2018. március 10., szombat

Ismertető: Hwayugi / A Korean Odyssey

Cím: A Korean Odyssey (Hwayugi, 화유기)
Műfaj: romantikus, fantázia
Epizódok száma: 20
Év: 2017-2018
Csatorna: tvN

Szereplők:
Lee Seung Gi - Son Oh Gong
Cha Seung Won - Woo Whee
Oh Yeon Seo - Jin Sun Mi
Lee Hong Ki - P.K
Jang Gwang - Yoon Dae Sik
Lee El - Ma Ji Young
Kim Sung Oh - Lee Han Joo
Yoon Bo Ra - Alice
Lee Se Young - Bong Soon

Történet:
Jin Sun Mit látja az elhunytak földön ragadt lelkét és egy talizmánokkal ellátott sárga esernyővel jár, hogy megvédje magát a gonosz szellemektől. Egyik nap iskola után egy fekete esernyős démonnak (Woo Whee) feltűnik különleges képessége és megkéri a lányt, hogy menjen el egy az emberek számára rejtett házhoz és hozzon el különleges legyezőt.
Sun Mi a férfi esernyőéért cserébe vállalja a küldetést és a házban találkozik Son Oh Gongal a bezárt démonnal. A lány képes kiszabadítani a bebörtönzött Oh Gongot, ezért szerződést kötnek, hogy ha Sun Mi nevén szólítja a démont az megjelenik és megvédi a gonosz szellemektől. Azonban Oh Gong maga is gonosz démon és átveri a kislányt. Elveszi tőle nevének emlékét, így Sun Mi képtelen szólítani őt.
24 évvel később egy véletlenek köszönhetően Sun Mi és Oh Gong újratalálkoznak és Woo Whee segítségével Sun Mi egy különleges karkötőt rak Oh Gong-ra, ami arra kényszeríti a démont, hogy szeresse és megvédje a nőt, akit a démon kiszabadításáért megátkoztak a mennyek.


Whalemény:
Az első pár rész nagyon különlegesen és izgalmasan alakult. Megtudjuk, hogy az erősebb démonok mindenhol ott vannak emberi alakban, és a kevesük azért küzd, hogy a mennyek előtt jó pontokat szerezve végül Istenséggé váljanak. Sun Mi Oh Gong kiszabadításáért úgynevezett Sam Jang lett, akit arra kárhoztattak, hogy a világot megtisztítsa a gonosz szellemektől, míg nem teljesíti küldetését.
Az is lezuhant az elején főleg a plakátokat látva, hogy a dorama egy meglévő történetre alapozva készült. Ez pedig a "Nyugati utazás" című klasszikus kínai mű, amit wikin elolvasva erősen kedvet kaptam, hogy a kezembe vegyem a majomkirály történetét. (már be is szereztem, csak idő kéne hozzá) És így látva a sorozat egészét maga a könyv sokkal izgalmasabbnak tűnik mint az átdolgozott dorama.
  
Nagyon vegyes érzéseim voltak végig, mert maga az alaptörténet nagyon tetszett a könyv miatt, azonban annyira sok romantikával és egymásért való szenvedéssel tűzdelték tele, hogy egy idő után már csak fogtuk a fejünk, hogy még mindig képesek találni valamit, amin tudnak huzavonázni és megsértődni. (vaj szeretni fog ha lekerül a karkötő? megfog enni ha lekerül a karkötő? miért készítettél mártást, ha nem akarsz megenni? miattad lettem Sam Jang és emiatt tönkre ment az életem! sorolhatnám...) Emellett rengeteg hirtelen megjelenés (ez most honnan tudta, hogy oda kell mennie?) és logikai bukfenc (Sun Mi egy idő után csakis Oh Gongot okolta sanyarú gyerekkoráért, és elfelejtette azt az apró tényt, hogy a démonnal való találkozása előtt is látta a szellemeket és osztálytársai addig is kiközösítették) tette végképp az alig tudom elviselni ezt a hercehurcát fokozatba.
Sajnos a sorozat számomra olyan a 10-12 részek környékén vált unalmassá. Elegem volt Oh Gong és Sun Mi állandó szenvedésén, hol szószok, hol amiatt hogy mi lesz ha lekerül Oh Gong karjáról a Geum Gang Go. (plusz a harmadik részben a hideg kirázott Jang Keun Suk cameójától)
Talán ha a humor és a karakterek kellően felkeltik az érdeklődésem jobb véleménnyel lennék, de Sun Mi karaktere rettentően színtelen volt, és egy pirítóssal lángolóbb viszonyt ápol bárki mint ami Oh Gong és közte volt. Seung Gi hiába igyekezett, ha kolléganője ukázba kapta a semmilyenséget... Egyszerűen annyira nem volt köztük semmi szikra, hogy nem is értettem hogy konkrétan mi miatt is küzdenek és szenvednek ennyit.
 
