2016. június 5., vasárnap

21 nap Koreában - 9. rész~Baekje, Buyeo, Yesan~

2015. július 29. Szerda

Kicsit ködös reggelre ébredtünk. Talán nem fog esni, remélem XD
Nagyon kedves gesztus várt ránk a reggelinél.

Szállásadónk direkt a mi kedvünkért a neten rákeresett, hogy mit is esznek a nyugatiak XD  Így került az asztalunkra tojás, eperlekvár,
virsli, kalács, tej, kukoricapehely, ketchup, vaj és persze gyümölcs. Itt láttam először kávészirupot, ami folyékony édesítőszer kv-ba.
Bőséges reggeli után elindultunk Gongjuba (공주)(Szöultól kb. 120 km), a régi Baekje fővárosába. Baekje korszakban  Gongju neve Woongjin (웅진) volt. (2004-ben be is jelentették, hogy új fővárosa lesz Koreának, Gongju.  A lépés célja, hogy Szöul túlzsúfoltságát csökkentsék. Ez még úgy tűnik, ma is várat magára XD) (2015. 07.04-én az UNESCO Világörökség listájára felkerültek az itteni emlékek). Hosszú út során jobbára párába bújt hegyeket láttunk. Az időjárás nem akart kedvezni, mindig rákezdett az eső.

Végre megérkeztünk Gongjuba.
(A város híres szülöttje Kim JaeJoong a  TVXQ, majd a JYJ énekese. Színészként is kipróbálta már magát pl. a Protect the Bossban, Triangle-ben,  Dr. Jin-ben)

Gongju népszerű látnivalói közé tartozik: Gabsa buddhista templom, Gyeryongsan (hegylánc) a Gongsanseong vár a hegyen, a Geumgang (folyó), a Geumhak Ökológiai Park, a Magoksa templom, Muryeong király sírja a Songsan-ri sírhalmoknál, a Seokjang Tájmúzeum, a Gongju Nemzeti Múzeum, Ungjin Baekje Történelmi Múzeum, Hanok falu, Park Dong-jin pansori múzeum és még sorolhatnám. (Közelebbről mi csak a sírokat és az Ungjin Baekje Történelmi Múzeumot látogattuk meg sajnos XD)
A völgyben, ahol a Gabsa buddhista templom(갑사)  áll, a fák akár 150 évesek is lehetnek. (kép a netről)
A Gyeryongsan Nemzeti Park (계룡산국립공원) több várost is magába ölel, Gongjut, Daejont, Nonsant. Gyeryongsan tele van ritka állatokkal, növényekkel, gyönyörű vízesésekkel (Yongmun, az Eunseon, az Amyongchu és a Sutyongchu vízesés). Sűrű erdőkön, mély völgyeken keresztül lehet haladni nyáron a cseresznyefák, ősszel a juharfák adta színek között.  A gazdag történelem titokzatos legendáival és kulturális kincseivel, a különböző templomokkal vonzó hely a turisták számára. A völgyekben tavak sokasága húzódik meg. A hegylánc messziről állítólag, mint egy sárkány „taréjai”(kép a netről)
Gongsanseongról (공산성) csodálatos kilátás nyílik a Geum folyóra és a városra is.  A folyó a Baekje időszak alatt már fontos tényező volt, mint közlekedési útvonal, hiszen Japán felé is ezen az útvonalon „közvetítették” a kínai kultúrát. (kép a netről)
Magoksa templom (마곡사), amely Kim Gu, a koreai függetlenségi harcos rejtekhelyeként szolgált, aki a Koreai Köztársaság ideiglenes kormányának 6. elnöke volt. Maga a templom 640-ben épült és szerencsére a különböző háborúk alatt sem sérült meg (kép a netről).
Geumgang folyó (금강), amelynek hossza 401 km, így ez a harmadik legnagyobb folyó. Azt mondják, azért kapta a nevét, mert olyan szép. mint egy selyem.  A képet látva tényleg nagyon gyönyörű alkonyatkor (kép a netről).
A Geumhak Ökológiai Park, amely erdei ösvényeivel, vizes élőhelyeivel, változatos növényeivel remek tanulási hely a gyermekeknek is. (kép a netről)
A Seokjang Tájmúzeumban a kőkorszakba tekinthetünk be (kép a netről).
Egy kis kitekintés után térjünk vissza, oda, ahol mi is megfordultunk.
Persze megint szemerkélt,  mire az Ungjin Baekje Történelmi Múzeumhoz (웅진백제역사박물관) értünk.
Épp csak egy kicsit, de örültünk, hogy a bejáratnál a már ismert ernyőre húzható tasakadagoló fogadott minket, így nem kell cipelni. (Végre tudok képet is mutatni róla.)

