2015. augusztus 28., péntek

Ismertető: The Time We Were Not In Love


Nem minden várakozás nélkül fogtam bele ebbe a sorozatba. Ha Ji Won nevét talán senkinek sem kell bemutatnom. A Three Musketeers hercegét alakító Lee Jin Wook-kal karöltve viszont még kíváncsibbá tett ez a történet.

Cím: The Time We Were Not In Love (너를 사랑한 시간)
Műfaj: romantikus, vígjáték
Epizódok száma: 16
Év: 2015
Csatorna: SBS

Szereplők:
Ha Ji Won - Oh Ha Na
Lee Jin Wook - Choi Won
Yoon Kyun Sang - Cha Seo Hoo
Choo Soo Hyun - Lee So Eun


Történet:
Oh Ha Na a TANDY cipőmárka marketing osztályának vezetője, szép és sikeres. Gyerekkori barátja Won légiutaskísérőként dolgozik. Mivel gyerekkoruk óta egymás szomszédságában élnek, így nagyon sok időt töltöttek el együtt, nagyon jó barátok is lettek, ami az évek során sem halványult el, csak egyre erősödött.
De létezhet nő és férfi között pusztán barátság? Vagy észre sem veszik és egy idő után átfordul szerelembe a hosszú barátságuk?
Whalemény:
Eléggé vártam ez a sorozatot a két színész miatt, ám az első két rész után erős kétségeim támadtak, hogy elfogja-e bírni a 16 részt a sorozat. Jelentem nálam az első 8 részt se bírta el. Tényleg semmi többről nem szól, mint a két nagyra nőtt gyerek (mindkettő jól keres, 30 fölött jár, de még a szüleivel él) bukdácsolásáról egymás felé, ami valljuk be őszintén édeskevés 16 részhez.
Won egyértelműen gyerekkora óta szereti Ha Na-t, de a fejébe vette, hogy ők csak barátok lehetnek. Ha Na pedig valamiért egy percig se nézett Won-ra férfiként, (vagy ha mégis igen, arról ő maga se tud) amolyan minden percben elérhető komornyikként tekint rá, aki leporolja a ruháját, ad rá egy plusz kabátot, ha fázik és esténként kajával és beszélgetéssel szórakoztatja.
Még a plusz harmadik és negyedik megjelenése se tette izgalmasabbá a sorozatot semmilyen szinten, mert se Won, se Ha Na nem lett számomra szimpatikus, így szurkolni se tudtam egyiknek sem. Egyetlen üde színfoltja volt a sorozatnak L, aki összesen két rész erejéig jelent meg és jót nevettem az óriás öltönyökön, amit ráadtak. Külön bosszantó faktor volt a Won-ra hajtó stewardess, aki olyan szinten nyomult, hogy legszívesebben a két kezemmel fojtottam volna meg az idegtől, hogy egy nő hogy képes nulla önérzet és gátlás nélkül tapadni egy pasira...
Az összes rész történése lassú és eseménytelen volt. Totálisan fölösleges időt kitöltő beszélgetések zajlottak a szereplők között, vagy ha volt valami értelmük jó hosszúra nyújtották őket. Általában két részenként Won Ha Nát kereste, mert éppen valamilyen fájdalom érte, ezek akartak gondolom a fordulópontok lenni a sztori során... de az elmaradhatatlan beteg a másik és aggódom érte szitu is megvolt mindkét fél részéről, nem is tudtunk volna aludni nélküle...
Röhejesek voltak a visszaemlékezések, mert diákkori énjüket is a két lassan 40 éves színész játszotta idióta copfokkal és ruhákkal megspékelve.
Az ismertető írása közben igyekeztem kivenni a pozitív dolgokat is, de amikor már harmadjára (vagy negyedjére?) ültem le és szenvedve folytattam a semmit, (úgy hogy közben sikerült belekezdeni egy igazán jó sorozatba) akkor kinyílt a bicska. Így bárkinek akinek a lelkébe gázoltam ezzel sajnálom, de én ritkán szenvedtem ennyit sorozat alatt mint ezen.

