2013. december 6., péntek

Ismertető: The Master's sun

Találkoztam a Mikulással az úton és... :D
A gépen van vagy öt sorozat, de én mégis fogtam magam és minden fajta tartalom vagy ismertető elolvasása nélkül leszedtem a The Master’s sunt, hogy mi azt fogjuk nézni. Úgy érzem teljesen kiszámíthatatlan vagyok nem csak olvasás, filmnézés téren, hanem abban is milyen sorozatba fogjunk bele. Például hiába tervezem már több éve a Code Blue megnézését, eddig még sose vettem rá magam, pedig érdekel, hogy milyen, de nem most. Ki érti ezt? :D


Műfaj: romantikus, fantasy, komédia
Év: 2013
Epizódok: 17
Csatorna: SBS
Szereplők:
So Ji Sub - Joo Joong Won / Joo-goon
L - fiatal Joong Won
Gong Hyo Jin - Tae Gong Shil / Tae-yang
Seo In Guk - Kang Woo
Kim Yoo Ri - Tae Yi Ryung

Történet:
Gong Shil egy motel tetején él, "munkája" hogy ott takarít. Nem mellesleg látja a halott emberek szellemeit, akik halálra ijesztik, majd nem hagyják békén különféle kéréseikkel. Egy idős hölgy végakaratának teljesítése után hazafele stoppol a szakadó esőben.
Joo Joon Woon a Kingdom (milyen szolid név :D) szállodalánc igazgatója, kimért, szigorú, bunkó, kegyetlen, pénzéhes, szóval csupa-csupa jó tulajdonságai vannak. Hazafele tart, amikor titkára (naná, hogy Kim a neve) észre veszi Gong Shilt az út szélén. Joon Woon nem akarja felszedni a szakadt nőt, viszont Kim titkár megijed egy hirtelen jött villámtól és lefékez. Gong Shil azt gondolván neki álltak meg, beszáll az autóba. Különleges képessége hamarosan le is lepleződik és az is kiderül, ha megérinti Joon Woont a szellemek eltűnnek. Innentől kezdve Gong Shil mindent megtesz, hogy az igazgató közelébe kerülhessen és maradjon. Erre ürügy a Joo Woon körüli szellem Cha Hee Joo (a férfi első szerelme) ezért Joo Woon végül úgy dönt maradhat, de más üzletekben is nagy hasznát veszi Gong Shil képességének.

Whalemény:
Vannak sorozatok, amiknek el tudom nézni, ha valami nem stimmel vele. Sajnos a Who are you túl sok sebből vérzett, sehogy se felelt meg a műfaji követelményeknek és a karakterek se voltak a helyzet magaslatán. No de a The Master’s sun nálam átment a vizsgán.
Tudom, aki látta a The Greatest love című doramát rögtön gondolhatja, hogy ez egy erős utánzata annak, csak szellemekkel és a főhős nem színész, hanem egy szálloda igazgatója. És nem is tévedne sokat. Viszont én annak idején megkajáltam azt a sorozatot, így hiába ugyan arra a sablonra épült a The Master's sun, így is tetszett.
Önkéntelenül a Who are you-hoz hasonlítom a "szellemeket látó nő" közös szál miatt, de ennek a legnagyobb előnye a Who are you-val szemben, hogy rengeteg benne az oly sokszor emlegetett humor. Élek-halok érte, és itt nagyon sok tréfa répát reggeliztek az írók, készítés közben.
Épp ezért nem tudom komolyan venni sokszor Gong Shil nagy szellemektől való ijedtségét. (főleg, hogy szándékosan nem is hangsúlyozták ezt kellőképpen) Hiába volt ez a legnagyobb ok az elején a két főhős összeboronálásának, átsiklik felette az ember. Mivel nem éreztem, hogy ügyetlenül horrort vagy ijesztgetést akarnak lenyomni a torkomon, hanem könnyed stílusban tálalt verziót kapok, ezért nem is lehet vagy inkább nem is tudom a műfajban kritizálni. Nem akartak igazi horror/thrillert alkotni, míg a Who are you esetében azért érezni ezt a szándékot.
Mindegyik rész általában egy szellem, és annak története köré épül, közben pedig hőseink évődnek, jobban megismerik egymást és bontakozik ki lassan-lassan a karakterek tragikus háttere, és az hogy mennyire megvesznek a másikért. A szellemek problémái szerintem sokszor szívfájdítóak voltak. Kifejezetten kiborultam a gyermekét verő anyán, vagy a halott kisfiú történetén, a katonai kutyás sztorit pedig inkább nem is említem. Lekötött az összes apró történet, amit beleszőttek, és szívesen néztem volna még pár részen át, ahogy Gong Shil a szellemek ügyeit bogozza ki.
A karakterek a megszokott bunkó milliárdos és elveszett nő is megvoltak, de a színészek jól mutattak együtt, hitelesek voltak szerepeikben és nem utolsósorban szerethetőek voltak. Oké, elismerem amikor már tök nyilvánvaló volt, hogy oda vannak egymásért, de mégis többedjére tárgyalták újra a kapcsolatukat, akkor már én is így néztem: -_- Vannak dolgok, amit egy ideig lehet húzni, de sokadjára már elég fárasztó és kiöli a lendületet a doramából. Szerintem, ha kevesebb hangsúlyt fektettek volna a végén szereplők szerelmi kálváriájának egy jobb sorozatot kaptunk volna.
Tae Gong Shil:
Állandó rettegésben él a szellemek miatt, akik mindig a legrémisztőbb formájukat mutogatják a parás hölgyeménynek és hogy ez ne legyen elég, ha Gong Shil elveszti öntudatát a testébe költöznek és fura dolgokat művelnek.

