2019. január 14., hétfő

Ismertető: Hundred Million Stars From the Sky/The Smile Has Left Your Eyes

Cím: Hundred Million Stars From the Sky/The Smile Has Left Your Eyes (하늘에서 내리는 1억 개의 별)
Műfaj: romantikus, misztikus, thriller
Epizódok száma: 16
Év: 2018
Csatorna: tvN

Szereplők:
Seo In-Guk - Kim Moo-Young
Jung So-Min - Yoo Jin-Kang
Park Sung-Woong - Yoo Jin-Kook
Go Min-Si - Im Yoo-Ri
Yoo Jae-Myung - Yang Kyung-Mo

Történet:
Egy nő meghal. A nyomozás során a nyomozócsoport egyik tagja (Jin Kook) megtalálja a lehetséges gyilkost Moo Young személyében, azonban nincs elég bizonyítéka.
Moo Young és a nyomozó húga Jin Kang lassacskán egyre közelebb kerülnek egymáshoz, amit Jin Kook nem néz jó szemmel.

Whalemény:
Eléggé nehéz lesz erről a sorozatról írnom, mert nagyon sok vegyes érzést hagyott bennem. A történet közepéig nagyon izgalmasnak tartottam, egy titokzatos és teljesen érzelemmentes főhőssel, egy cuki, apukás rendőrrel és egy normálisnak tűnő főhősnővel.
Aztán jöttek a furcsaságok, pl gyilkosságban segédkezés és egymás leszúrása, amire igazából minden karakter csak legyintett, és aki főszereplő volt mindent megúszott büntetés nélkül. Az én értékrendembe nem fér bele mások késsel történő leszúrása, ezért kb. csak pilláztam mennyire lazán kezeli ezt mindenki. Sora adminunk erre azt mondta, lehetnek olyan közegek, ahol ezek mindennaposak és csak bennünk okoz ellenérzéseket. Hát nem tudom...

Nagyon bosszantott egy idő után, hogy Moo Youngon kívül mindenki tudta már mi történt a múltjában, de senki nem volt hajlandó elárulni neki majdnem a sorozat végéig... Milyen jogon és alapon tették ezt...? Csak a sorozatot húzták ezzel.
Számomra nem növelte a titokzatossági faktort a történet során, hogy mindig csak beszéltek érzésekről, tettekről, de nem tudtuk mi történt a múltban. Szimplán csak ültünk és néztünk, hogy aha, fogalmam sincs miről beszélnek és ez vagy az miért is olyan fontos. 
Sajnos annyira, de annyira egyértelmű volt a végkimenetele az egésznek, hogy szánalmasnak tűnt már a végére a sok nyávogás és szenvedés. Nemhogy leült volna bárki Moo Younggal elmondani mi történt, áh... Csináljunk szappanoperát, hadd szenvedjen beképzelt dolgokon.
Viszont nagyon tökös dolog, hogy nem adtak habcsókos véget az egésznek. Azonban Moo Young tettének oka olyan szinten bosszantó volt, hogyha rágondolok, csak felmegy a vérnyomásom. És kaptunk egy olyan lezárást, aminél csak néztem, hogy ez így komoly? :D 
Moo Young karaktere amilyen mélynek indult és amennyit még kilehetett volna hozni belőle nem lépték meg. Így a sorozat egyetlen tanulsággal zárul. "Emberek, kommunikáljatok egymással, normálisan és őszintén." Amit ha a sorozat egészét nézem, elég szánalmas konklúziónak tűnik.
A legőszintébben azt tudom mondani a sorozatra, hogy sajnálom. Sajnálom, mert egy iszonyatosan jó nyomozós, krimi sorozat jöhetett volna ki belőle, de helyette kaptunk egy csöpögős szappanoperát, amin mi is szenvedtünk már az utolsó pár rész alatt nemcsak a karakterek. 
Kim Moo Young
Moo Young egy nagyon titokzatos és komplex karakter a sorozat egésze alatt. Azt a misztériumot, amit köré építettek nagyjából sikeresen végezték a készítők és In Guk a lehető legjobb választás volt a szerepre. Örültem, hogy ő végül a "nő" hatására nem fordult ki önmagából egyik pillanatról a másikra, hanem igyekezett fokozatosan haladni a változás felé, azonban bizonyos személyiségjegyeit nem tudta hosszútávon elnyomni. És az is kifejezetten tetszett, hogy nem próbálták az elején túl idealizálni őt Jin Kang számára, hiszen Moo Young éppen a barátnőjével járt, és Jin Kang tudta hogy a férfi nem tejesen őszinte a kapcsolatban, mégis "ostobán" beleszeretett Moo Youngba. (spoiler: az más kérdés, hogy Jin Kang barátnőjénak halála kb. elkerülhetetlen volt, mert máshogy nem igazán jöttek volna össze)

