2015. április 24., péntek

Ismertető: Hyde Jekyll, Me


Hyun Bin katonaságból való első visszatérése ez a sorozat, ami az ismert Hyde és Jekyll történetet alapul.

Cím: Hyde Jekyll, Me
Műfaj: romantikus, vígjáték, pszichológia
Epizódok száma: 20
Év: 2015
Csatorna: SBS

Szereplők:
Hyun Bin - Goo Seo Jin/Robin
Han Ji Min - Jang Ha Na
Sung Joon - Yoon Tae Joo
Hyeri - Min Woo Jung


Történet:
Goo Seo Jin vezérigazgató és cheabol mindenki elöl titkolja mentális betegségét. Pozíciójából fakadóan nem derülhet fény multiplex személyiségzavarára azaz, hogy két személyisége van. Ám a váratlanul Amerikából hazatérő Jan Ha Na cirkuszigazgató felbolygatja stabil állapotát és a 5 éve békésen szunnyadó Robin újra teret nyer magának.

Whalemény:
Sokak által vár sorozat ez, többek között Hyun Bin miatt, ám nem okozott akkora durranást, mint vártunk. Egy furcsa, ám közepes kezdet után (már, ha nem számolom bele a kórházban produkált kötélen átlendülést) furcsán egyhangúvá vált a sorozat valahol, áh, nem is tudom mikor. De vegyük sorjába azt amink van. 
A második résztől beindulnak a dolgok, egyik részt a másik után néztük, majd elérkeztünk egy akkora, de akkora fordulathoz, teljesen padlót fogtunk (nem árulom el, mert ez tényleg, úgy lesz jó, ha semmit nem tudtok). Az idei év legjobban felvezetett fordulatát produkálták a sorozatban, de komolyan. Ám ezután tényleg csak ugyan azt rohangáltuk körbe és körbe és furcsa depresszív hangulat uralkodott, főleg a női főszereplőn. Meg értem én a negatív érzéseit, de talán itt színészileg nem túl színesen oldotta meg a dolgokat. Viszont most már tudjuk lehet színesen szomorúnak lenni :D
Pontokba szeretném szedni azokat a tényeket, amik sokat ártottak a sorozatnak:
1. Girls Day's-es Hyeri... hát nem tudom, ti mit gondoltok, de az arcmimikai idegei nem működhetnek rendesen felső ajaktól felfelé, mert konkrétan, amikor beszél csak az alsó ajka mozog és folyamat pislog közben. ENNYI. Várok bárminemű érzelmet kifejező és mimikai ráncot tartalmazó képet róla!
2. értem én, hogy a főszereplő hölgyemény egy nagy múltú cirkusz család tagja, aki kitobzódott Amerikában cirkuszkodni tanulni, majd a Cirque du Soleil színpadán cirkuszkodott egy ideig. Viszont ebből semmit, de semmit nem fogtok látni. Egy óriás buborékfújóval való körbe-körbe forgáson kívül, amire a 3 éves Ákoska is képes. Volt egy trambulinon ugrálós rész is. Tudjátok, ami van/volt (nem tudom van-e még) a városligetben és pár száz forintér menő akrobatának képzelhettük magunkat, ha anyu megengedte, hogy ugráljunk rajta 10 kemény percet. Jang Ha Na is így érzett, csak ő valószínűleg 5 órát ugrált rajta, mire felvették.
3. Termékreklámok! Nagyon romantikusan hatott az a pár darab fel és le svenk a kozmetikai termékekről a színésznőre. Megszámlálhatatlan zsebkendőt használtunk el a fájdalom okozta sírásban. Természetesen rohantam ebayre rendelni mindből! 
A másik a hajlított telefon reklám. Először még jópofának találtam, hogy ennyiszer mutatták az arcra simuló telefon alakját. Végül földrengés rázta meg a túlcsorduló ibrikemet, amikor a telefont használva hipnotizáltak valakit!!!
4. Sajnos, egy időben gizdult a Kill me Heal me sorozattal ez a sorozat, amiben szintén a disszociatív személyiségzavart kapták elő az oly sok mentális betegség közül. Pechjére valahogy jól működött ott a személyiségek vidámkodása és a sírós részek aránya.
5. Hipnózis. Nem akarok nagyon szakmázni. Csak annyit mondanék, így is el lehet képzelni a hipnotizálást. :D
Ezzel nem azt mondom, hogy ez egy olyan sorozat, amit semmiképpen se nézz meg, mert voltak ám jó pontok is benne, lássuk őket:
1. Egyértelmű, mint mindenhol: a titkár. Egyszerűen imádtuk.
2. A nyomozó. Zseniálisan egyszerű és lényegre törő figura. Talán nem merészség kimondani, hogy a legjobb karakter a sorozatban.
3. Sung Joon! Kovuban sose tudok csalódni. Mindig csak egy kicsivel kapunk többet belőle. Köszönjük az adagolást! Várjuk a következő dózist!
4. Hyun Bin! Most mondja bárki azt, hogy nem szereti. :D A Secret Garden óta várok vele egy újabb sorozatra.