Oh Ha Na
Egy cipőket gyártó óriás cégnél dolgozik csoportvezetőként. Eddig sikeres is volt szakmájában, de a magánélete romokban. Egy pasi se tart ki sokáig mellette munkamániája és Wonnal való szoros barátsága miatt.
Ha Na nekem teljesen céltalannak tűnt. Azt mondogatták róla, hogy karrierista, ami részben igaz is, de a hozzá hasonló nők általában képesek a saját lábukon megállni. Ha Náról képtelen voltam egy percig is azt hinni, hogy egyedül képes lenne életben maradni, hiába a szakmai tudása és pozíciója, ha egy hercegnő legbelül.
Ha Ji Wonból egyre jobban kezdek kiábrándulni a The Huntresses és emiatt. Bár való igaz lassan 40 évesen erősen szeretnék így kinézni. Csodás ruhákat és kiegészítőket adtak rá a sorozat alatt, mindet képes lettem volna berakni a gardróbomba. :D

Won
Igazából nem tudok róla sokat írni. Ha azt vesszük nagyon sok tényt nem tudtunk meg róla, hiába volt az egyik főszereplő. Se hobbi, se pedig barátok nem igazán vették körül.
A Three Musketeersben nagyon imádtam a színészt, de itt olyan volt mintha nem is lenne semmilyen színészi tehetsége, mert semmi mélység nem volt a játékában. Bár való igaz maga a karakter se volt a legkomplexebb. Mindenesetre nekem ő is eléggé nagy csalódás volt.
Semmilyen körülmények között nem tudom ajánlani. Biztosan sokan könnyű limonádé sorozatként szeretni fogják. Nyári estékhez kiváló darab. Azoknak valóban jó lehet, aki fogékony erre a történet vezetési ritmusra és az évődésre. Én ezt most valahogy semmilyen szinten nem voltam képes befogadni, akármennyire is szerettem volna.

Trailer
Magyar Felirat

Pontozás:
Cselekmény: 4/10
Színészek: 4/10
Zene: 5/10

11 megjegyzés:

  1. Én is így jártam.nem értem miért vállaltak el egy ilyen semmilyen sorozatot a /nálam már más sorozatok szerint/ nagyszerű színészek?
    Örülök,hogy egyezik a véleményünk.Ez a bokarugdosás,váratlan hisztizések.Nem általános ebben a korban így megoldani a problémákat.Még,hogy nyolc rész?!Három már engem kiidegelt.üdv.Magdimama

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Végig azon gondolkodtam, hogy vajon hányan fognak keresztre feszíteni, de ez most kicsit megnyugtatott, hogy nem vagyok egyedül. :D

      Köszönjük, hogy olvas minket. :)

      Törlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  3. Szép estét!
    Már jó ideje olvasom az itteni posztokat (amik sokszor megmosolyogtatnak ^^)és igen,rég értettem volna ennyire egyet egy véleménnyel!(elnézést,kicsit zavarosan fogalmazok..) Olvasva a sorokat,mintha a saját gondolataimat olvastam volna fel.16 rész alatt csak kerülgették egymást,és persze a végén csak összevergődnek,bár még nem jutottam el odáig..ha 5 percenként nézem hogy "még mennyi van az órából?!" az már nem okés...Akit egyedül hogy is fogalmazzak .."sajnáltam" az Ha Na ex pasiját alakító színész Yoon Kyun Sang ...mármint a Pincchio után elég szerencsétlen szerepet osztottak szegényre! L-nek meg szívesen nézegettem( bár csak 2-3 rész erejéig) a pofiját ^^ Engem ez a gyerek mindig levesz a lábamról! * nem tehetek róla, fan görcs* Köszönöm az ismertetőt! :)
    ~by :Bella

