2013. december 14., szombat

Recept: Tteokbokki (떡볶이)

Nem tervezem gasztro blokk nyitását a blogon, de ezt a bejegyzést megakartam már rég írni. Így íme a hogyan készítsünk tteokbokkit Magyarországon recept. :D

Egyszer a Koreai Kulturális Központban ettem először egy kis falat Tteokbokkit, nagyjából innen datálható, hogy totál beleszerettem ebbe az ételbe. Majd a Zichy Jenő utcai Kínai-Koreai Étteremben sikerült találni az étlapon, szóval aki nem akar "bajlódni" az elkészítésével 2000 Ft-ért vehet is egy nagy tálal.
Az éttermi Tteokbokki
Hozzávalók:

Szósz:
500 g rizstészta
3 evőkanál chili paszta
3-4 szem fokhagyma
2 kanál őrölt piros paprika
1 kanál kis cukor
2 kanál szójaszósz
1/másfél bögre szardellalé
2 kanál fehér bor
tetszés szerint: ketchup, méz

Zöldségek:
4 szál zöldhagyma hosszúra vágva
1 cukkini szeletelve
2 répa karikára vágva vagy julienre vágva

Bal oldalt a chili paszta és a tészta
(a jobb oldalon csak nasik vannak :D)
A különlegesebb hozzávalókat mind be lehet szerezni a Tokyoplázában, én egyedül a szardellalé vagy levest nem kerestem, így nem is tudom ezt be lehet-e szerezni nálunk, de a sima víz is tökéletes helyettesítője. Nyilván nem lesz olyan az íze, mint ha kint koreában ennéd, de az éttermi és az enyém között nem éreztem túl sok különbséget. (talán annyit, hogy a szószból ők sokkal jobban kispórolják a chili pasztát, mert nagyon világos volt, ahogy a képen is látszik) Ellenben, ha mégis szeretnéd ezzel elkészíteni találtam egy videót, hogyan lehet sajátot készíteni.

Én ez alapján a videó alapján dolgoztam, ajánlom figyelmedbe: (de többfélét is lehet találni az elkészítésére)

Ahogy a videón is látszik a szószhoz lévő hozzávalókat egy lábasba rakjuk és öt percig összefőzzük. Ha olyan zöldséget rakunk hozzá, amit érdemes párolni, mert túl kemény (lásd pl: répa) akkor nyugodtan elő tudjuk a szószban is párolni. Ezután hozzáadjuk a mirelit rizstésztát és még adunk neki tíz percet. A legvégén a maradék párolást nem igénylő zöldségeket (például: zöldhagyma vagy cukkini) hozzáadjuk és még utólagosan ízesítjük amivel akarjuk: például ketchup vagy méz.
Én első nekifutásra túl sok chilipasztát adtam a szószhoz, (nem kell púpozni azt a kanalt, amikor adagoljuk) így látszik is hogy mennyire sötét színű is lett. (bár most a Koreai Kulturális Központban is ugyan ilyen sötétet ettem az évzárón, szóval gondolom ahány ház annyi szokás ennél az ételnél)
A második adagról már nem készült fotó, de annak sokkal narancsosabb árnyalata volt.
Zöldség téren is teljesen ízlés kérdése, hogy mit rakunk bele, de ahogy a videó is mutatja szezámaggal is meg lehet szórni.

Hogy árban is tudjatok kalkulálni, én az egy kilós tésztát, ami kétszeri elkészítésre és hat emberre minimum elég 1900 forintért vettem, csak úgy mint a chili pasztát. A paszta egy kilós kiszerelésű, viszont a fele sem fogy el a két adag elkészítése közben. (hat kanál konkrétan) Elsőre kell rá többet szánni, utána már csak a tésztára és zöldségekre fog kelleni költeni, és ebből többen jól laktok egy ebédre. :)
A saját készítésű Tteokbokki első nekifutásra, a szintén saját készítésű kimchivel
Csak azoknak ajánlom ezt az ételt, akik kedvelik az csípőset, mert eléggé tud csípni a chilipaszta miatt, bár Sora is megeszi annak ellenére, hogy kevésbé szereti az erőset.
Én még biztosan elfogom ezt készíteni a jövőben, de a következő projekt, amire gyúrok kimchi leves és a mandu (azaz húsos batyu) utóbbit szerencsére teljesen készen lehet kapni, így nagy macera nem lesz vele. :D
Amennyiben van rá igény, még a kimchi receptet közkincsé tesszük. :)

Jó étvágyat hozzá. :)

3 megjegyzés:

  1. Szia a kimchi receptet leirnàd ? Köszönöm szépen.

    VálaszTörlés
  2. Üdvözlöm hol vette a rizstésztát 1990-ért

    VálaszTörlés
  3. Üdvözlöm hol vette a rizstésztat 1990 -ért?előre is köszönöm a választ

    VálaszTörlés