A 2013-ban megnyílt múzeum rövid áttekintést ad Woongjin-i korszakról.

A múzeum tetején a félkör alakú kupola a Muryeong királyi sírt jelképezi.
Mintegy 896 m²-en nézegethetjük, olvasgathatjuk a történelmet. A királyi hatalom megszilárdításáról, Japánnal való kultúra cseréről, Muryeong királyalatti életről.

A Songsanri sírok (송산리고분군) közül Muryeong király sírja, egy kettős sír , amit egy véletlennek köszönhetően fedeztek fel 1971-ben. Ma már a Világörökség része.  A sír külsőleg - mint megannyi sír Koreában - egy földhalom.
Nagyságát tekintve kb. 20 m átmérőjű. Érdekessége, hogy egy vízelvezetőt tartalmaz.
A sír építésének alapja kínai, de már hordozza magában a koreai stílust. A fő kamrát fekete téglából építették főleg lótuszmotívumokkal dekorálva. Míg az északi és déli fala egyenes, addig a keleti és nyugati oldal görbülése boltíves tetőt alkot. A falon négy szimbólum - kék sárkány, fehér tigris, piros páva, fekete teknős.

A sírban majdnem 3000 leletet találtak. Köztük az egyik legfontosabb talán a királyi korona. Találtak kardot, diadémot, ezüst karkötőt, arany fülbevalót. Az emlékek, a leletek az eredeti sírok másolatába, amelyet a látogatók kedvéért hoztak létre és a Gongju Nemzeti Múzeumban láthatóak, mivel az eredeti sírok nem látogathatóak.

Az itt található leletek többsége a Nemzeti Kincsek Listáján is szerepel (Muyeong király arany koronadísze, a király és feleségének aranyfülbevalói, az arany hajdísze, feleségének ezüstkarkötője, tükrök).
A múzeumban nem csak a leleteket nézhetjük meg, hanem a sírok elkészítésről is találhatunk modellezést.

Kicsit fura volt, mert a koporsó másába bele lehetett feküdni.
A terület ápolt, tiszta, nyugodt. A sírok belesimulnak a környezetbe.
Ideális hely egy kis pihenésre. Magadba szívhatod a természet „csendjét”. Szemet gyönyörködtető látvány.

Gongjuba érve érezni lehetett, hogy nem a nagy nyüzsgő Szöulban vagyunk. A város nyugodtabb, nem annyira pezsgő volt.

Az utcák a szűkösség miatt így is zsúfoltnak hatnak .
Elhaladtunk a piac mellett, de most nem tértünk be.
Ebédelni egy kis helyi kajáldába ültünk be, ahol is mandulevest (떡만두국) és rántott húst (돈까스) ettünk, amit worchester szósz alapú ketchupos mártással öntenek le. A mártást szó szerint a hús mártásának hívnak (돈까스소스 – "tonkkászü szószü").

Majd tovább indultunk Buyeo felé.

Szerencsére az idő jóra fordult lassan, esőnek nyoma sem volt. Útközben megálltunk a Seodong Parknál, Gungnamjinál (부여궁남지), egy gyönyörű, óriási  mesterséges lótuszültetvénynél. A levelek, virágok nagyobbak voltak nálunk.

