embert. Kit ne érdekelne egy átokkal, szerelemmel és ikercserés hazugsággal tarkított sorozat?
Viszont én a sztoriban kicsit tovább jutván teljesen érdektelenné váltam. Végig néztem ugyan, de totál hidegen hagyott mi lesz a szereplőkkel, mert érezni lehet, hogy jó romantikus sorozathoz híven biztosan egymásra fognak találni, csak nem mindegy, hogy hogyan.
Az átok okozója egy szellem, aki végig kíséri hőseinket és a végén ki is derül miért is van megátkozva Kang Joo családja. Biztos sokaknak nem esett le, de azért az ügyesebbek szerintem erősen megfejtették ezt a Sherlock-i rejtvényt. :D
Nagyon sajnáltam, hogy több humoros jelentet nem adtak a szellemnek, mert feldobta volna a lassan szenvedősbe menő történéseket, de nyilván ez a drámai jellegből adódóan a háttérbe szorult inkább.
Roppantul zavaró volt számomra Kang Joo hatalmas szerelme, ami annyira nagy volt, hogy fel se ismerte, hogy totál más nő áll előtte. Többszöri cserélődés után sem hullott le a tantusz, nyilván elsőre nem tűnhetett fel neki, de a sokadik alkalom után sem? Jó én iker vagyok, nekem ezek a dolgok máshogy esnek le. :D
Egyik szereplőt sem tudtam magamhoz közel érezni. Így lehet talán ez is az okozója, de ilyen rémes pocsék befejezést nem igen láttam, amióta ázsiai sorozatokat nézek. Így most lazán feldobnám a legrosszabb dorama befejezések listájának élére.
Spoiler: Nem fogtam fel mi járt Doo Rim fejében, amikor úgy döntött terhesen nulla okkal elhagyja Kang Joot, majd amikor Kang Joo pár évvel később rájuk talált, úgy tettek mintha maguktól nem tudtak volna visszatérni és megköszönték Kang Joonak, hogy elment értük. WTF??? :O


Choi Kang Joo
Egy külsőre kemény, szigorú és szófukar vezérigazgató, de csak hamar kiderül róla, hogy mennyire érzelmes szívet takar. Épp ezért elég sokszor sikerül is elpityerednie az apuci öltönyeibe öltözött igazgatónak.
Sok helyen láttam, hogy kritizálták sorozatbéli kinézete miatt, és szerintem is van mit rajta megemlíteni. Korából adódóan és kinézete miatt totál alkalmatlan volt egy 30-as évei elején járó komoly és szigorú igazgató szerepére. Inkább emlékeztet arra, hogy egy fiatal kis srác apukáját utánozva vezérigazgatósat játszik, minimum két számmal nagyobb és teljesen divatjamúlt öltönyökben. Mindenesetre, lazult a sorozat közepe táján Kang Joo karaktere, így kicsit sikerült megtalálnia önmagát, bár eléggé nehezen indult az a keresés. De nem volt egy szerencsés rábólintás ez a szerep. Épp ezért semmi különleges és megkapó nem volt Kang Joo szerepében, egyedül talán annyi, hogy Hong Ki játszotta. És nem vicc! Sose voltam Hong Ki fan, de ebben a karakterben nem Kang Joo volt a lényeg, hanem az, aki játszotta.

Doo Rim
Egy életvidám, őszinte és kedves lány, akinek célja, hogy nagymamájával boldogan és nélkülözés nélkül kelljen élniük. Egy roppant egyszerű személyiség és egy bonyolult szituációba keveredik, ahonnan Kang Joo iránti érzései miatt már képtelen kikászálódni.
A színésznőt nem ez alapján fogom megkedvelni, mert a külső adottságai (hang, mimika) alapján nem lett a kedvencem, viszont egészen jól eltudta különíteni az általa alakított két teljesen különböző karaktert. (bár mivel teljes ellentétei voltak egymásnak, így ha azt vesszük nagyon bonyolult dolga sem volt. :D)
Én erre most raknék egy nem ajánlom billogot. Hong Ki miatt talán érdemes megnézni és szánni rá időt. Nem pocsék, félre ne értsetek, több értékelhető dolog is van benne, de nem is annyira kiemelkedő, hogy bátran azt mondjam fogj bele, főleg úgy, hogy a végén valószínűleg ki fogsz borulni, mint én. :D

Magyar felirat: A Kaiti-team és az Egao Fansub is készített hozzá feliratot, az Egao-s befejezetlen.

Pontozás:
Történet: 6/10
Színészek: 6/10
Zene: 6/10

5 megjegyzés:

  1. Nekem tetszett. Háromszor is megnéztem. :) ha túlteszi magát az ember azon, hogy Hongginak a soriban hány évesnek kéne lennie, már nem olyan zavaró a dolog. Értelmetlen sztori-momentumok nélkül meg nem is lenne K-drama :D .

    VálaszTörlés
  2. Nekem is tetszett - - így Teemeah nem vagy egyedül.
    Éppen ez a jó - nem vagyunk egyfomák.

    VálaszTörlés
  3. Én imádtam :D Bár a vége nem tetszett, nem értettem minek kellett elmennie Doo Rimnak.. o.O
    Meg persze az se tetszett a végében hogy kiderültek a titkok. Sokkal jobb volt amíg még minden homályos volt :P
    Szerintem Hongki jól hozta a szerepét, bár először nem tudtam komolyan venni a gonoszkodásait, hiszen ő "Jeremy"... :P De legalább megállapítottam, hogy még mindig a szőke haj áll neki a legjobban :D

    VálaszTörlés
  4. Összességében nem bántam meg, hogy megnéztem Hongki miatt, de az újranézés kizárt. :)
    Egy személy volt az, akit kedveltem és sajnáltam, a "gonosz" lány bátyját - szurkoltam neki, hogy boldog legyen. ... de ez a szál sem úgy lett lezárva, hogy könnyen elfogadjam. Vagy rövidebbre kellett volna fogni a filmet, vagy a forgatókönyvírót kellett volna egy kicsit "megcincálni".
    :D

    VálaszTörlés
  5. Hú, nagyon lehúztad a sorozatot, szerintem azért ennyire nem volt vészes. :D Persze, az utolsó előtti részben engem is irritált az, hogy Na Doo Rim lelép akkor, amikor már minden rendbe jönne. Felidegesített, hogy Kang Joo mindent kockára tett a lányért, erre ő csak úgy lelép. Nyilván azt akarták megmutatni, mennyire önzetlen, és jóságos, hogy nem tud úgy boldog lenni, ha körülötte mások szenvednek, viszont az utolsó rész azért karpótolt, szerintem szépen kibontottak mindent, nem hagytak elvarratlan szálakat. Számomra Hong Ki sem volt nevetséges, sőt, kifejezetten tetszett, hogy a korábbiaktól eltérő szerepben láttam, számomra hitelesen hozta a bunkó vezérigazgatót.

    VálaszTörlés