2012. október 3., szerda

Ismertető: Rich man poor woman avagy az idei év leg-je! :D

Amikor láttam, hogy új doramája lesz a közel sem tehetségtelen japán férfiúnak (Oguri Shun) már készítettem is magam, hogy megnézem. És mivel eddig sosem csalódtam benne, melléfogni sem tudtam, és mellé sem fogtam.


Műfaj: romantikus, vígjáték
Epizódok: 11
Csatorna: Fuji Tv
Év: 2012
Főbb szereplők:
Oguri Shu
Isihara Satomi

Történet röviden:
A totálisan antiszoc milliárdos Toru (Oguri Shun) a Next Innovation cég feje, akinek senki és semmi sem szent, mindenki orrá dörgöli a véleményét.
A cégéhez egy megüresedett pozícióra jelentkeznek több százan, köztük a hihetetlenül jó memóriával megáldott, az állás keresésbe megcsömörlött lány, akit Toru porig aláz mindenki előtt, viszont erősen meglepődik mikor a lány régóta keresett anyja nevén mutatkozik be.
Végül egy jövőbeni projekt miatt "felveszi" a lányt két napra, de mivel semmi sem működik egyszerűen egy doramában, ez csak a történet kezdete. :)


Vélemény:
Röviden: vááááá, kyááááá. :D
Pár hete lezajlott beszélgetés során döbbentem rá, hogy az én nagy dorama kedvenceim többsége(!) japán. Pedig vagy kismillió érvet tudok hozni általánosságban a japán doramák ellen a koreai vs. japán doramák csata során, mégis évről évre akad egy-kettő, ami totál leültet, elfogadom a hibáit, élvezem a zenéjét,(köszi Miwa!) és nem azon agyalok, hogy mikor lesz már vége, hanem rimánkodom, hogy legyen folytatás. Az elég gáz névre keresztelt Rich man poor woman is ilyen.
Legelsősorban viccesnek mondanám, majd viccesnek, és egy csöppet, de pont elegendő mennyiségben romantikusnak. (azt hiszem nálam csak az elborult, vicces sorozatok lesznek a top10-ben :D)
Oguri Shun játéka megint csillagos ezres, a mellé adott színésznővel pedig eddig még nem találkoztam,(pedig jó pár doramát tud már maga mögött) de ő is meggyőzött, hogy van helye egy olyan nagyágyú mellett, mint Shun. Az általuk megformált karakterek pedig rettenően jól ki vannak találva. Az antiszoc Toru, aki mindenkinek beszól, de ha az emberi kapcsolatairól van szó, csak hatalmas szemekkel tud bámulni, és kukán állni. És Natsui Makoto aki a történet elején egy komoly, könyvmolynak tűnik, majd rájövünk, hogy valójában egy átlagos lány. Az apró finomságok vele (például az otthoni jelenetek róla) teszik nagyon közelivé.

Összességében: Nézd meg! :D


 <<<<<< ott egy Seungri a forgatás helyszínén! :D


Felirat: d-addicts

Pontozás:
Cselekmény: 10/10
Színészek: 10/10
Zene: 10/10

8 megjegyzés:

  1. Akkor mi nem ugyanazt a Rich Man poor womant láttuk, mert szerintem ez csak nagyon nehezen nevezhető viccesnek. Sokkal inkább munka sorozat volt, a maga unalmas kliséivel, "nem-látjuk-hogy-át-akarnak-verni", "megbocsátunk-annak-aki-romba-döntötte-életünk-munkáját", stb, stb.

    A sorozat nagy része unalmas volt.

    Vígjátéknak nem mondanám, romantikusnak talán, de elsősorban mindenképpen munkahelyi sorozat volt ez.
    Szerencsére mindenki más, és mindenkinek más tetszik.
    Nekem ez nem hogy az idei év leg-je nem volt, hanem egy teljesen átlagos sorozat max.
    Ennél 100x viccesebb és romantikusabb és főleg jobb sorozatokat láttam már, ebben az évben is.

    VálaszTörlés
  2. Igen, akkor nem ugyan azt láttuk. :) De valóban nem tetszhet mindenkinek. :D

    Igen, sok volt benne a munka, viszont Oguri Shun és Satomi játéka, szerintem nagyon viccesé tették a sorozat egyes jeleneteit. Nyilván nincs teletömve poénosabbnál poénosabb jelenetekkel (mint mondjuk a HanaKimi). De kinek mi a humor. :)

    Miért inkább munkahelyi mint romantikus? Végig ott a másik nő a képben, és Natsui nagyjából az harmadik résztől totál oda van a főnökéért. Igaz, a Next Innovation a fő helyszín, meg a Személyi fájl projekt, és sok szerepet kap a munka, de pont a munka közben láthatjuk a sorozatban az emberi kapcsolatokat. Ha pedig azért "talán romantikus", mert nem bőgnek minimum kétszer a másik után minden részben, akkor én nagyon tudtam értékelni ezt a megoldást, mert nekem nem hiányzik a végig szenvedjük a sorozatot megoldás.

