Műfaj: romantikus, hétköznapok, házasság
Epizódok száma: 16
Év: 2017
Csatorna: tvN
Szereplők:
Lee Min-Ki - Nam Se-Hee
Jung So-Min - Yoon Ji-Ho
Esom - Woo Soo-Ji
Park Byung-Eun - Ma Sang-Goo
Kim Ga-Eun - Yang Ho-Rang
Kim Min-Suk - Sim Won-Seok
Jung So-Min - Yoon Ji-Ho
Esom - Woo Soo-Ji
Park Byung-Eun - Ma Sang-Goo
Kim Ga-Eun - Yang Ho-Rang
Kim Min-Suk - Sim Won-Seok
Történet:
Koreai tv-sorozat forgatókönyvíró asszisztensnek nem éppen egyszerű a helyzete, de a koreai SKY egyetemek egyikén végzett Ji-Ho álma az írás, így ugyan bármilyen más állásra sikeresen pályázna, ő kitartóan küzd, hogy végre saját forgatókönyvét a képernyőkön láthassa. Munkája miatt régen látott családjában bátyja titokban megházasodott, így közös lakásukból kénytelen szinte nincstelenül elköltözni. Barátai révén beköltözik egy minden szempontból előnyös lakás kis szobájába, ami tökéletes számára az alacsony bérleti díj miatt. Sokáig nem találkozik személyesen bérlőjével Nam Se-Hee-vel, akivel tévesen az ellenkező nem tagjának gondolják a másikat. További események hatására és az egyéni célok elérése érdekében Se-Hee-vel házassági szerződést kötnek, szerelem nélkül.
Whalemény:
Nehezen ültem ennek az ismertetőnek (nem csak a csekély időm miatt), hanem mert számos dolgon sikerült elgondolkoznom a sorozat láttán, amit sehogyan sem sikerült egy teljes rendszerbe szednem. Azonban most ezeknek egy töredékét megpróbálom nektek átadni, hátha kedvetek lesz vagy nem a sorozathoz.
Eddig azt gondoltam, hogy egy jó koreai sorozat készítésének (most a rosszakra ne gondoljunk) sarkítva talán kétféle vonala lehet. Az egyik az eredeti elképzelés és a sorozathoz tartozó visszajelzések fényében annak változtatásai például: egy karakter sorsa/személyisége máshogy alakul, tesznek bele egy-két olyan jelenetet, ami a rajongók elégedettségét szolgálja, csavarnak még egyet a történéseken vagy éppen elvesznek belőle stb. A másik, hogy végigviszik az eredeti tervet, de csak hangyányit változtatnak rajta a rajongók miatt. Itt úgy tűnt, a kettőből egyik sem játszott szerepet a sorozat alakulásában végigvitték a szépen felépített storyt.
Egy egyszerű és már a rutinosoknak megszokott problémával indítunk, érdekes személyiségű karakterekkel. Nyilván történni is fog valami 16 részben, de az eddig megszokott hétköznapi problémák és eseményeket vártam, csak más szereplőkkel és hellyel. Ezt a sorozat tartotta is egy pár részig, jól is éreztem magam. Pont ilyen kikapcsolódás kellett a megszokott romantikus hétköznapi történettel.
Meg sem tudom mondani hányadik résztől, azonban már elkezdtek markánsan bekúszni a sorozat igazi mozgatórúgói: a társadalmi elvárás, a házasság és az ezekben hova szorul az egyén gondolati témakörei. Igazából ez a kicsit gondolkodásra sarkalló vonulat tetszett a sorozatban, talán jobban is mint a kezdeti szórakoztatónak látott részek.
Számos hétköznapi vagy fantázia síkra terelt hasonlatot lehet viselkedési vagy érzelmi állapotok szimbolizálására kitalálni és ezt a sorozat halmozta bőven. Sajnos ezek kissé túlzottá váltak a végére. Egyik ilyen hasonlat a 19-es szobáról szóló koreai regény. Ide nekem a regényt! (Azonban eddig nem jelent meg még angol fordításban sem). Viszont a csillagtartós szimbolikát már nem kértem a végére. Sajnos ez a "csillagtartó" tönkretette a gondolati váram. Illetve Ji Ho 180 fordulatos viselkedése az utolsó részben sem hiányzott úgy igazán.