Yoo Jin Kang
Egy nagyon egyszerű személyiség, akinek mégis megvan a maga bája és kedvessége. Testvére nevelte fel, a szüleit nem ismerte, azonban mégis szerető környezet vette körül bátyja miatt. Azonban "árvasága" ha látszólag nem is, de meghatározta egész lényét.
Nagyon jól kiismerte Moo Young személyiségét és az alkotók ezzel akarták különlegessé tenni a kapcsolatukat, mivel Moo Young egy elég komplex személyiség és csak Jin Kang értette meg igazán a sorozat egésze alatt.
Végig logikusan tudott dönteni a történet folyamán, mégis ha Moo Youngról volt szó minden szélsőgé felé hajlandó volt elmenni. 
(spoiler: én picit furcsállottam, hogy Jin Kang oké kisebb volt Moo Young, de semmire nem emlékezett a múltjából, ami mélyebb törét okozott volna neki... nekem ez picit furcsa volt)

Összefoglalva:
Én amennyire vártam és izgultam a történet elején, annyira uralkodott el rajtam a mérhetetlen csalódottság látván a sok logikátlanságot részről részre. Egyszer meglehet nézni, de én ennek ellenére nem tudom sajnos ajánlani.

Trailer
Magyar Felirat

Pontozás:
Cselekmény: 6/10
Színészek: 8/10
Zene: 7/10

12 megjegyzés:

  1. Annyira, de annyira vártam ezt a sorozatot.
    Egyrészt azért, mert évekkel ezelőtt kinéztem a 2002-es japán sorozatot, és mivel nagyon jókat írtak róla, gondoltam megnézem anyával, de lehetetlen magyarul elérni, és lassan nálam is feledésbe merült. Majd megláttam, hogy érkezik a koreai verzió, méghozzá milyen színészekkel! Seo In Guk-ot két sorozatban is láttam (igaz a Hello Monstert nálam teljesen vitte a kis Raptor, de na, ő is jó volt benne :) ) illetve Park Sung-Woong-ot is imádtam a Rememberben. Anya is fellelkesedett, úgyhogy azonnal rávetettük magunkat, ahogy felkerült az utolsó rész magyarul.

    Az első fele nekem is tetszett, jó volt a titokzatosság, gyanú ami körbelengte. Utána valóban ellaposodott. Az meg szinte az elejétől sejthető volt, hogy nem érhet jó vége a történetnek, de azért kicsit meglepődtem a végén.

    Nem egészen azt kaptam, amire számítottam (bár végül is nem tudtam, mire számítsak egyáltalán). Lehet majd belenézek a japán soriba is, kíváncsi vagyok mennyiben tér el a kettő :) Összességében nálam nem hagyott rossz szájízt a sorozat.

    Ugyanakkor azt kívánom, bárcsak angol felirattal néztem volna meg :( Sajnálom, tudom, hogy valaki sok idejét ölte a fordításba, és a rövidebb, egyszerűbb mondatok tökéletesek voltak, de sajnos nagyon sok résznél ez nem mondható el. Mintha a Google translate-ből olvastam volna, és ha valami, hát ez az, ami elrontja az érzelmes párbeszédeket, fontos pillanatokat és nézői élményt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is lehet belefogok a japán verzióba! :) Kíváncsi vagyok ott miben tér el a kettő.

      És igen... sajnos a fordítás nagyon rossz volt... és tudom hogy szánt rá időt a készítő, de mégis...

      Törlés
  2. Nekem ellenben nagyon tetszett, így fel sem tűnt, hogy esetlegesen rosszul - nem káprázatosan - fordították volna, csak úgy vitt magával a történet. Nem találtam logikátlannak sem, és a végére minden a helyére került. Szeretem a keserédes szerelmi történeteket, sajnos egyre kevesebbet készítenek. Seo In-Guk nagyszerűen alakított, minden fájdalmát elhitette velem. Nem igazán tudom, hogy mi más lehetett volna a vége a történetnek, mert ennyi lelki sebbel együtt élni nem is lehet. Számomra ez volt 2018 sorozata, be is került a többször nézősek közé.
    Azért nem bánnám Amy, ha tudnál ajánlani valamit a 2018-as évből, de kérlek, vígjáték ne legyen! Előre is köszönöm. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ulbi!