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük, hogy követsz minket és örülök tetszenek a bejegyzések! :)

      Én is nagyon sajnáltam emiatt a szerep miatt. De remélem kap majd jobbakat is, mert nagyon szimpatikus nekem is. :D

      Törlés
  4. Nagyon egyetértek a sorozat kritikájával. Én tudom, hogy nem Ha Ji Won hibája amiért 30 fölött is mint tizenéves fruskának kellett játszania, hanem a rendező és az alkotók furcsa elképzelése. eleinte még arra gondoltam, hogy majd ha meg jön az igaz szerelem, akkor már mint érett nőt fog játszani, sajnos ez sem így lett. A legnagyobb bajom Lee Jin Wook-al volt...nagyon nem volt nekem ebben a szerepben szimpatikus. A Három muskétás után egy kicsit mást vártam :)
    Se a szerep se a színész nem jött be. Yoon Kyun Sang szerepe sem volt rendesen felépítve, az elhívatott művész magánélete mennyire ki van téve az Őt sponzorálók kénye kedvének
    . A nagynéni és a "Tanár" egymásra találása volt talán az egyetlen jó kis színfolt, na meg L
    rövidke "hódításának" története ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Teljes mértékben egyet tudok érteni veled!

      Tényleg nagyon aggódtam, hogy majd egyedül leszek azzal, hogy nem tetszett ez a sorozat, de így többeteket olvasva, most már teljesen nyugodt vagyok. :D

      Törlés
  5. Az tény hogy ez a dorama messze van a jó sorozatoktól, de a 4/10-től is amire értékeltétek.

    Nem a szubjektív értékítélet a gond, hiszen emberek vagyunk különböző ízléssel. Hanem az, hogy (elnézést a megfogalmazásért) ugyanabban a ruhában mentek temetésre mint esküvőre.

    Volt itt már sok olyan 8 meg 9/10, amire alig akart összejönni tartalommal rendelkező kritika, mert annyira elfogult értékelés kerekedett mellé, hogy gyakorlatilag a sorozatról semmit nem tudtunk meg, csak a mérhetetlen (és legtöbbször elfogult) lelkesedés jött át egy-egy hormonindító főszereplő cukiságainak a hatására.

    Ilyenkor probléma az hogy ha valami nálatok 4/10, akkor gyakorlatilag olyanokra hivatkozva húztok le egy darabot, amit kb. másik tíz tucat sorozatnál nem szempont.

    De legyünk igazságosak: nyilván az enyém is csak egy vélemény. Valószínűleg arra hivatkoztok majd hogy ez egy szubjektív műfaj, és ne akarjam elvenni tőletek a véleményeteket, és biztos sok olyan rajongója van az oldalnak, aki majd megerősít ebben benneteket, de ez nem fog változtatni azon hogy az a szűrő amin mértek mennyire koherens.

    Nem arról van szó hogy ez egy jó sorozat vagy sem, hanem arról, hogy időnként szerintem ti sem tudjátok eldönteni, hogyan tálaljátok amit szeretni AKARTOK és amit nem. Sajnos annyira hektikusan pontoztok, hogy nekem innentől kezdve még kiindulási alapnak sem lesz jó.

    Ettől függetlenül továbbra is maradok hű olvasótok.

    o7

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük hozzászólásod.

      Mindhárman mindig igyekszünk nem szépfiúk iránt picsogó kritikákat fogalmazni. Maguk a színészek számomra nem elhanyagolható pontjai egy sorozatnak, (mivel erős részeit képezik az összképnek) de a színész iránti rajongásom a karakterben szokott kimerülni nem a sorozat értékelésében. Láttam sok sorozatot, amiben ha szerettem is a színészt végig se bírtam nézni. Magáról történetről a történet résznél igyekszünk kimeríteni a dorama főszálát, és sokszor azért is nem kerülnek részletes taglalásra bizonyos történések, mert spoiler lenne, elvünk pedig az, hogy nem lövünk le semmi lényegest megnézés előtt senkinek.