Gu Seo Jin
Gondolhattuk, hogy Hyun Bin valami nagyon menő szerep mellé firkantja oda az aláírását ennyi idő után. Ez be is jött neki. Seo Jin és Robin ellentétes karaktere elég nagy kihívás elé állította. Seo Jin tipikus vezérigazgató jellemmel bír: hűvös, érzelmileg visszafogott és szigorú. Emellett sokat szenvedett a betegsége és a nem túl apa jellemű apja miatt. Egy kis ölelgetésre és szeretettre vágyó robotképű igazgató gombócka, akinek nem tudsz nem szurkolni. Robin tényleg nagyon cukkerbogyó volt, de mi végig Seo Jin szurkolói táborát erősítettük, hogy legyen már egy nyomorék boldog perce az életében. És valahogy a vezérigazgató Hyun Bin nyerőbb volt a szemnek, bár mind tudjuk, hogy csak az öltöny miatt.

Robin
Seo Jin másik személyisége, aki totál az ellentéte. Míg Seo Jin egy undok dög, addig Robin egy békés, mosolygós, mindig vidám és bármikor segít annak, aki az útjába akad. Messze áll tőle a vezérigazgatóság, de nagy tehetsége van a rajzoláshoz. Az eltűnése előtt egy internetes képregény viszonylag híres rajzolója volt.
Robinnak tényleg nagyon megnyerő jelleme van. Vele bármiről el lehet társalogni és még helyes is. Mi kell még a fogkrém reklámszerű mosolyon kívül?
Szegénykének nagy traumája, hogy hiába szeretne önálló személlyé válni, esélye sincs rá, tekintve, hogy egy testen osztozik Seo Jinnel. Direkt hagytam a végére a legnagyobb különbséget kettőjük között: a hajuk! Elég gáz megoldás volt, hogy Seo Jin elalszik és Robin hajjal kel fel. Majd megint elalszik és Seo Jin hajjal ébred. Mintha direkt fel lenne erre fogadva egy fodrász éjszaka. Ezzel csak azt szerettem volna érzékeltetni, hogy ügyesebben is megoldhatták volna a személyiségváltásokat. Jó a különbség, csak ne fájjon, amikor megtörténik.

Jang Ha Na
A színésznőt üdítő volt ezzel a vörös hajjal viszontlátni. Szerintem meglehetősen jól áll neki. Jang Ha Na karaktere valahogy nem volt egy beskatulyázható szerep. Szakmáját tekintve akrobata, meg szép családi értékekkel nőtt fel, de valahogy nem volt tökéletesen megfogható. Nem tudtam, hogy az egyik felmerülő kérdésnél, mit fog válaszolni vagy a másiknál, sikít vagy nevet. Valahogy a történésekkel kéz a kézben járt a személyisége. Nyilván volt egy alap jellemvonása, de mégis nekem úszott az árral. Azt tette csak, amit a történet megkövetelt tőle, semmit többet. Nem volt természetes. Remélem, értitek. Meg, ahogy fent is írtam volt egy időszak, ahol túl színtelenül volt depis. Mindezek ellenére, örülök, hogy ő játszotta el. Kevés picsogás mentes színésznővel büszkélkedhet Dél-Korea, de ő köztük van.

Összegezve azt tudom mondani, hogy mindenképp kezdd el. Számíts egy kis belassulásra, meg kevesebb vidámságra, ám nem rossz ez az összes hibájával együtt sem. Nem tudok rá sok-sok pontot adni, egy erős közepesre sikerült a sorozat. Ha a 4 jó pont bármelyike is érdekel, ne habozz belenézni.

Trailer
Magyar felirat

Pontozás:
Cselekmény: 7/10
Színészek: 8/10
Zene: 8/10

4 megjegyzés:

  1. Elértem a 15. részig. Már minden ok. Megvolt az igazság stb. Szerintem ezzel le is zárhatták volna a sztorit. Na jó, mjuk még 1 rész, h kiderüljön Robin vagy Diri, esetleg mindkettő. Roppantul kíváncsi vagyok, mit lehet még 5 részen keresztül húzni. Tuti, elszúrták a végét, mint ahogy sokszor szokták. Azt hittem, megírjátok XD. Kénytelen leszek végignézni XD

    VálaszTörlés
  2. Tudtam, tudtam, h elszúrják. Vagyis inkább összecsapják. 2 perc alatt oldanak meg vmit. Azért Sung Joonról még vártam vna infót. Igen, a titkár az imádnivaló és persze Lee WonGeun is a csíkszemű mosolygós rajongásával tipikus ajummák kedvence. Igaz, minden "negatívumjával" együtt azért tetszett

    VálaszTörlés
  3. Tudtam, tudtam, h elszúrják. Vagyis inkább összecsapják. 2 perc alatt oldanak meg vmit. Azért Sung Joonról még vártam vna infót. Igen, a titkár az imádnivaló és persze Lee WonGeun is a csíkszemű mosolygós rajongásával tipikus ajummák kedvence. Igaz, minden "negatívumjával" együtt azért tetszett

    VálaszTörlés
  4. Nem igazán lett a szívem csücske ez a sorozat.Egy jó közepest adnék rá.Han Ji Mint nagyon szeretem,de itt nem volt nagy-nagy szerepe,megtette,amit lehetett,és ennyi.Hyun Bin kettős énje engem megzavart.Végig nem tudtam megfejteni,hogy most ő nem tudja jól eljátszani,vagy a szerep van furán megírva.Nekem valami hiányzott belőle.Ha nincs "hókusz-pókusz" pszichiáterünk,Sung Joon,lehet,hogy feladom.Csak őmiatta néztem végig.

    VálaszTörlés