(SPOILER: minden szöszt megbeszéltek a "kapcsolatuk" alatt Se Hee-vel, láttuk az egyértelmű célját a viselkedésének, de az hogy hónapokon át (mert a napokat még megérteném) hozzá se szól és ezt követően úgy akar beállítani egy tortával, mint aki csak tegnap ment el, ez hol és hogyan reális? Én értem, hogy mindent a sorozat világán belül kell értelmezni, de ez annyira ellentmondott a valós problémákat boncolgató tartalomtól, hogy csak így pislogtam, hogy ezt most jól látom?)
Nem szeretnék a mellékszereplőkről sem elfeledkezni, mert Ji-Ho és Se-Hee mellett még volt két pár, akik egy-egy kapcsolati formát próbáltak megjeleníteni számunkra. Sajnos, hozzám Ho-Rang problémaköre nagyon messze állt. Úgyhogy minden elismerésem Won-Seok-nak, akinek az önmegvalósítás mellett a tradicionális koreai házassági szokásról (házasság után már nem dolgozik az asszony, hanem takarítja a szép nagy házukat) álmodozó Ho-Rang-ot dobta a gép.
Nam Se-Hee
A külvilág felé kissé furcsán egyenletes érzelmi világú főbérlő. A lakásán és a névtelen macskáján kívül talán a szelektív hulladékgyűjtés a legfontosabb dolog az életében, amelyek biztosítják számra a kiegyensúlyozott és saját maga által is kiszámítható életet. Se-Hee karaktere volt a biztos pont, a mindent helyzetet pontosan kielemző (kivéve természetesen a sajátjait). Kimondta mások helyett, hogy mit éreznek, ezzel tették igazán vonzóvá. Azonban hiába neki szánták a karakterfejlődést, mert lesz egy kis titok a múltjában, mégis Ji-Ho elvitte ebben a fődíjat. Min-Ki meg igazán érdekes és kiváló volt egy ilyen szerepben.
Yoon Ji-Ho
A koreai SKY egyetemek egyikén végzett író, aki bármely családba szívesen fogadnak feleségnek/menynek, mert igen szépen lehet vele villogni. Az élete azonban minden színtéren megrekedt. Nem érte el munkahelyén az álmát és a lakásából is kénytelen kiköltözni. A sorozat motorja az ő cselekvéseiből állt, amelyek részről részre összetettebbé váltak, ahogy érzelmei is, azáltal, hogy a saját igényeit próbálta a környezetében elfogadottakhoz igazítani vagy éppen nem. Igazából kifogástalan a színésznő, csak sajnos olyan sok monológot adtak neki, a vége felé meg ráadásul mind lehúzós érzelmi állapotban, hogy napokig a fejembe volt a hangja.
Összességében ez egy modern hétköznapi és társadalmi problémákat boncolgató szórakoztató romantikus sorozat szeretne lenni és azzá is vált a végére. Attól eltekintve, hogy bennem sok kérdést tett fel, egy hétköznapi romantikus sorozatnak is lehet szemlélni, jó színészekkel, kiváló történettel. Ugyan ez az ismertető nem igazán tükrözi a hangulatát, de azt gondolom, érdemes belenézni, még úgy is, hogy a zárás nem éppen kielégítő.
Trailer
Magyar felirat
Pontozás:
Cselekmény: 9/10
Színészek: 9/10
Zene: 8/10
Koreai tv-sorozat forgatókönyvíró asszisztensnek nem éppen egyszerű a helyzete, de a koreai SKY egyetemek egyikén végzett Ji-Ho álma az írás, így ugyan bármilyen más állásra sikeresen pályázna, ő kitartóan küzd, hogy végre saját forgatókönyvét a képernyőkön láthassa. Munkája miatt régen látott családjában bátyja titokban megházasodott, így közös lakásukból kénytelen szinte nincstelenül elköltözni. Barátai révén beköltözik egy minden szempontból előnyös lakás kis szobájába, ami tökéletes számára az alacsony bérleti díj miatt. Sokáig nem találkozik személyesen bérlőjével Nam Se-Hee-vel, akivel tévesen az ellenkező nem tagjának gondolják a másikat. További események hatására és az egyéni célok elérése érdekében Se-Hee-vel házassági szerződést kötnek, szerelem nélkül.
