2012. május 23., szerda

Ismertető: Heartstrings/You've Fallen for Me

Pár napja ezt a doramát is kivégeztük. Leginkább Park Shin Hye miatt kezdtem bele, de amikor már letöltöttem az egészet, és néztük volna az első részt elfogott az az érzést, hogy lehet, hogy ezt nem kéne megnézni, mert nem lesz olyan jó.

Nem tévedtem.


Műfaj: zene, romantikus
Év: 2009
Epizódok: 15 + 1 special
Csatorna: MBC
Szereplők: Jung Yong Hwa, Park Shin Hye...
Több infó: >>itt<<


Sztori:
Vegyünk egy tradicionális koreai zenét tanuló diáklányt: Lee Gyu Won, aki szigorú nagyapjával, a híres pansori előadóval él.
És a modern zene tanulmányokat folytató osztály tanulóját Lee Shint, aki Stupid nevet viselő banda tagja, és akiért minden lány oda van, de ő egy pár tíz évvel idősebb tanárnőbe esett bele.
Ahogy az szokott lenni, Gyu Won az elején ki nem állhatja Lee Shint, majd idővel totál belezúg. A fiú a tanárnő iránti érzései miatt, kb a sorozat feléig nem történik semmi érdemlegesnek mondható a főszereplők között, csak a szegény kis kölyök kálváriáját látjuk, aki nem kapja meg a nénitől, amit akar. Tudom, ez elég erős túlzás, de engem rémesen bosszantott, hogy Lee Shin miért van annyira beleesve egy nála 12 évvel idősebb nőbe. Minden épeszű és helyes pasi a fiatalabb lányokra bukik. Ez a pasinak kell idősebbnek lennie kód asszem belém van írva, szóval számomra, amíg le nem zárult ez a rész, kész szenvedés volt a sorozatot nézni.
Hogy ne csak ez a szerelmi szál legyen a sorozatban beleraktak egy előadást, amire az egész iskola készül néhanapján, a sorozat végén már kicsit többet. Eme darabnak a rendezője, aki a fentebb említett tanár nő volt szerelme, kinézi magának Gyu Wont és mindenáron őt akarja megtenni főszereplőnek. A lánynak táncolni és énekelni kéne, annak ellenére, hogy soha életében nem csinált mást a gayageumon (népi hangszer) való játszáson kívül. És természetesen  az egész hangsúlyozom MŰVÉSZETI iskolában nincs más tehetség, csak az igazgató idegesítő lánya, aki az ellenfele lehet, mert pár napi gyakorlás után hihetetlen dolgokat képes produkálni Gyu Won.
Továbbá beleraktak Lee Shin és Gyu Won szülei közötti szövevényes viszonyt, amit idővel el is hagynak, mintha nem is történt volna semmi, majd mint apróságot a végén felhoznak.

Whalemény:
A sorozat tele van sok-sok klisével, és sok zenés jelenettel, amik csak úgy lógnak a levegőbe, mert az éppen aktuális hangulatot próbálják sikertelenül megragadni. Emellett szinte egy cseppnyi izgalom sincs benne. Mondhatjuk, hogy könnyed, mert az, de egyáltalán nem élvezhető. Nincs benne semmilyen erősebb bonyodalom, minden csak úgy félbeszakad egyszer, vagy gondolnak egyet a gonoszok és más csinálnak.
Egyedül a Windflowers zenéjét tudtam teljes szívből szeretni, mert iszonyat jó zenét produkáltak. Illetve nagyon megkedveltem a nem kissé buggyant Stupid dobost és a rendezőt.

A végére kezdett már az egész unalmas lenni, beleraktak egy újabb és egy újabb "bonyodalmat", amivel izgalmasabbá akarták tenni a már ellaposodott epizódokat. Az egész alatt viszont olyan érzésem volt, hogy senki, még a színészek sem, nemhogy a forgatókönyvíró, nem gondolták át ezt a sorozatot, csak egyszerűen csináltak egyet, mert volt rá pénzük.
Míg a sorozat elején Gyu Wont volt halálosan oda Shinért, miután összejöttek simán úgy érezhette az ember, hogy egyedül Shin teper, ezért a kapcsolatért.
Így a végére kivételesen úgy érzem, kell szóljak pár szót a magyar feliratról is: nem akarom leszólni a Dwaejitokki fordítócsapatot, mert nagyon kedvelem őket, rengeteget dolgoznak és nagyon sok szuper feliratot köszönhetünk nekik, de ebben a feliratukban több magyartalan mondatot is felfedeztem, néha pedig érezni a tükörfordítást. Ügyesebbek ennél, ezért csodálkoztam is .
A sorozat nem elviselhetetlenül rossz, de sosem aggatnám rá a jó vagy nagyon jó jelzőt, nekem egyszer bőven elég volt végig nézni. 