A tavat gyönyörű virágok tömkelege veszi körbe. Sajnos a nagy fesztiválról lecsúsztunk, amit előttünk 1,5 héttel rendeztek meg. Viszont így nem volt tömegnyomor XD (2016-ban július 08-17-ig lesz itt Lótusz Fesztivál). A tó közepén a már jól ismert pihenőhely, amit egy fából épített hídon lehet megközelíteni.

A parkhoz tartozik egy romantikus történet is, amely Seodong és Seonhwa hercegnő közötti szerelemről szól.

A történet röviden: A baekje-i időszakban egy nő a palotán kívül egy tó közelében élt. A tóban lakó sárkánytól gyermeke született – a régi hiedelmek szerint ez azt jelentette, hogy az apa király vagy trónörökös. A gyermeket Jangnak nevezték. Anyjával nagyon szegények voltak, yamgyökér eladásából éltek. Ezért kezdték Seodongnak hívni, azaz a gyermek, aki a gyökeret eladja. Egy napon a király kémeket akart küldeni Gyeongjuba, Jang vállalkozott is az útra, mint yamgyökér kereskedő szállította is az információkat. Ahogy szokott lenni, megismerkedett az ellenséggel, Seonhwa hercegnővel és persze egymásba szerettek. (Igen, az a Seonhwa, akinek a testvérei Deokman és Cheonmyeong.) Társadalmi rangjuk nagyon különbözött, esély sem volt a szerelem nyilvánosságra hozatalára. Ezért Seodong egy dalt kezdett el énekelni a gyökérárusítása közben. Miszerint Seonhwa hercegnő és Seodong titokban összeházasodott és minden este szerelmeskednek. A dal nagyon gyorsan elterjedt és Seonhwat száműzték a palotából. Seodonggal visszamentek Baekje-be Seorabeolból, ahol Seodong szorgalmának és eszének köszönhetően főparancsnok, majd Baekje 30. királya lesz Mu néven. (Az SBS 55 részes sorozatot is készített Seo Dong Yo (Ballad of Seo Dong) címmel.

Természetesen a szívecske boltív sem maradhat el, ami alatt a párok előszeretettel fotózkodnak XD )

Nagyon meleg volt, így az "iszunk egy jegeskávét?"  kérdésre a válasz egyértelműen igen volt. Az óriási levelek mellett egy kis kávézó várt minket.
Már láttam is szemeim előtt a nagy pohár hűs, fagyis csodát, ahogy itthon megszoktuk. És itt ez a lényeg. Megkaptuk a 3 nagy poharat. Már az állaga is fura volt, híg. De ebben a párás melegben kit érdekel, ha hideg? Jó nagyot belehúztunk. Ééééés, felszaladt a szemünk. Az íze nagyon rossz volt. azon kívül, hogy keserű, de mintha gépi vizes kv-t ittam volna jéggel. Ííííííííí. Lehet bele vmilyen cukrot kérni? Legalább próbáljuk meg menteni, ami menthető. Ha létezik ezzel a vmivel kapcsolatban ilyesmi. Mint kiderült, hogy csak a "hozzánemértők" (tehát én biztos XD) nem látták, hogy a pult oldalára kirakták a különböző édesítőszereket. Szóval lehet „édesvizeskv”-t inni, aki szereti.
A park hatalmas volt, keresztbe-kasulva lehetett rajta sétálni,
gyönyörködni a hatalmas növényekben.
A fák és hatalmas levelek árnyékában a helyiek is leültek megpihenni.
Miután kigyönyörködtük magunkat, útnak indultunk Baekje Történelmi Múzeumhoz (백제역사문화관).