Üde színfoltja volt az egésznek Ma Wang megnyilvánulásai (amikor éppen nem szenvedett extrém sanyarú sorsú szerelme után) és a közte és Oh Gong közötti folytonos adok-kapok. Nyilván a Goblin után már senki se meri kihagyni ezt a vonalat, de míg működőképes és tényleg humoros én nem bánom, ha többen is beemelik a történetbe.
Szegény Hong Ki megint hozta a rá jellemző szokásos sablon karaktert és egy már rég elment vonat után szalad a sorozat egésze alatt. Bu Ja (a nézők által annyira imádott zombi lány) karaktere ha az elején roppant mókásnak is tűnt, nem éreztem át a kálváriájával. Azzal pedig hogy végül egy gonosz démon költözött belé végképp kiderült mennyire a nézők imádata miatt tartották a sztoriban a karaktert. Az idollá váló zombi, azért lehet kicsit megfeküdte volna mindenki gyomrát.

Son Oh Gong
A *mindenlébenkétkanál* Majomkirály, akit kitaszítottak a Mennyekből. Egy roppantul szabad szájú és szabad szellemű démon, aki ha ugyan sok gonoszságot is követ el, a lelke mélyén azért mégiscsak tud kedves lenni.
Tettei miatt 500 év fogságra ítélik, azonban a fiatal Sun Mi segítségével kiszabadul. Szerződést ugyan köt a lánnyal, hogy segít neki a szellemek elleni "harcában", de gonoszsága bizony győzedelmeskedik és egy trükkel faképnél hagyja a kislányt. Ugyan kiszabadult a fogságból, de célja, hogy végre újra visszakerülhessen a Mennyekbe és ihasson alkoholt, mert szintén büntetésként azt sem ihat. Nem kicsit vicces végig gondolni, hogy ennyi büntetést után, ő mégsem adja fel életvitelét, de hát a Majomkirályról beszélünk, aki az Éggel egyenlő. :D
Erősen Lee Seung Gi szagú karaktert varázsoltak a Majomkirályból, és önmagában szerintem nagyon működőképes jelenség volt Son Oh Gong.

Jin Sun Mi
Kislány kora óta látja a szellemeket, ami megkeseríti életét. Oh Gong-al való találkozása reményt ébreszt benne, hogy talán nem fogja végig félni gyerekkorát, de nagyot kellett csalódnia. Felnővén képességét ingatlanközvetítő cégvezetőként tudja kamatoztatni és munkájában sikereket ért el. Magánélete viszont romokban, mindenki furcsának tartja, emiatt egyetlen barátja sincs, furcsa beosztottját leszámítva, aki a sok furcsaság ellenére sem lépett még ki a munkából.
Sajnos Oh Yeon Seo továbbra sem tudott meggyőzni arról, hogy olyan hatalmas színésznő lenne. Jó, a koreai színésznő felhozatalban mindenképp a jobbak közé sorolnám,(!) de valahogy mégsem tudom őt megkedvelni.

Összességében:
Az alaptörténet szerintem rengeteg potenciált tartogatott, izgalmas és egyedi a maga nemében, azonban túlcsordult a "romantika", ami paffra vágta végül sorozatot. Én Seung Gi és Cha Seung Won miatt sajnáltam leginkább a dolgot, mert párosuk korábban más sorozatokban  is feltűnt már és vártam az újabb közös munkát tőlük. A Hwayugi nem pocsék, de közel sem jó. De azoknak akik kedvelik az egymásért szenvedős romantikus sorozatokat egy leheletnyi fantasyval azoknak édes csemege lesz. :)

Trailer



Magyar Felirat

Pontozás:
Cselekmény: 7/10
Színészek: 8/10
Zene: 7/10

8 megjegyzés:

  1. Sziasztok!
    Köszönöm az ismertetőt! :)
    Nagyrészt egyetértek a leírással. Nagyon érdekesen és izgalmasan indult. De valahol a fele tájékán én is eluntam. Ha nem lett volna a 2ffi főszereplőnk folytonos civakodása, hát lehet nem fejeztem volna be. Kicsit tartottam is tőle mikor megláttam hogy közben kitolták 20részesre. (Hogy fognak még tudni 10részen át "szenvedni"...?!?!??!)
    De szerintem miután a vége megint egy nagyobb történet köré fonódott és közben kiderültek apróságok a múltból is, számomra megint érdekes lett a sori. És szerintem a lehető legtöbbet ki is hozták a végéből.
    (Kivéve talán az utolsó "nagy harcot". Attól kicsit többet vártam)
    A fsz nő szerepe szerintem (is) elég lagymatagra sikeredett. Egyáltalán nem tudta megmutatni hogy milyen jó és tehetséges színésznő.
    Én a könyvet a karácsony előtt véletlenül vettem meg. Most olvasom. Hát teljesen más színtre emeli a sorozatot így :D
    Jó volt megint olvasni a whaleményeteket! ;)
    Üdv,
    Pasta love

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Köszönjük! :)

      A harccal egyetértek!
      SPOILER:
      Szerintem az jó volt benne, hogy nem csupacsudi happy end lett, hanem a Majomkirály egy újabb "kalandjára" (rosszalkodása) kerekedett ki a dolog. De még így is elhúzott volt a történet szerintem, vagy csak annyira belefásultam már. :D