      Mivel alapvetően doramákról beszélünk, ezért ha azt vesszük mindegyik műfaj szinte egy kaptafára készül, és sok elem vagy klisé az egyikben jól működhet, míg egy másikban nem. Így valami tetszhet, valami nem. Ha egy olyan sorozat se tetszene, amiben felbukkan egy régen nem szeretett klisé, akkor már nem igen néznék doramákat.

      Pontozásunk nem egy szigorú kitételekkel teli pontozási skála szerint történik, hanem érzésre. De mint minden, ahogy írtad te is, szubjektív, így az is hogy szeretünk-e egy sorozatot vagy sem. Ennek az eldöntése pedig mindenki személyes joga és érzése.

      Köszönjük további figyelmed az oldal iránt, remélem, ha kritikáinkban nem is, de más dologban elnyerjük tetszésed.

      Törlés
    2. Az igazsághoz tartozik, hogy ezt a sorozatot én sem néztem végig (a párommal ellentétben), de ez nálam nem meglepő, mert kb. 10-15 sorozatból egy ami fent tudja tartani végig az érdeklődésemet (leginkább azok amik vagy hangvételükben vagy témájukban képesek valami újat mutatni). Amíg láttam nem tűnt annyival rosszabbnak mint a többi tucatdorama ("whaleményesítve" az átlaghoz képest sem egy 4/10-es darab), egyszerűen csak nem volt különösebben kiemelkedő.

      Azzal egyetértek hogy általában nem túl hiteles 30 feletti embereket ilyen szerepekbe helyezni, de ez is lehet változó, rengeteg függ a színész külső megjelenésétől, fizimiskájától, gesztusaitól, játékától. A legjobb példa erre Yoo Ah-in, aki Lee Sun-jae szerepében közel 30 évesen játszott el a Secret Love Affairben egy naiv (érzelmileg-testileg szűz), sokszor önkifejezéseiben is esetlen, főiskolára került diákot, és szerintem nem én vagyok az egyedüli aki ennek a játéknak minden pillanatát hitelesnek találta.

      Esetünkben inkább a "flashback" részeknél lógott ki a lóláb, ahol a múltbéli jeleneteknél a színészek korához képest 15-20 év korkülönbséget kellett volna lenyomni hitelesen a torkunkon, és az már inkább a burleszk kategóriát súrolta. Talán velem van a gond, de én mégsem találtam ezt annyira problémásnak, hiszen a doramáknál többnyire az ilyen már megszokott, "absztrakt" kategória, ami inkább kontextus mintsem "realista" betekintés. Más kérdés, hogy itt rengetegszer nyomták és elfogadom hogy ez sokaknak zavaró lehet.

      A ffi főszereplőre hajtó stewardess nekem bejött. :-D Bár férfiként lehet hogy másként látom mind a nőt, mind a karaktert, az én ízlésemnek sokkal jobb "bőr", mint pl. Ha Ji Won (akit ennek ellenére szinte minden szerepében nagyon kedvelek). Nem tudom miért kéne folyton a "pasiknak" tekerniük egy nő után, kifejezetten üdítő, mikor egy csinos, eltökélt nő próbál megtenni mindent egy hapsiért, abban meg nem értek egyet hogy ezt nulla önérzettel és gátlások nélkül tette volna. Én pl. imádom a csajom (többek közt ezért is nézek vele doramákat, annak ellenére hogy nem kifejezetten az én világom), de Ő pl. nem rajong a főzésért. Mit meg nem adnék egy olyan gesztusért, ha vki hozna nekem munkába saját maga által készített finomságokat, mint ahogy a stewardess tette itt. :-) Pont az a jó, hogy különböző emberek különböző attitűddel reagálnak le dolgokat, máshogy közelednek a férfiakhoz / nőkhöz, mással próbálják felhívni magukra a figyelmet. Számomra sokkal abszurdabb dolog az, amit a többi száz sorozatban látunk, miszerint hogy a női főszereplők 90 százaléka félidióta picsogással, cuki-hisztikkel, meg 3 hordó könnyel veszik le a férfiakat a lábukról. Ez kb. annyira reális, mint amikor az übermacho chebol fiú menetrendszerűen beleszeret a részmunkaidős (szigorúan) tetőtéren lakó, csirkelábat zabáló szegény lányba.

