2014. november 12., szerda

Filmajánló: Very ordinary couple

Vártam-vártam, hátha lesz hozzá magyar felirat, de csak nem készült el, így egyik nap úgy döntöttem végre megnézem ezt a filmet is. Elég jó véleményeket kapott máshol, így kötelező darabnak véltem.



Rendező: Roh Deok
Év: 2013
Játékidő: 112 perc
Színészek:
Lee Min Ki - Lee Dong Hee
Kim Min Hee - Jang Young


Történet:
Young és Dong-Hee egy banknál dolgoznak. Mindenki tudta nélkül randiztak, majd elkezdtek járni. Szép közös emlékeket gyűjtöttek, ám egy napon rájöttek nekik külön sokkal jobb lenne, így elváltak útjaik. Ezt az elválást eléggé megnehezíti, hogy minden nap látják egymást, illetve az hogy a kollégák szeretnek fecsegni. Az meg már csak hab a tortán, ha egyikük talál valaki mást. Elkezdik egymást fúrni, de végül rájönnek sokkal összetettebb az egymáshoz fűződő kapcsolatuk, mint hitték.


Whalemény:
A trailer alapján elég nagy elvárásaim voltak, szerettem volna, ha nagyon humoros ugyanakkor sokatmondó film lenne. Viszont nem bántam, hogy ennek pont az ellentettjét kaptam. Inkább mondanám egy szomorú filmnek, mint humorosnak. Természetesen nem hiányzott belőle az utóbbi sem, viszont eltörpült a mondanivaló mellett. Egy félresikerült kapcsolatot látunk mind a két fél szemszögéből. Nem magyarázza túl, hanem megpróbálja feltárni nekünk az ok-okozati dolgokat, azonban nem teszi elénk tálcán, sőt nem kapunk mindent megváltó válaszokat sem. Hagyja, hogy magunk gondolkozzunk el (saját tapasztalataink alapján) a párkapcsolatokról és ez a része nagyon jól működött a filmnek. Finoman levezetik nekünk a szakítás utáni gyötrelmes fázisokat, majd magát a szakítást is. Egyúttal tanáccsal is szolgál a nézőnek, hogy egy szakítást nem őrizgetni kell, nem megtorolni, hanem tanulni belőle, hogy a következő ne következzen be vagy ne úgy érjen véget, ahogy az előbbi.

Engem néha kizökkentett a film szerkezeti jellege, mert vegyül a normális film stílus a dokumentum filmével. Így egyes jelenetek között a színészeket interjúzzák az adott eseményről. Ez is egy eszköz volt, hogy lássuk a környezet véleményét is, de engem kivont a filmből valahogy. Sokkal egyszerűbb és szebb lett volna, ha az egész megmarad a női rész és a férfi rész interjúinál. De ízlések és pofonok.

Összességében ajánlani tudom. Ne féljetek tőle, hogy sírós lesz, mert nem egy dráma. Egy-két felröhögés és sok-sok gondolkozás, viszont garantált. :)
Trailer:

Pontozás:
Cselekmény: 8/10
Színészek: 8/10
Zene: 8/10

1 megjegyzés: