2012. május 4., péntek

Filmajánló: Kimi ni todoke / From Me to You

Animések és mangások körében egy igen ismert alkotásról lesz szó, méghozzá a Kimi ni todoke lájv eksön filmjéről. :)

Rendező: Kumazawa Naoto
Év: 2010
Játékidő: 128 perc
Szereplők: Tabe Mikako, Miura Haruma ...
Több infó: >>itt<< és >>itt<<

Sztori:

Kuronuma Sawako kiskorától kezdve "ki volt közösítve". Mindenki, akire rámosolyog elnézést kér tőle és lehetőség szerint át rohant az út túloldalára. Sawako, ha mosolyog leginkább a Körben lévő, tv-ből előmászó, halott kis csajra hasonlít. Ezért amikor elkezdi a középiskolát, ráaggatják a Sadako "bece" gúnynevet.

De menjünk egy kicsit előrébb a történetben: Az első iskolai napon, amikor még senki nem tudott róla semmit, összetalálkozik egy sráccal, akin ugyan olyan egyenruha van mint rajta és látszik, hogy fogalma sincs merre kell mennie. Sawako készségesen oda suttogja neki a irányt. Sawako elmosolyodik, - nem Sadakót idéző mosollyal - de érdekes módon a srác nem rohan sehova és nem kér elnézést tőle. Emiatt a mosoly miatt, srác totál belezúg Sawakóba, az pedig csak hab a tortán, hogy kiderül egy osztályba kerülnek. Kazehaya - a srác - odafigyelésének köszönhetően a mindenki által félt Sawako lassan barátokra tesz szert, beilleszkedik az iskolába. Kazehaya azonban elég (vagy túl) türelmes - lehet inkább töketlen - lévén nem bombázza érzéseivel a lányt, és természetesen akad Sawakónak riválisa is, hogy ne csak Kazehaya 2 tempójával legyünk elfoglalva.

Vélemény:

A film alapjául szolgáló manga 2006-ban jelent meg, és a történet azóta is tart. Az két évadot megélő anime nagyjából a 42. fejezetig dolgozta fel a mangát. Most már a manga a 66. fejezetét tapossa. Ami enyhén szólva, rémisztő, mert mind a manga, mind az anime rettentően lassú. A főszereplők alapból nagyon szégyenlősek, ezért lassan oldanak meg minden konfliktust, így mit is csodálkozom ezen. De a fejem a falba vertem, amikor végignéztem az anime első évadát, hogy hogyan lehet így vége egy ilyen hosszú sztorinak.

A második évad egy csöppet pörgősebb lett, így kicsit jobban élvezhető volt. Viszont nem hiszem, hogy tovább kellett volna folytatni a mangát. Igaz, voltak még elvarratlan szálak, például Ryu és Chizu kapcsolata, vagy hogy mi lesz Kenttel, de azokat le lehetett volna rendezni előbb is. Csak ugye lassú víz partot mos elv miatt, nem lettek. Sawako és Kazehaya kapcsolatának újabb fázisához érve, csak tétovázást, sok-sok pirulást, és egymásra mosolygást láthatunk a 42. fejezet után. Senki ne értsen félre. Nem azzal van a bajom, hogy nagyon könnyen zavarba jönnek mindketten, meg túl kombinálnak. Mert mindenki ezt csinálja igazából egy kapcsolat elején, de szerintem ők alapból a túl túl pirulós és kombinálós állapotban vannak. Mindezektől eltekintve végig néztem az anime mindkét évadát, és nem raktam félre. Szóval valamilyen szempontból nagyon aranyosnak és élvezhetőnek tartom a történetet, és a szereplőket is megkedveltem. Olyannyira, hogy nem is volt kérdés, hogy megnézem-e a live action filmet.

A film:
A manga első 27 fejezetét dolgozza fel, tehát igencsak a történet elején járunk, viszont azt nagyon élvezhető formában adagolja. És a zárása azt hiszem, mindenki számára kielégítő. Nem érezzük, hogy megalszik a tej a szánkban nézés közben és a megfelelő színészeket választották a karakterekhez. A legjobban Chizuval és Ayanéval voltam meg elégedve. Ryu az animében kedvenc volt, itt viszont nekem kicsit vesztett fényéből, bár nem tudom megmondani miért, hiszen semmi gond nem volt a színész játékával, a külsejével meg még annyi sem. Váhh ><. A Kazehayát játszó színész (Miura Haruma) korábban a Crow zero II-ben nézett csúnyán és bunyózott, így ebben a szerepben nagyon érdekes volt őt látni. A filmben nagyon tetszett a japán iskolai környezet természetes bemutatása és a film látványvilága is piros pontot kap.
Érdemes az anime, manga, film hármas közül a filmmel kezdeni a Kimi ni todokézést és utána ha tetszett, eldönteni, hogy szüksége van-e az embernek erre a sztorira lassabb, - néha bosszantó - és rajzolt változatban is. Jah, és el ne felejtsem! A stáblistát mindenki várja meg a film végén, mert közben és utána még láthatunk pár képsort a szereplőkről. :)

Trailer:

Anime zenéje: Hát nekem egyik opening és ending sem jött be igazán. Talán ez a leginkább elfogadható mind közül: http://www.youtube.com/watch?v=rYmrbozOnA8
Film zenéje: A háttér zene nagyon kellemes volt, viszont az ending nem hagyott bennem mély nyomot.

Felirat:
Angol felirattal az egészet felpakolták youtubera.

A film pontozása:
Cselekmény: 10/9
Színészek: 10/8
Zene: 10/8

1 megjegyzés:

  1. Én az animével kezdtem anno, megnéztem mindkét évadot, és csak azután láttam a filmet. Én is Chizu színészéért voltam oda, mert szuperül tudta játszani a kicsit keményebb, fiúsabb szerepét, mégis valójában egy gyönyörű lány, és amikor végre lányosabb akart lenni, az is szuperre sikerült.

    Az animéről annyit, hogy tényleg nagyon lassú, de a bája és a barátságokba beférkőző konfliktusok és próbatételek totálisan ellensúlyozzák ezt. Imádtam Chizu és Ryu kapcsolatát (nekem is Ryu volt a kedvenc), és kicsit sajnáltam, hogy a 2. évadban már nem nagyon volt róluk szó.

    Egy kis Spolier. A filmből az ragadt meg nagyon, amikor Sawako felszállna a buszra, Kazehaya meg megszólal: Járunk? A csajszi válasza: hova? (vagy valami ilyesmi) :D Hát én besírtam. :D

    VálaszTörlés