Whalemény:
Nehezen ültem ennek az ismertetőnek (nem csak a csekély időm miatt), hanem mert számos dolgon sikerült elgondolkoznom a sorozat láttán, amit sehogyan sem sikerült egy teljes rendszerbe szednem. Azonban most ezeknek egy töredékét megpróbálom nektek átadni, hátha kedvetek lesz vagy nem a sorozathoz.
Eddig azt gondoltam, hogy egy jó koreai sorozat készítésének (most a rosszakra ne gondoljunk) sarkítva talán kétféle vonala lehet. Az egyik az eredeti elképzelés és a sorozathoz tartozó visszajelzések fényében annak változtatásai például: egy karakter sorsa/személyisége máshogy alakul, tesznek bele egy-két olyan jelenetet, ami a rajongók elégedettségét szolgálja, csavarnak még egyet a történéseken vagy éppen elvesznek belőle stb. A másik, hogy végigviszik az eredeti tervet, de csak hangyányit változtatnak rajta a rajongók miatt. Itt úgy tűnt, a kettőből egyik sem játszott szerepet a sorozat alakulásában végigvitték a szépen felépített storyt.
Egy egyszerű és már a rutinosoknak megszokott problémával indítunk, érdekes személyiségű karakterekkel. Nyilván történni is fog valami 16 részben, de az eddig megszokott hétköznapi problémák és eseményeket vártam, csak más szereplőkkel és hellyel. Ezt a sorozat tartotta is egy pár részig, jól is éreztem magam. Pont ilyen kikapcsolódás kellett a megszokott romantikus hétköznapi történettel.
Meg sem tudom mondani hányadik résztől, azonban már elkezdtek markánsan bekúszni a sorozat igazi mozgatórúgói: a társadalmi elvárás, a házasság és az ezekben hova szorul az egyén gondolati témakörei. Igazából ez a kicsit gondolkodásra sarkalló vonulat tetszett a sorozatban, talán jobban is mint a kezdeti szórakoztatónak látott részek.
Számos hétköznapi vagy fantázia síkra terelt hasonlatot lehet viselkedési vagy érzelmi állapotok szimbolizálására kitalálni és ezt a sorozat halmozta bőven. Sajnos ezek kissé túlzottá váltak a végére. Egyik ilyen hasonlat a 19-es szobáról szóló koreai regény. Ide nekem a regényt! (Azonban eddig nem jelent meg még angol fordításban sem). Viszont a csillagtartós szimbolikát már nem kértem a végére. Sajnos ez a "csillagtartó" tönkretette a gondolati váram. Illetve Ji Ho 180 fordulatos viselkedése az utolsó részben sem hiányzott úgy igazán.
(SPOILER: minden szöszt megbeszéltek a "kapcsolatuk" alatt Se Hee-vel, láttuk az egyértelmű célját a viselkedésének, de az hogy hónapokon át (mert a napokat még megérteném) hozzá se szól és ezt követően úgy akar beállítani egy tortával, mint aki csak tegnap ment el, ez hol és hogyan reális? Én értem, hogy mindent a sorozat világán belül kell értelmezni, de ez annyira ellentmondott a valós problémákat boncolgató tartalomtól, hogy csak így pislogtam, hogy ezt most jól látom?)
Nem szeretnék a mellékszereplőkről sem elfeledkezni, mert Ji-Ho és Se-Hee mellett még volt két pár, akik egy-egy kapcsolati formát próbáltak megjeleníteni számunkra. Sajnos, hozzám Ho-Rang problémaköre nagyon messze állt. Úgyhogy minden elismerésem Won-Seok-nak, akinek az önmegvalósítás mellett a tradicionális koreai házassági szokásról (házasság után már nem dolgozik az asszony, hanem takarítja a szép nagy házukat) álmodozó Ho-Rang-ot dobta a gép.