Joon Woonban menedékre talál. Ezért a védelemért képes neki két nap után könyörögni, hogy aludjon vele, és beállni dolgozni a Kingdomhoz. Gong Shil sokszor helyezi előtérbe a szellemek érzéseit és akaratát, tetteivel pályázhatna szociális munkásnak és/vagy nyomozónak.
Nagyon imádtam a különböző feliratokat a felsőin/ruháin, itt az egyik legjobb.:D
Az őt megformáló színésznőről igaz korábban azt mondtam, hogy mindig ugyan azt  karaktert hozza és számomra levesz a teljesítményéből, de rájöttem szeretem a játékát és az általa megformált karaktereket. Külsőre, hangilag ezek a karakterek állnak hozzá a legközelebb, hát éljen a képességével. :D
Joo Joon Woon:
Fentebb már adtam rövid leírás, hogy mennyire szimpatikusnak tűnik az elején, de természetesen, róla is kiderül (mert miért ne derülne ki?) hogy elvesztette szerelmét fiatalkorában, és emiatt nem enged magához közel senkit és ezért használja oly sokszor kedvenc felszólítását: Tűnés! (avagy Menj a %&+"!@-ba.)

Nagy meglepi volt, hogy a fiatal kori Joon Woont az Infinite-ből ismert L játszotta. (így jár, aki nem néz stáb listát mielőtt elkezd egy doramát :D)

Az elején azért írtam, hogy megtudok bocsátani a sorozatnak, mert az idő elteltével kezdtek jönni a hibák, lefutották a negyvenedik kört is, és jöttek "én ezt nem értem miért csinálja" mondatok, ezért a végével nem tudok kibékülni. Totálisan a semmiről csináltak két részt. Nem érteni, hogy mit akar a női főszereplő, mert teljesen logikátlan, csak sajnáljuk szegény szinte már papuccsá változott milliárdosunkat, hogy még mindig nem kapja meg a nőt... Nagyon kár érte, pedig nagyon jó sorozat.

Összességében tudom ajánlani, mert nem egy hétköznapi doramáról van szó. Minket eléggé durván leültetett a monitor elé, ezért aki nem borul ki a tipikus "koreai" befejezéstől az mindenképp nézze meg. :)

Felirat: d-addicts
Pontozás:
Cselekmény: 9/10
Színészek: 9/10
Zene: 9/10

19 megjegyzés:

  1. Hehe, bar a konyvparbaj miatt neztem ide, csak nem egyik legutobbi kedvencem ajanlojaba futok bele? :D Megjegyzesnek csak annyit (amellett, hogy orulok, hogy tetszett - nekem is), hogy egyreszt a foszereplo szineszno jatszik mas jellegu karaktereket is, foleg filmekben (Love Fiction, vagy ooo van egy, aminek nem emlekszem a cimere hirtelen, de egy atlagos varosi erzeketlen tusko beteg lesz es videkre megy a sztori - megvan! Happiness!; vagy a How to Travel with a Cow..). Nekem amugy az egyik kedvenc szinesznom. :)
    A masik meg, en megertettem a vegen, miert akar elmenni (bar irritalt, meg sztem is lelassitotta az emugy eleg pergo sorozatot, nem volt a legjobb huzas), de lehet, hogy mar csak tulsagosan kezdem atvenni a koreai logikat... :) Megiscsak lassan masfel eve elek itt... :)
    A Best Love-parhuzam tenyleg talan kicsit tul eros volt... De sebaj, mindketto jo sorozat. Szerintem az viccesebb, ebben meg tobb es jobb a tortenet, foleg a szellemeknek hala.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor nagyjából egy véleményen vagyunk a sorival kapcsolatban. :D Azzal egyetértek persze, hogy filmekben mást is hoz, de a sorozatokban általában ugyan olyat. Majd pontosítom a megfogalmazást. :D

      Indultál te is a párbajon?

      Törlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csak nem én távolítottam el véletlenül a posztod? :O

      Törlés
  3. De igen. Nem emlékszel, hogy mit írtam? :-) Vagy ennyire bántó dolgot írtam volna...
    No mindegy is. Közben végignéztem ezt a sorozatot is. Ez is tetszett. Néha jókat derültem rajta.
    Egyébként ezúton szeretnék kellemes karácsonyt kívánni neked és a barátaidnak, akikkel a sorozatokat nézed.
    És most a karácsony és szilveszter között belevetem magam a Heirs címűbe is. :-)
    Boldog karácsonyt!
    Gabi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj, nem szándékosan csináltam, nem tudom hogy történt. o.O Bár fura, mert nekem most is kiadja, a törlés opciót.

      Nagyon köszönöm! Kellemes Karácsonyt neked is! :)
      Mi is nézzük már tesómmal a Heirst, vegyes érzéseim vannak vele kapcsolatban, de annyira nem temetném azért. Remélem, a héten arról ki tudom rakni az ismertetőt. :)

      Boldog Karácsonyt!

      Törlés
  4. Csak most jutottam odáig, hogy végre megnézzem ezt a drámát. Valahogy sehogy sem tudtam rávenni magam, hogy belekezdjek, de mivel nyert egy jó pár díjat, és annyit látom itt-ott felbukkanni a címét, adtam neki egy esélyt.
    Istenem, de jól tettem! :D Felkerült a top 5 listámra. Mivel most fejeztem be a vizsgáimat, és iskola sincs még, ezért laza 3 nap alatt végignéztem az egész drámát, annyira lekötött.
    Minden apró történet izgalmas volt, és tetszett, hogy nem idealizálták túl az egészet.

    A karakterek egytől egyik szerethetőek voltak, és a főszereplők között nagyon jó volt a kémia. :D
    Egyértelműen Joo Joon Woon-t alakító So Ji Seob érdeme, hogy ENNYIRE jó lett a sorozat. A kézmozdulatai, arcmimikája...nagyon-nagyon profi. :D Imádtam. (És azt hiszem kicsit meg is őrültem, mert szerelmes vagyok a SZEMHÉJÁBA. :D)

    Az OST egyszerűen fantasztikus. Nagyon-nagyon régen nem hallottam már ilyen jó OST-ot, 1 dal kivételével az összes tetszik. :D Ilyen talán a Faith és a Princess' Man-nél volt utoljára nálam. :D Hihetetlenül jó, le a kalappal.

    Abban egyetértünk, hogy az utolsó rész kicsit lelassította a történéseket, és talán ha a közepén jobban elhúzzák mondjuk egy-egy szellemtörténettel (pl: a kávés csávó miért bolyong, és miért nem tér vissza a testébe...), akkor talán a végét felgyorsíthatták volna, és kevésbé lett volna "vonatott". Azért idézőjeles, mert igazából engem annyira nem zavart, mert megértettem az indokait Tae Yang-nak. Örülök, hogy nem nyitott befejezést kaptunk, azokat nagyon utálom. :D

    Szóval VÉGRE egy jó dráma. Egy részről azt hittem, hogy a Hong-nővérek már nem tudnak újabb remek drámát hozni (szerencsére tévedtem), másrészről pedig már untam egy kicsit a sablon drámákat, amiket manapság kitermel a drámapiac (lásd: Heirs -ahh, szörnyű emlékek).
    Köszönöm-köszönöm, ez kellett a lelkemnek, nagyszerű sorozat. Kihagyhatatlan. Annyira örülök, hogy megnéztem. :'D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jézusom, bocsi. :'DDD Fel sem tűnt, hogy egy regényt írok (már megint :D)

      Lehet nekem is blogolnom kéne, és ismertetőket írni, mert néha már nem bírom magamban tartani a véleményem. :D

      Törlés
  5. Fantasztikusan jó sorozat, nekem abszolút 10/10!!! Nem tudom hanyadjára nézem újra, és tényleg kiváló az OST is!

