2015. augusztus 21., péntek

Ismertető: Orange Marmalade

Az idei második vámpíros sorozat. Sajnos a Blood az első rész után kicsit pihentetve lett, de reméljük arról is fogunk írni, egyelőre az Orange Marmalade került terítékre. Illetve Sophie gőzerővel nézi The Scholar Who Walks The Night-ot, ami szintén vámpíros. Idén talán túl sok vámpír sztorit kaptunk, nem? :D Készüljetek, mert miszlikbe szedem a Narancslekvárt.

Cím: Orange Marmalade (오렌지 마말레이드)
Műfaj: romantikus, vámpír, iskolai élet
Epizódok száma: 12
Év: 2015
Csatorna: KBS2

Szereplők:
Yeo Jin Goo - Jung Jae Min
Seol Hyun - Baek Ma Ri
Lee Jong Hyun - Han Shi Hoo
Gil Eun Hye - Jo A Ra



Történet:
Vámpírok és emberek sok sok évszázad óta harcolnak egymással. Békét kötnek az életben maradás érdekében, de sosem lett pozitív viszony a két faj között. A vámpírok bujkálva és az emberek közé beilleszkedve próbálván igyekeznek titkolni valódi kilétüket.
Ilyen körülmények között jár középiskolába Jae Min egy világterhét cipelő srác, aki helyes és okos is, de az anyjára teljes szívből haragszik, mert hozzá ment egy vámpírhoz, aki nem mellesleg az iskolájában tanít. Ebbe a suliba érkezik Ma Ri az új tanuló, akibe Jae Min első látásra beleszeret és csak hamar kiderül a lánynak sem közömbös a fiú. Pusztán egy apróság tudná Jae Min kedvét szegni, ha megtudja, hogy Ma Ri valójában vámpír. Márpedig a sorozatokhoz híven egyszer bizony megfogja.

Whalemény:
Az első négy rész rohamtempóban száguldott végig, és a két főszereplő szerelme olyan gyorsan lobbant lángra, (és égett maxon) hogy magunk se hittük el, hogy ilyen létezhet. A negyedik rész végén lévő fordulat és "lezárás" pedig igencsak megdöbbentő volt és szokatlan.
Talán a szokatlan jelzővel lehet a legjobban leírni ezt a sorozatot, és nem feltétlenül a legrosszabb értelemben. Szokatlan mert végre ha egy kicsit is, de más alapokra rakták a vámpírok és emberek sztorit, csavarva azzal, hogy itt a lány vámpír és nem a fiú, ezzel is elkerülvén a Twilighthoz való összehasonlítást. Ma Ri jól sikerült gyengelányvagyok vámpír lett, a szuper erő nélküli ember fiú mellett. Így nem igazán érezhette senki azt hogy minek ennek a vámpírlánynak egy embergyerek?
A másik szokatlanság a történet közepén lévő lezárás és időugrás, amit eddig nem igazán tapasztaltam egy sorozatban sem.
Az ugrással hirtelen visszakerültünk a múltba, ami igazából egy totál új történetet tartogatott nekünk az eddigi színészekkel és karakterekkel. Ekkor már gondolhatjuk, hogy egy több életen átívelő szerelem kibontása a célja az íróknak, de a két főszereplő románca végig vérszegény volt, és nem azért mert a vámpírok kiszívták azt. Egyszerűen nem működött a két főszereplő között a kémia semmilyen szinten.
Miután elköszöntünk a régmúlttól újra visszatérünk a jelenbe, amit nem is hiába vártuk, mert itt fog végül teljesen lezáródni a kör és a sorozat maga is. A végével ha nem is kerültem hatalmas barátságba, sokkal jobban tudtam élvezni, mint a tradicionális epizódokat.(mert ezek legalább tartottak valahova) Kifejezetten tetszett az "integráljuk a vámpírokat az emberek közé" próbálkozások és hogy ebben ők úttörők lehetnek, ha sikerül kitartaniuk. Kár, hogy nem efelé vitték el az egészet, mert egy kicsit minőségibb háttértartalmat kaptunk volna. (kirekesztés, társadalomba illeszkedés és hasonló problémakörökkel) De így csak szimpla időkitöltés volt Ma Ri szenvedése, miközben vártuk a megváltás, hogy Jae Min kegyeskedjen újra beleszeretni a lányba. A mellékkarakterek számomra többet tartogattak és kicsit izgalmasabbak is voltak mint a főszereplők.

