2015. szeptember 1., kedd

Recept: Jjajjangmyeon (짜장면)

Nagyon sokáig húztam ennek a receptnek az elkészítését. Úgy álltam hozzá, hogy ez tutira bonyolult recept és belefog törni a bicskám. Végül szerencsére nem lett igazam, és egy egészen jó jjajjangmyeont tudtam az otthoniak elé tenni.
A recepteket megint két helyről vettem az egyik a Dramafever recept részlege volt, a másik pedig ki más mint Maangchi.

Hozzávalók:
- jjajangmyeon tészta (nos, itt nem kell semmi ördöngösre gondolni, az üvegtésztán kívül szerintem bármelyik kicsit vastagabb tészta megteszi, amit ázsiaboltban kapni)
- 1/2 sertés oldalas/dagadó (de a másik recept csak simán sertéshúst ír)
- 1 csésze jégcsapretek
- 1 csésze burgonya
- 1 csésze hagyma
- 1 csésze cukkini
-3 evőkanál növényi olaj
- 1/4 csésze és 1 evőkanál feketebabpaszta
- 2 evőkanál étkezési keményítő + 1/4 cséve víz + 1 teáskanál cukor összekeverve
- 1 evőkanál szezámolaj
- 1/2 csésze uborka
- víz

Minden zöldséget és a húst apró kockára vágunk. (így mérjük ki a csészéket is) A húst az olajon pár percig sütjük, majd leöntjük róla az olajos, zsíros lét.
Ezután tesszük hozzá a zöldségeket. Maangchi nagyon szakszerűen mutogatja mit hány percig kell, de én csak annyit követtem ebből, hogy a hagymát raktam bele utoljára, nehogy megégjen. Utána úgyis 10 percig főzni fogjuk az egészet.
Miután belekerült az összes zöldség, és pirultak kicsit, belerakjuk a szezámolajat arra a feketebabpasztát, jól elkeverjük, majd meglocsoljuk egy kevés vízzel, hogy éppen hogy ellepjen mindent. Ezután következik a 10 perc főzés, lefedett serpenyőben. Ha az összes zöldség kellően puha, akkor lassan adagolva adjuk hozzá az étkezési keményítő + 1/4 cséve víz + 1 teáskanál cukor triót, amitől be fog sűrűsödni.
Kész tésztát forró vízben kifőzzük, kimérjük a kívánt adagot a tányérra és arra tesszük a kész szószunk. Reszelt uborkát tehetünk a tetejére.
Nyami! Jó étvágyat hozzá! :)

Kis kiegészítés:
Én a lenti képen látható nagyobb kiszerelésű csomaggal befürödtem. Nem néztem meg jól mit is veszek le polcról és végül két adag tésztát és egy teljesen kész szószt kaptam,(jobb oldali kép) amihez hozzárakhattam a zöldséget és húst. Még szerencse, hogy vettem egy kis kiszerelésű feketebabpasztát, így csak a tésztát használtam fel első körben ebből a méregdrága csomagból. Szóval bárki aki eddig szemezett vele, ne vegye meg, mert abból az árból, amibe kerül 4 főre való jjajjangmyeont lehet készíteni.

2 megjegyzés:

  1. Hm, kipróbáltam ezt a receptet. Direkt rendeltem hozzá fekete babpasztát. Nagyon nem lett jó. A színe se lett ilyen sötét, mint a képen, de az íze végképp nem az, amire gondoltam. Olyan szójaszósz-osnak néz ki, intenzív kínai ízekkel, de már az illata is a babgulyásra emlékeztetett. Azt végképp nem értettem, hogy egyáltalán nem kell bele só. Sehol. A pasztakonzerv tele cukorral, meg még adni is kell hozzá, hát... nekem nem vált be. Pedig nagy reményeket fűztem hozzá. Maangchi receptjeibők kipróbáltam előtte a bibimbap-ot, az ízlett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elsőre étteremben ettem én is és ott nagyon nem ízlett, aztán csak rávettem magam hogy kipróbáljam még egyszer hátha, mert olyan jóízűen ették a sorozatokban. Nekem végül sikerült vele megbarátkozni, de nem az a koreai étel, amit első blikkre ajánlanék kipróbálásra, mert picit megosztó ízvilága van.

      Törlés