A múzeum bemutatja a baekjei időszak a történelmét és a kultúráját. Az egyik legnagyobb témapark. Meg lehet csodálni a kor kifinomult építészetét, a Sabi királyi palota életét, Neungsa templomot, Gobungongwon sírtömböt. Megnézhetjük a változásokat a Hanseong, az Ungjin, a Sabi és a reneszánsz időszak alatt. Megjelenítik a látogató számára a virágzó buddhizmust és egyéb népi vallásokat.
Sabi virágai című 15 perces kisfilmet is meg lehetett nézni : animáció a baekjei asszonyokról, akik az ellenség elől a vízbe ugrottak. Belőlük lettek virágszirmok, amelyek a szél segítségével megmentették a várost. (zsepit készítsetekXD ) http://tvpot.daum.net/v/D1W2nLRYTEw$<<< ezt itthon kerestem meg, mert sajnos mire odaértünk, kiderült, hogy a megbeszéltekhez képest kicsit időcsúszásban vagyunk, így csak az előkertben tudtunk néhány fotót csinálni. Nem tudom, hogy mi volt az oka, de nem sokan voltak. Nagyon csendes volt minden. Sajnálom, hogy hosszabb időt nem tudtunk itt tölteni.
Szerencsére a Neungsa Tempom tornya elég magas volt, hogy sikerüljön lefotózni. Az ötemeletes kőpagoda jól látszik, amint áthaladunk a Daetongmun kapun.

Állítólag a Running Man (több éve futó sikeres varietésorozat hírességekkel) forgatási helyszíneként is használták.
Akkor irány Yesan. Az időjárás igen vicces kedvében volt, hol beborult, hol kiderült, de szerencsére eső már maximum csak csöpörgött. Útközben nem csak hegyeket, de sok-sok fóliasátrat is láttunk, amely alatt ginsenget termesztettek.

Szállásunkon csak lepakoltunk és már mentünk is vacsorázni.
„Csak” egy laza galbitangot (갈비탕), azaz marhahúslevest és az én egyik kedvencemet tteokbokkit (떡볶이) ettünk, persze a különböző saláták a húshoz nem hiányozhattak XD  A hideg Pepsi pedig csak hab volt a tortán.

A mai napunk is bővelkedett mindenfélében. Jól esik a hűvös szobában a pihenés. Igaz a légkondi inkább hasonlított vmi zárható tv-nek, de előbb-utóbb rájöttünk a „titkára”.
Szobából a kilátás a szomszédos színes tetőkre
-este
-és reggel

További képeket és videókat láthattok ezen a  >> Drive link <<-en :) (folyamatosan frissül majd, csak várjatok egy kicsit, hogy betöltődjenek a mappák)

Írta: ~msandingo~

1. Kedves Blogíró! Csak annyit szeretnék mondani, hogy Koreában, kínában a 4 égtáj őrzői között nincs páva. Főnix van, a dél és a tűj őrzője.

2. Kedves Blogíró! Csak annyit szeretnék megjegyezni, hogy Koreában, és Kínában a 4 égtáj őrzői között nincs páva! Főnix a becsületes neve, a dél és a tűz őrzőjének. Kinézetre hasonlíthat hozzá, de egy Koreafannak ezt illik tudni.

1. Kedves Kalapis Gyuláné!

Köszönjük az észrevételt javítjuk az elírást!

Szép napot! :)

3. Szia!!
    Hosszú pihenés után jó volt megint kirándulni, enni, inni.
    Köszi a beszámolót!!!!!!
    Lesz még folytatás???

1. Szia. Igen lesz folytatás. Köszi a türelmet

4. Örülök, hogy folytatódik :) Köszönöm, ismét tartalmas volt! :)

Üdv kedves andingo! :)

1. Szia GTO!
      Bocsánat, csak most olvastalak. Örülök, hogy ezt is elolvastad.

Kicsit lemerültem, lassabban haladok a tervezettnél. Augusztusban hozom a következő részt. Addig is köszönöm Mindenki türelmét, hogy ennyi idő után is még kíváncsiak vagytok a folytatásra.