      Mr. Sunshine! Ha kedveled a történelmi sorozatokat mindenképp ajánlom! :)

      Törlés
  3. Én nem néztem meg. Az volt a megérzésem, inkább ne fogjak bele, ebben a whaleményetek csak megerősített. Köszönöm :)

    VálaszTörlés
  4. Én azt hiszem, az első két részt láttam. Seo In Guk nem a kedvencem, olyan teknősbéka feje van, különösen, ha összeszorítja a száját és kidülleszti a tokáját; pár vígjátékban láttam, megnéztem, nem volt rossz. Itt viszont... hihetetlennek találtam, hogy képes megjeleníteni egy ennyire életunt, üres tekintetű embert. Leesett az állam. Viszont a kisbarátnő szerintem nagyon amatőr. Szép, meg minden, de nem játszik elég hihetően. És valahogy a történet is nyomasztónak ígérkezett, mikor az autóban a rendőrrel már az elején csörtéznek ("hogy érezné magát, ha megölt volna valakit" - vagy valami hasonló). Sejthető volt, hogy mi lesz. Talán az egyetlen izgalmat az jelenthette, hogyan kerül közelebb a teljesen bizalmatlan főszereplő csajhoz, de ez nem volt elég ahhoz, hogy tovább akarjam nézni, folyton halogattam. Ha azt mondjátok, nem ad semmilyen érzelmi/értelmi pluszt, én elhiszem nektek. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én bírom In Guk-ot valamiért, bár valóban érdekes az arcberendezése. :D Szerintem ő ahogy kapta a szerepeket egyre jobb lett és ez ezen a sorozaton is látszik nagyon. :)

      A színésznőre sok magyar rajongótól hallom, hogy nem szeretik a Playfull kiss miatt. Én elvagyok vele, nem tartom kifejezetten tehetségesnek azonban.

      Köszi a whaleményt! :)

      Törlés
    2. Nem, nem OH Ha Ni-re gondoltam, a "kisbarátnő" címszó alatt, hanem a barátnőjére. :) A főhősnőt én bírom, mióta a This is my first life-ban láttam, ahol gyökeresen más karaktert alakított, mint azt az idegesítő riherongyot, és azóta a Father is Strange-ben is láttam, megint más szerepben, úgyhogy nekem nincs vele bajom. Széles skálát nem vonultat fel, de melyik színésznő igen?

      Törlés
    3. Oh, uh. A barátnő tényleg szörnyű volt. :D biztos vmi kpop banda tagja. :D

      Színésznők közül sajnos nehéz igazán jót találni...

      Törlés
  5. Szerencsére engem elkerült a magyar fordítás, így az nem tudta az élményt befolyásolni. De ahogy elnézem nagy mázli is ez számomra. :D
    Még mielőtt kijött volna a koreai verzió megnéztem a japán eredetit, hogy legyen egy kis viszonyítási alapom és egy csipetnyi rálátásom, kb mire számítsak. Két kívánságom volt a 2018-as feldolgozással kapcsolatban: a főszereplőnő ne legyen olyan, mint az eredetiben (szerintem katasztrofális volt az a karakter és a folyamatos nyavalygása) és a befejezés ne az legyen, ami abban... legalábbis az oda vezető út. Ez többé kevésbé meg is valósultak. És még a férfi főszereplőt is sokkal kedvelhetőbbé tették, amivel sok plusz pontot szereztek. Az sem volt egy rossz húzás, hogy a mostani verzióban egy bizonyos szereplőt kettéválasztottak és ezzel megakadályozták a még nagyobb szappanopera hangulatot, ami az eredeti végére teljesen eluralkodott. Ott már tényleg fogtam a fejem, hogy "ugye nem?" és de. Már csak az hiányzott volna, hogy valaki megvakuljon. Ráadásul annyira rosszul lett felvezetve... Talán ha 3 alkalommal volt rá valamiféle utalgatás, akkor sokat mondok. Szóval majdhogynem random jött az egész a néző arcába. Ráadásul a legvégén az a giccsparádé... -.- Repesett a szívem, még ha ez morbid is, hogy egy az egyben kihagyták azt az utolsó pár percet, amellyel egy újabb plusz jelet kapott a jelenlegi sorozat. Viszont abban teljesen egyet értek, hogy az első fele volt igazán jó az egésznek a remake-et tekintve és ezt a 16 részt enyhén szólva nem tudták megtölteni tartalommal. Kb addig megtarthatták volna az addigi részeket, amíg Moo Young és Jin Kang össze nem jönnek, de utána a felesleges filler részek helyére be kellett volna rakni egy áthidalással az utolsó két részt. Értem én, hogy karakterépítés meg minden, azonban tényleg egy kín szenvedés volt az egész.
    Ami a morális kérdéseket illeti, egyik sorozat sem jobb a másiknál, amikor a gyilkosságokhoz kerül a hangsúly. Mondhatni a remake-nek volt miből merítenie, amikor a nézzünk másfelé/el mentalitást felvette magára.

    De kíváncsi vagyok, mi lesz a waleményetek. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Hűha. :D Elkezdtem félni a japán verziótól. :D De kemény leszek. xD

      Köszi a whaleményt! :)

      Törlés