Trailer:

Zene: Címadó dal és az OST letöltés
Felirat: Dwaejitokki Fansub

Pontozás:
Cselekmény: 10/3
Színészek: 10/5
Zene: 10/7

13 megjegyzés:

  1. Jájájj, hát jól lehordtad szerencsétleneket. Nem baj, én is szoktam ilyet, főleg zene terén tudok kritizálni, mert a doramákhoz/filmekhez/színészethez nem sokat értek. Nekem elég, ha engem beránt a kis világába, ez itt megtörtént, úgyhogy tovább nem is pazarlom rá a szót, nekem tetszett és kész. Lehet, hogy ha már eléggé kiokítottam magam színészi játékból, vágásból, meg úgy az egész filmművészetből, akkor nekiveselkedem harmadjára is, hátha meglátom a negatívumait is :D Shinjumaru

    VálaszTörlés
  2. Ez fogják adni valamikor Magyarországon?

    VálaszTörlés
  3. Nem hiszem hogy adják...Én elkezdtem nézni a You Are Beautifult és egyszerűen nem tudtam elviselni hogy ezek ketten nem jönnek össze , és félbe is hagytam , aztán elkezdtem ezt nézni nekem tetszett , nem ez a legjobb de "berántott az én kis világomba".Szokott olyan lenni hogy eleve a vesztesnek szurkolok.. Mert a másik helyesebb , meg kedvesebb ... csak ügye ezt ti is szoktátok érzeni ? nem ?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. én se bírtam ki hogy nem jöttek össze a you're beautiful-ben szóval most szerintem elkezdem ezt nézni:D

      Törlés
  4. nincs fent online

    VálaszTörlés
  5. Jó kis szórakoztató film. Ilyen kell!

    VálaszTörlés
  6. Hát mindig érdekes számomra, hogy mennyire ellentétes lehet két ember véleménye. A tiéddel az a baj, hogy nagyon befolyásolhatsz vele másokat. Ez a film tele volt érzelmekkel és az első szerelem minden fájdalmával. Boldog lehetne mindenki, ha ilyen szép dolgokat megtapasztalhatna. Az élet sajnos nem csak habos torta. A szerinted eseménytelen történet ezt jól példázza. A szereplők útkeresése a végére jól záródik, ami a való életben nem feltétlenül így van. Szerintem, ha ezt a filmet később megnéznéd egy más élethelyzetben egész mást gondolnál róla. Csodálatosan szép dolgok voltak benne pl. az alkoholista apa és a fia egymásra találása a halála előtt, az anya küzdelme a gyermekeiért és lemondás a saját magánéletéről, a tanárnő és a rendező szerelme és az ő történetük megismétlődik később csak fordítva, a fiú, aki legyőzi a lámpalázat, a fiatalok tisztelete az idősebbek iránt ..... és sorolhatnám vég nélkül. Remélem sok ember gazdagodik egy szép élménnyel, amit ez a film szeretett volna közvetíteni az itt játszó koreai fiatalok által!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy látom ez a sorozat is a "megosztó" sorozatok közé tartozik. Én úgy gondolom, minden vélemény befolyásol, nem csak egy blogé a sok közül. Ez egy szubjektív vélemény nyilvánító blog, de igyekszünk, főleg most már (ez egy 2012-es vélemény) inkább objektívak lenni. Több kevesebb sikerrel.
      Ezek az érzelmek, emberi és kapcsolati problémák mind jelen vannak a sorozatban, ahogy írtad. Itt leginkább a szerkezettel és a tálalással volt probléma, illetve a szálak vezetésével.
      Örülök, hogy neked tetszett ez a sorozat, attól hogy Amynek és nekem nem lett kedvenc Sophie nagyon szerette. :)