Nam Se-Hee
A külvilág felé kissé furcsán egyenletes érzelmi világú főbérlő. A lakásán és a névtelen macskáján kívül talán a szelektív hulladékgyűjtés a legfontosabb dolog az életében, amelyek biztosítják számra a kiegyensúlyozott és saját maga által is kiszámítható életet. Se-Hee karaktere volt a biztos pont, a mindent helyzetet pontosan kielemző (kivéve természetesen a sajátjait). Kimondta mások helyett, hogy mit éreznek, ezzel tették igazán vonzóvá. Azonban hiába neki szánták a karakterfejlődést, mert lesz egy kis titok a múltjában, mégis Ji-Ho elvitte ebben a fődíjat. Min-Ki meg igazán érdekes és kiváló volt egy ilyen szerepben.
Yoon Ji-Ho
A koreai SKY egyetemek egyikén végzett író, aki bármely családba szívesen fogadnak feleségnek/menynek, mert igen szépen lehet vele villogni. Az élete azonban minden színtéren megrekedt. Nem érte el munkahelyén az álmát és a lakásából is kénytelen kiköltözni. A sorozat motorja az ő cselekvéseiből állt, amelyek részről részre összetettebbé váltak, ahogy érzelmei is, azáltal, hogy a saját igényeit próbálta a környezetében elfogadottakhoz igazítani vagy éppen nem. Igazából kifogástalan a színésznő, csak sajnos olyan sok monológot adtak neki, a vége felé meg ráadásul mind lehúzós érzelmi állapotban, hogy napokig a fejembe volt a hangja.
Összességében ez egy modern hétköznapi és társadalmi problémákat boncolgató szórakoztató romantikus sorozat szeretne lenni és azzá is vált a végére. Attól eltekintve, hogy bennem sok kérdést tett fel, egy hétköznapi romantikus sorozatnak is lehet szemlélni, jó színészekkel, kiváló történettel. Ugyan ez az ismertető nem igazán tükrözi a hangulatát, de azt gondolom, érdemes belenézni, még úgy is, hogy a zárás nem éppen kielégítő.
Trailer
Magyar felirat
Pontozás:
Cselekmény: 9/10
Színészek: 9/10
Zene: 8/10
És azt se felejtsük el, hogy az egész sorozat egy japán show koppintása, ami nem mellesleg sokkal jobb is (kivéve a családlátogatós jelenetet, mert az szerintem über). https://mydramalist.com/19702-nigeru-wa-haji-da-ga-yaku-ni-tatsu Lehet mástól is lopott a forgatókönyvíró, de ebből biztosan. A vége saját kútfőből ment, nem is sikerült jól.
VálaszTörlésSajnos ez elkerülte a figyelmem, de mindenképp megfogom nézni a japán verziót! :)
TörlésNekem ez a sorozat nagyon tetszett. A maga aprólékosan kibontó módján, ahogyan minden mellékszereplő külön egyéniség volt, ahogy nem a másik karjába esek és örök love történt, engem rendkívül lekötött, és úgy gondolom, hogy egy tartalmas, értelmes gondolatokkal teli, mégis romantikus dorama ez. Kedvencem a mellnemtartós barátnő volt, és újfent rácsodálkoztam, hogy basszus, mennyire bélyegző társadalom van ott, ahhoz képest én szabadon élek. Én sem tudtam, hogy japán koppintás (mért lepődök meg, szinte mindent feldolgoznak, pl. a Vasmacska kölykeit is, az sem lett jobb), bele is nézek, az milyen. :)
VálaszTörlésAzért azt ismerjétek el, hogy OH HA NI a Playful Kiss-ből teljesen más arcát mutatja! :D És mellesleg a My father is Strange-ben is szerepel, az meg szintén egy nagyon jó családsorozatnak ígérkezik.
Érdekes kritika. Nem volt rossz a sorozat, de az értékelésnél kicsit vastagon fogott a tollad. Ha ez 9/10, akkor mit lehet a My Misterre adni? 29/10?...
VálaszTörlésEgyelőre engem a japán verzió nem érdekel. Nekem nagyon tetszett ez a különleges sorozat, egy percét sem untam. A cica meg imádni való volt :)
VálaszTörlés