    VálaszTörlés
  6. Még több ilyen sorozatot! :)
    Köszi az ajánlót! :)

    VálaszTörlés
  7. Én imádtam ezt a sorozatot. Számomra teljesen érthető volt benne, hogy mi miért történt. Igen a végével egyetértek, de csak azzal a résszel, melyben már húzták a se veled, se nélküled kapcsolatot. Egyébként kiderül az, hogy miért megy el a nő, esetleg
    SPOILER-ben leírom, ha valaki nem jött még rá és érdekelné. A lényeg, hogy a nő meg akarja érteni, miért látja a szellemeket, mióta felébredt a kómából. S az egy éves utazása során kiderül, azért, mert amikor ő is kómában volt, ő maga is bolyongott szellemként a világban, s találkozott halott emberek szellemeivel. Látván elesettségüket, megígérte nekik, hogy amint felébred, segíteni fogja őket eljutni a Fénybe. Ezért is lett ő a Nap. SPOILER VÉGE.

    Nekem van olyan ismerősöm, aki látott szellemeket régebben, s elmondta, hogy némely szellemek éppen úgy néztek ki, amiképpen meghaltak. Pl.: ha el ütötte őket az autó és betört a fejük, mely csupa vér volt, akkor vérző fejjel jelentek meg előtte, de a legtöbbjük áttetsző emberei alakban jelent meg előtte. Számomra így nem meglepő a szellemek megjelenése ebben a filmben. Külön dicséret, hogy ahogy segített Tae-yang a szellemeknek, úgy kezdtek egyre emberibbek is lenni.
    Én a kutyás részen sírtam. Sajnos a való élet is ilyen, hogy a gyengébbeket bántják.
    Örültem, hogy mindkét karakter változott a filmben, nem pedig ugyanazon a szinten maradtak.
    Amikor a nő részeg volt, s megszállták a szellemek, hát nagyon élvezetesek voltak :) Főleg az utolsó részben a taxis jelenet :D

    Bírtam a többi színészt is. A model hölgy viselkedése irritált a legfőképpen. Idegesítő volt nekem, ahogyan rávetette magát a Kang Woo-ra. Én tudom magamról, hogy nem szeretem és egyben kerülöm azokat az embereket, akik nem értik vagy nem akarják megérteni a nem-et.

    Én csak ajánlani tudom, mert szerintem lehet belőle tanulni. Pl. ne ítélj elsőre, attól, hogy valamiben nem hiszel, még nem biztos, hogy igazad van stb. Érdekes és sokszor élvezetes volt. Azt az egy-két negatívumot leszámítva, meg lehet nézni.
    Aki nem tudja, hogy kezdjen-e bele, nézze meg az első részt, aztán majd elválik :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Számomra így nem meglepő a szellemek *ilyenfajta* megjelenése ebben a filmben - így szerettem volna írni, de végül lemaradt.
      Köszönöm a véleményt a blog írójának :)

      Törlés
  8. Sziasztok!