      Törlés
    2. Hamár Sora megemlített, jövök is (kicsit) védeni a sorozatot :)
      Nekem ez volt életem 3. koreai sorozata, és pont emiatt nagyobb nyomot is hagyott bennem :) Összességében nagyon tetszett (Park ShinHye azóta viszont drasztikusan esett nálam), zeneileg zseniális (azóta is CNBLUE fan vagyok), és tényleg egy kis könnyed nyári szórakoztató dorama :)
      Most hogy már túl vagyok viszont jópár sorin, tényleg el kell ismernem, hogy nem nagy durr....tanító célzattal sokkal mélyebb, és elgondolkodtatóbb sorozatokat tudnék felhozni (pl japán: Nobuta wo produce), de szerintem nem mindig jó az, ha túlagyalunk egy sorozatot :) Egyszerűen csak le kell elé ülni és nézni :D

      Amyékkel mindig jó sorozatokról "vitatkozni" :D Személy szerint ostrom hadjáratot indítottam ellenük a Full House take 2 whaleményezése kapcsán, annyira eltérő volt a sorozatokról kialakult nézetünk :D De pont emiatt jó :)

      Törlés
  7. Nekem ez a film csupán elrettentő példának volt jó...

    VálaszTörlés
  8. Nekem is kicsit vontatott volt az egész... Kicsit furcsa volt, hogy Lee Shin azonnal ki tudott szeretni a tanárnőből, mert hát elvileg olyan nagyon szerette, hogy képes lett volna meghalni... Lehet, hogy azért érzem vontatottnak, mert mint ahogy az egyik előttem szóló is mondta "tele volt érzelmekkel és az első szerelem minden fájdalmával"... Ami még nekem nem volt (első szerelmem) így tehát nem érthetem meg, nem tudtam átélni/átérezni.... majd ha lesz első szerelmem akkor biztosan meg fogom ezt újra nézni és biztos, hogy jobban meg fogom érteni... De most jelen pillanatban számomra csak egy hétköznapi életet, szerelmet "vetett" az író "vászonra". A vége meg hát egyszerűen nagyon összecsapott lett....Csak annyi, hogy egymáshoz futnak és újra tombol a szerelem az valami nevetséges... egyszerűbben: nevetséges lett a vége... Eleinte csak azért kezdtem el, mert a You’re beautiful-ban egész végig Shin Woo-nak szurkoltam de nem jött össze.... Bíztam benne, hogy ebben a sorozatban sor kerül a szenvedélyes, dús érzelmekkel teli párkapcsolatra rengeteg izgalommal...
    De nem.... A You’re beautiful-ban Jung Jong-hwa (Shin Woo) karaktere ezerszer jobban tetszett...
    Itt valahogy az a túl "jófiús" meg az a túl tudatlan, hát igazából GYEREK... Tényleg voltak olyan részek ahol olyanok voltak a szereplők mint a gyerekek (12-13 évesek). Tehát egyszerűen olyanok voltak a szerelemi részek meg az aggodalommal teli részek (néhol) mintha gyerekek érzelmei lennének.... Mégegyszer biztos nem kezdenék bele... ez nálam ilyen "egyszer nézem meg és kész", de igazából már a 5-6. résznél abba akartam hagyni, de mivel most kezdtem dorámázni nemrég ezért nem akartam hogy az első dorámáim félbe legyenek hagyva.... így tehát a makacsságom miatt végig néztem, de mondom legközelebb csak az első szerelmemnél:D

    VálaszTörlés
  9. 8 éve íródott ez a bejegyzés, én pedig éppen pontosan rá 8 évre éreztem azt, hogy kattintsak rá erre a bejegyzésre, anélkül, hogy megfigyeltem volna a dátumot :) 5 évvel ezelőtt írtam ide egy mondatban a véleményemet, ami azóta sem változott e sorozattal kapcsolatban. Azóta se láttam és szerintem nem is fogom újra megnézni. De persze, akinek tetszett, azt is elfogadom. Ízlések és pofonok :)
    Üdv,
    GTO

    VálaszTörlés