    Unalmas klisék: igen! az volt benne bőven, de melyik doramában nem találod meg ugyan ezeket? Ha klisé mentes sorozatot akarok nézni, nem doramát fogok választani, mert az összes ugyanarra a sémára épül. Manapság már nincs olyan film vagy sorozat, amiben ne lennének klisék, mert kevés az eredeti ötlet.

    Nyilván nem akarlak meggyőzni, hogy ez márpedig jó, mert ha nem tetszett később se fog, de gondoltam reagálok. :)

    Miket láttál, amik szerinted nagyon jók voltak? :)

    VálaszTörlés
  3. Szia!

    A klisékkel igazad van, de vannak unalmas klisék (pl:kórház) és vannak olyanok, amiket jó nézni. például tudjuk, hogy az összes romkom arra épül, hogy összejönnek, majd a film vége előtte összevesznek majd kibékülnek és vége.
    Ezek szerintem szerethető klisék, de az olyanok, hogy úgy átvertek a plánkon, mint shunt és utána még nyal a társának, hogy jöjjön vissza, ah ez olyan álszent dolog, ami annyira tipikusan jellemező Japánra.

    Az lett volna az igazi, ha az új cégével elér mondjuk egy közepes sikert, és összejön Satomival, és vége. Elvannak boldogan.

    Na mindegy, szóval továbbra is inkább munkasorozatnak tartom, mert az igazi, legjobb japán romantikus komédiák szerintem a következők, és ezekben nincs sírás-rívás, mert azokat én is ki nem állhatom:
    Natsu no Koi wa Nijiiro ni Kagayaku
    Buzzer Beat
    Proposal Daisakusen
    Tatta Hitotsu no Koi - ez drámaibb, nem is tetszik annyira
    stb

    Illetve még olvastam egy egyről, amit meg akartam nézni, de elfelejtettem a címét.
    Érdekes, hogy mindegyikben johnnys sztár van, de ettől még szerintem ezek az igazán romantikusak vígjátékok.

    VálaszTörlés
  4. A klisékhez való hozzáállás szerintem már teljesen ember függő. Elég japán sorozatot néztem már ahhoz, hogy ne érezzem béna megoldásnak, azt, hogy valaki megbocsát annak, aki konkrétan tökre tette.

    Az a klisé pedig, hogy összejönnek, összevesznek, összejönnek pedig nem mindegyikre igaz, ezért én nem is várom el ezt a variációt mindegyiknél.

    Az általad felsoroltakból pedig a Proposal Daisakusent nem láttam egyedül, szóval lehet sort kerítek arra is :) viszont nekem a Tatta is nagyon tetszett, pont a kicsit borongósabb hangulata miatt. :) A Buzzer Beat nekem is a kedvenceim között van, viszont a legelső számomra közepesre vizsgázott. Jó volt, de nem mozgatott meg bennem semmit. :/

    Köszönöm a hozzászólásaidat! :)

    VálaszTörlés
  5. Elég kommersz doramákát mondtam, igazából jobban szeretem a különleges elvontakat. Mint például a Konno-san to Asabo, a Camuoflage, a Tonsure, Boys on run,, Shikaotoko Aoniyoshi.
    És még ami elég jó, kicsit ilyen szex és tokós volt az a Watashi ga Renai Dekinai Riyuu.
    Ha nagyon unatkozol, akkor nézz bele ezekbe is .

    Én is köszi a beszélgetés. :)

    VálaszTörlés
  6. Amy ismer, úgyhogy tudhatja, hogy a japán sorik nálam elég sűrű hálón kell, hogy átjusson... És ez átjutott? NANÁÁÁÁ
    Egyszerűen magába szívott... Leültem reggel, és egybe lenyomtam a 11 részt, és fel sem tűnt :)
    Oguri bravúros, Satomi nagyon aranyos, és szerethető.
    Klisés? Lehet. Érdekel? NEM :D

    Szóval ezek után várom a filmverziót! ^_^

    VálaszTörlés
  7. Sziasztok tudna nekem valaki segiteni? Letoltottem a feliratot de a Vlc media player nem nyitja meg az srt fileokat csak ga van hozza video? Honnan tudnam hozza letolteni a videoz vagy ti, hogy szoktatok nezni az ilyen doramakat?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Konkrét linket már nem tudok sajna a videóhoz, elég régen szedtem le.

      De készítettünk egy kisebb link összefoglalót hol vannak doramák:
      http://amyolvas.blogspot.hu/2014/06/letoltesi-segedlet-doramakhoz.html

      Illetve ha ezek után nem passzolna a videó és a felirat, ezt a bejegyzést ajánlom. :)

      http://amyolvas.blogspot.hu/2014/07/utmutato-hogyan-illesszuk-egy-nem.html

      Remélem meglesz a videó. :)


      Törlés