      Én már alig várom hogy olvashassam, de így egyetem és munka mellett kb. majd csak nyáron látok rá reális esélyt sajnos... :(

      Törlés
  2. Én ezt meg akartam nézni, de letettem róla. Erre látom, hogy jelent whalemény, na gondoltam, elolvasom, és megint elment a kedvem attól, hogy megnézzem :) Nem vágytam annyira rá, hogy megnézzem, úgyhogy köszönöm, amiért segítettetek eldönteni ebben :)

    VálaszTörlés
  3. Nekem a főszereplő színész sem jön be, a kiszedett szemöldökével, de az sem jelentett jó pontot, hogy a Hong nővérek megint csak egy kínaiból átdolgozott sorozatot alkottak. Ha jól emlékszem, legutóbb a Scarlet Heart:Ryeo is egy kínaiból átdolgozott cucc volt, aki látta az eredetit, mondta is, hogy az jobb. Így leírás alapján mintha kissé hasonló lenne a felállás a Black-kel: túlvilági, hatalmas entitás, meg egy kiscsaj, aki látja azt, amit normális ember nem, és az izé még kis is akarja használni ezt, ha épp nem lepattintani óhajtja.

    GTO, a Glorious Day nekem nagyon bejött! Az 5. részig olyan semmilyen volt, különösen a fiatal szerelmespár szörnyű béna, de a 10enX részeknél könnyesre röhögtem magam. És nemsokára befejezem! Szóval nagyon élveztem, csak mostanában nincs kedvem bányászáshoz adni a gépemet a soribarin.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hello!

      Akkor neked tetszik az a sorozat. Örülök, hogy jót ajánlottam :) /Úgy, hogy végig se néztem :D/
      Akkor gondolom a problémákon is túl vagy, remélem....

      Igen, a Scarlet heart is kínai utánzat, valamennyit néztem belőle, de nem volt kedvem végignézve, ám valóban sokkal jobb.

      Én már egy hónapja nem néztem meg egy sorozatot sem. Most szüneteltettem egy kis időre. Hétvégén belenéztem a most futó Grand Prince-be és a 29. percig bírtam. Lassított felvétellel rohantak a szerelmesek egymás karjaiba, még fel se fogtam, hogy ki kivel van, de már jelzik, hogy ők biza egymáshoz tartoznak. Még ha más nőbe szeretne bele a főszerepklő, de mivel a poszteren is ez a Doctor Stranger-es kettős ügynököt játszó nő van, így nem igazán várható...

      Törlés
    2. Szia!

      Bizony, tök jó volt, olyan szívmelengető családi sorozat. Ezen kívül én sem néztem semmit, már hetek óta. Nem is hiányzik. Egy angol sorozatba néztem bele - Jamestown -, ami érdekesnek is tűnt, de mostanában egyszerűen nincs rá időm. Ehelyett könyvet eszek. Meséltem, hogy az Outlander jónak tűnt film formájában, és könyvként olvasom. Remekül van megírva. Időutazásos, a múltba esik vissza valaki. Egészen hihető az egész, de mindenképpen izgalmas.

      Ez, amit említettél: a színésznő egy kicsit kancsal, nem? Sok sorozatban láttam már, különböző szerepekben, pl. amit együtt néztünk, hogy a kissrác főnököt játszik és egy idősebb csajba szeret bele; ott ez a nő volt az egyik munkatárs.

      Kicsit egysíkúaknak találom már a koreai sorozatokat is. Néhány kiugró jó van, de bosszantóak ezek a romcsi beállítások. Mondjuk nem annyira, mint egy brazil szappanoperában. :)

      Törlés
    3. Szia!

      Nem figyeltem, hogy kancsal-e.

      Az az igazság, hogy én is egysíkúnak kezdtem érezni őket, és meguntam, hogy mindegyik ugyanúgy van felvázolva. Valóban tisztelet, annak a pár kivételnek.

      Én is olykor olvasok, csak én nem regényeket, inkább elgondolkodtató gondolatokról szólókat.
      Ja-ja, régen én is bele voltam buzulva a brazil, kolumbiai, mexikói sorozatokba. Még az a Betty a csúnya lány élvezhető volt. Akkoriban :)

      Törlés
  4. 16 részben jobb lett volna, 12-től már szenvedtem.
    A 2 főszereplő között 0 kémia volt, és ez nem a férfi főszereplőn múlott, mind színészi játékban, mind dialógusban, sokkal jobban jöttek volna ki, ha a sorozatban is említett gyerekességükre mennek rá az írók és a női főszereplő.
    A 2 fő "monster" közötti adok-kapok szórakoztató volt végig, a zombi szálat is élveztem, mindig örülök a jól kitalált mellékszereplőknek, a szemben álló gonosz nélkül, mert az megint semmilyenre sikerült.

    Az oldallal kapcsolatos megjegyzés:
    A végtelen címkefelhőt mostanában bünteti a google, ezért kell mindig szűkítve keresnem, ha whaleményt akarok olvasni egy sorozatról, mert a google nem adja ki.

    VálaszTörlés