      Visszatérve a kritikára, majdnem hogy üres volt. Voltak benne mondatok, amikkel én (elnézést) nem tudok mit kezdeni. Pl., hogy "Ha Ji Wonból egyre jobban kezdek kiábrándulni a The Huntresses és emiatt. Bár való igaz lassan 40 évesen erősen szeretnék így kinézni. Csodás ruhákat és kiegészítőket adtak rá a sorozat alatt, mindet képes lettem volna berakni a gardróbomba. :D".

      Nem láttam a Huntresses-t, nem érdekelnek a ruhák, nem vagyok 40 éves, viszont ha idetévedek szeretnék minél többet olvasni az adott filmről amiről írtok. Nem gond persze, ha ilyeneket is írtok bele (isten ments), csak legyen mellette minél több magáról a kritika tárgyáról is. Ennél a leírásnál majdnem többet tudtam meg a A Three Musketeers-ről mint magáról a sorozatról. :-D

      Még egyszer elnézést, ha megbántottalak volna bennetek, nem volt szándékom. Csupán az engem zavaró dolgokat igyekeztem leírni. Ettől függetlenül hű olvasótok vagyok és sok leírást / kritikát hasznosnak találok, ami segít eligazodni a hatalmas felhozatalban.

      o7

      Törlés
    3. Számomra ha rengeteg elemben ugyan olyan is volt mint bármelyik másik sorozat, a történet, a szereplők jelleme és maga az összkép szörnyű volt, de a kritikában kifejtettem miért is nem tetszett. Továbbra se érzem úgy hogy mellébeszéltem volna, az adott sorozatról írtam, és azokról a pontokról, amik itt ebben a kontextusban számomra nem voltak elfogadhatóak.

      Nőként bizony-bizony megnézem a szereplőkön lévő ruhákat, így a karakternél (nem magánál a cselekmény kritikájánál) érdemesnek gondoltam kiemelni mennyire csinos volt a főszereplő. Ez nyilván egy férfit kevésbé érdekelhet, így megértem, hogy figyelmed ez nem igen kötötte le és nem erre vágysz ha kritikát olvasol.
      Pont emiatt fordulhat az is elő, hogy ugyan azt a karaktert nőként és férfiként is máshogy látjuk. Számomra a stewardess taszító volt, nem azért mert nőként hajtott a pasira, (nem hinném, hogy ezzel bármi probléma lenne) hanem azért amilyen módon hajtott. Sok jelenetben elég kellemetlen volt a jelenléte, erős nyomulásával zavarba hozott másokat és saját magát is. Nem szeretnék olyan helyzetbe kerülni, (mint a sorozatban) hogy egy baráttal eltervezünk egy programot és ő fogja magát és kérdés nélkül oda állít reggel, hogy ő is jön velünk, amikor senki nem hívta. Ez lehet egy férfinak imponáló, számomra inkább kellemetlen.

      Ezzel a mondatoddal mélyen egyet tudok érteni:
      "női főszereplők 90 százaléka félidióta picsogással, cuki-hisztikkel, meg 3 hordó könnyel veszik le a férfiakat a lábukról. Ez kb. annyira reális, mint amikor az übermacho chebol fiú menetrendszerűen beleszeret a részmunkaidős (szigorúan) tetőtéren lakó, csirkelábat zabáló szegény lányba."

      Nem bántottál meg minket, mint mindenkinek, a te véleményed is számít, mi is épülünk belőle. Köszönjük további bizalmad az oldal iránt.

      Törlés