Baek Ma Ri
Nagyon hallgatag, tipikus csendben megül magában egész életében típus, aki sose tett nagyobb erőfeszítéseket az életében, viszont ha tesz, akkor általában nagy dolgokba vágja a fejszéjét. Tetszett a végén az elhatározása és kitartása, hogy igenis megpróbálja elfogadtatni lényét az emberekkel, ezt az egyet nagyon tudtam benne értékelni. Viszont én ennek ellenére Ma Ri-t ha nem is utáltam, de nem tudtam megkedvelni, olyan szinten volt semmilyen és színtelen az egész karakter. Érzelmeit pedig egy leveli béka is jobban kitudja fejezni, mint ez a lány.
AOA lányformáció egy tagja nyerte(?) meg Ma Ri szerepét, de nem vágyom rá, hogy ezzel a minősíthetetlen "tehetséggel" újra sorozatban lássam.

Jung Jae Min
Jae Min a tipikus hirtelen ember, akinek sokszor gyorsan meg is van a véleménye és azt szereti is közölni. Általában a problémáit sokkal intenzívebben éli meg, mint kéne és mindig rájön, hogy tévedett. De környezete valamiért elnéző vele, ha a kirohanásairól van szó.
Nagyon megkedveltem Yeo Jin Goo színészt a The Moon That Embraces The Sun sorozat alatt, a hangtónusa pedig nagyon egyedivé teszi őt, ebben a szerepben viszont nekem nulla volt. Jae Min hiába volt a főszereplőnk, sokszor éreztem úgy, hogy nem is tudja mi folyik körülötte, csak sodródik az árral és a többi szereplővel.

Han Shi Hoo
A túl laza vámpír, aki erősen magányos farkas. Egy idő után kb. csak miatta néztem a sorozatot, mert sündisznó jelleme, kellemes felüdülés volt a két harmatgyenge főszereplő láttán. Karaktere sokat oldódik és cuki fiú lesz, (szokás szerint) aminek én nem feltétlen örültem, de mint örök rossz fiú mániás ezen nem tudok segíteni. :D
És ezzel végre sikerült azt a CNBlue tagot is eszembe vésnem, aki sajnos csak maradékként futott nálam. (kedves CNBlue fanok ne gyilkoljatok le, ettől még szeretem a fiúk muzsikáját, ha a tagokat nem is ismerem annyira :D) Várom már Jong Hyunnal a következő sorozatot, hogy kiderüljön mit is tud igazán, de eddig határozottan piros pont neki. :)

Összefoglalva: Csak totálin vámpír és CNBlue fanoknak tudom ajánlani, de azoknak erősen. Számomra nem az őrülten rossz kategóriába esik a sorozat, de sehogy se tudok egy kis jót sem kicsikarni magamból Shi Hoon és a vámpír integráláson kívül.
Trailer
Magyar Felirat viszont a fordító online is nézhetővé tette itt.

Pontozás:
Cselekmény: 5/10
Színészek: 5/10
Zene: 7/10

2 megjegyzés:

  1. Én azért bírtam :) bár azt hiányoltam hogy igazábol semmi "VÁMPÍROS" nem volt benne :(

    VálaszTörlés
  2. Igazából az Ismertető minden sorával tökéletesen egyet értek ...A végére én is már csak Shi Hoon miatt néztem

    VálaszTörlés