    Sikerült ezt a sorozatot is 4 nap/este/éjszaka alatt ledarálnom..igaz 3 este alatt meg lettem volna vele mert annyira lekötött és olyan jól szórakoztam rajta de a maradék 4 részre fel kellett készülnöm lelkileg(ha tudom hogy inkább idegileg kéne..)bár nem tudtam tényleg felkészülni arra ami rám várt.. mert az utolsó 2 rész olyan szinten unalmas és vontatott volt,hogy majd meg bolondultam..Ennyi szenvedést meg vekengést...komolyan a Csajt jól megrángattam volna,hogy ne mártírkodj mááár!!! Itt ez a félisten(szerintem So Ji Seub iszonyat jó pasi :P )odáig van érted,elfogadja hogy látod a szellemeket, kis híján meghalt érted mert meg akart védeni és szerelmet vallott neked.. Te meg el akarod hagyni hogy magadra találj...Hát hülyeee ez?! És igen az..(!!!!)szerintem...hisz szerencsétlen srác eleve olyannak szereti amilyen...elfogadta,hogy látja a szellemeket,segített neki..mellette állt..megvédte...ő volt a menedéke..erre 1 évre magára hagyta..(WTF?!) Szegény Joon Woo meg minden nap várta.. Sajnos eddig akárhány Han nővéres sorozatot láttam mindegyiknek a vége ez..2 részen át vergődnek a főszereplők és az utolsó részben mire végre a 2 főszereplőre kerül sor (mert már a szomszéd kutyájának is megmutatták a boldog happy end-jét) na mire ők kerülnek sorra az a rész utolsó 10 perce lesz ahol bénán vagy épp kevésbé bénán szerelmet vallanak egymásnak és merednek fel az égre vigyorogva(A You're beautifulnak is milyen béna vége lett már anno?!)..komolyan nem értem kapnak 1 plusz teljes részt és nem tudnak vele mit kezdeni.. O_O'
    Szóval a maradék 4 részt(különösen az utolsó 2 miatt vagyok pipa) leszámítva nagyon tetszett a sorozat volt mikor tök paráztam az elején a szellemek eléggé ijesztőek voltak meg nagyokat nevettem is közben van pár nagyon kedvenc pillanatom amin sírva-nevettem. :)(https://www.youtube.com/watch?v=P-kQ0xwkAMI) Pár szellem története/búcsúja meg is ríkatott úgy sajnáltam őket. [SPOILER]Bár a legnagyobb bőgésem Joon Woo leszúrása és pár percnyi halálánál volt.. :P De szerencsére visszatért!! Csak szerencsétlennek nem volt elég baja ezzel az egész majdnem meghaltam és szellem lettem dologgal még 3-4 részen keresztül kínozták aztán kapjon 10 perc boldogságot a végén[SPOILER VÉGE]
    A többi szereplőt közül Kim titkárt nagyon megszerettem haláli szövegeim voltak nagyon jól terelte a 2 főszereplőt.
    Az Alelnök locsi-fecsiségét is nagyon bírtam örültem hogy pozitív karaktert kapott neki is voltak nagyon jó pillanatai. :)
    A biztonsági főnök srác meg a modell csaj 1-nek elmentek szódával végül is nem voltak rosszak. Nálam nem jött elő a 2nd lead szindróma (nem úgy a She was pretty-nél)aranyos meg kedves volt a srác de nem drukkoltam hogy összejöjjenek Gong Shil-lel. :)
    Jaj a másik szemforgatásom a béna csókjelenetek voltak..hát ilyen pasiból több tüzet feltételezek erre mi van?! Odanyomja a száját zéró ajakmozgatás ááá minek azt (?!)...és kész meg volt a "csók" O_o
    Azért láttam már olyan koreai sorozatot ahol nem döglött halként viselkedett a csókolózó pár..na jó a csaj 10-ból 9,5-szer tágra nyílt szemmel lemeredve áll ez tény de a pasiknál láttam már sokkal jobb/hitelesebb/életszerűbb csók jelenetet. (Jang Geun Suk- Love rain-es csók jelenetei kifejezetten tetszettek)Tegyük hozzá hogy ez nem 1 tiniknek szóló sorozat volt tehát nem kellet volna ennyire bénára venni a csókjeleneteket.
    Na kipufogtam magam..bocsiii... :( :P
    Sanszos hogy 1x majd újranézem de szerintem csak a 12-13. részig.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, sajnos a vége nekem se jött be, így elrontotta az élményt, amit addig gyújtott... :/

      Törlés
  9. Akkor a sorozat végén a főszereplők nem jönnek össze? :O
    Csak azért kérdezem, mert akkor nem nagyon kezdenék bele ha rossz lesz a vége! :/

    VálaszTörlés
  10. Nehezen néztem meg ezt a sorozatot, másodszori nekifutásra sikerült, és az első 4-5 részt még unatkozva szemléltem. Ez a Gong Hyo Jin... színésznő egyszerűen nem tud megragadni. Egy másik ajánlott sorozatban is, amiben pszichológusnőt alakít és egy kígyószerű pasival játszana, olyan szinten taszított mindkét egyén, hogy nem is akarom megnézni. Szerintem bénán játszik. Van egy alaptehetsége, igen, de a szerepet jobban is el lehetett volna játszani. Pl. amikor akaszkodik a mágnásra, és simogatni akarja, elrontja az egészet a fals vigyora, és hogy folyton a haját igazgatja félre. Ez a végére már nagyon zavart, mindig a haját igazítja, és közben elsikkad az arcjáték... ha lenne. Nekem egyszerűen nem illik az egészbe.
    So Ji Sub, hát igen. Mikor először megláttam, az volt a gondolatom, hogy tuti skorpió, annyira jellegzetes. Két filmjét láttam eddig, de nagyon kíváncsi vagyok, mit alkotott még. Nem merem azt mondani, hogy kiváló, de hogy nagyon jó színész, és az eddigi általam látott koreai színészek közül kiemelkedő, az biztos.

    A három mackóról éneklés, a legaranyosabb a sorozatban. :)

    VálaszTörlés
  11. Nálam még mindig a top 3-ban van a Secrettel és a City Hunterrel, pedig már lenyomtam vagy 100 doramát. :-) Kedvencem a pasi get lost-integetése, hatalmas. Kedvenc jelenet: gazdag nő halott unokája-rész, mikor a pasi visszalöki a csajt a szobába "Nem én nyitottam ki!" felkiáltással. :-)

    VálaszTörlés