2014. március 5., szerda

Ismertető: You Who Came From the Stars

Általában sose kezdünk bele futó sorozatokba, mert nagyon nem szeretek várni a következő részekre, ezért mindig ha érdekel valami megvárjuk, míg kijön belőle az összes rész és csak utána fogunk neki. Sajnos, decemberben nem találtunk egy olyan sorozatot sem, ami a kedvünkre való lett volna, kivéve ezt. Ezért belekezdtünk és nagyjából hétről hétre vártuk, mikor nézhetjük már végre belőle a következő részt. Soha többet ilyet! >.<


Cím: My Love From The Star
Műfaj: fantasztikus, vígjáték, romantikus
Epizódok száma: 21
Év: 2014
Csatorna: SBS
Szereplők:
Jun Ji Hyun - Chun Song Yi
Kim Soo Hyun - Do Min Joon
Park Hae Jin - Lee Hwi Kyung
Yoo In Na - Yoo Se Mi


Történet:
Do Min Joon 400 éve érkezett a földre egy másik bolygóról, egy nem várt esemény következtében végül itt ragadt és próbálva alkalmazkodni az emberi léthez éli egyetemi tanárként mindennapjait.
Song Yi 12 éves korától fogva színészkedik és modellkedik, jelenleg karrierje csúcsán van támogatókkal, ellenségekkel körülvéve. Elköltözik régi lakásából és Min Joon szomszédja lesz. Csak hamar szüksége lesz a szófukar szomszéd segítségére, aki egy 400 évvel ezelőtt élt lányt ismer fel Song Yi-ban és lassan-lassan egyre közelebb kerülnek egymáshoz
Whalemény:
Ez a sorozat a legjobb nyitánya a 2014-es évnek, így sajnos csak ódákat tudok zengeni róla. :D A készítők mindenből a kellő mennyiséget adták a nézőknek.
Humor: ami általában Song Yi és Min Joon nagy személyiségbeli különbségeiből adódnak fantasztikusak és hasfogósan röhögősek. Minden részben kapunk egy jó adaggal. Külön szerettem a részek végén lévő plusz poénokat, és Min Joon kikacsintásait és monológjait, amivel sikerült kicsit különlegesebbé és sajátossá tenni, a talán már fásultan egy kaptafára készülő sorozatokat.
A történet: főszála azaz, hogy Min Joon földönkívüli igazából sokaknak lehet úúú, de fúj kategória, de szerintem ezt is kellően poénosan tálalták, hogy egyáltalán ne legyen visszás érzése senkinek.
A bonyodalom: mert nincs történet bonyodalom nélkül. Itt Song Yit feltétlenül imádó Hwi Kyung bátyja szolgáltatja. Le a kalappal a készítők előtt. Végre (az I hear your voice után) egy tényleg velejéig romlott fő gonosz, akitől félni is lehet. És nem hisztiből, hanem teljes meggyőződésből tesz el láb alól mindenkit, aki nem szimpatikus neki. A színész választás hozzá csillagos csillagos ötös, bár a történetének lezárására kicsit nagyobb csinnadrattát vártam.
Romantika: elég sokáig tart a huzavona a főszereplők között, de ezt is pont úgy kapjuk meg, hogy nincs az idegesítőbb fajta "mikor jönnek már össze???" érzése az embernek. Kiválóan működött együtt Soo Hyun és Gianna Jun, süt róluk a profizmus.
Kicsit csalódtam, amikor bejelentették, hogy készül a tervezetthez képest egy plusz rész, és ez sajnos meg is látszik a legvégén. Nem lett totál elcseszve, de azért erősen a szemünkbe fröcsög az időhúzás. Hiába a nézettség és a pénz diktál... A történet végső lezárását tekintve pedig, ha megkérdeznek, adtam volna sokkal jobb befejezés tippeket az írónak... de elégedjünk meg ennyivel.

Do Min Joon
Kim Soo Hyunt én a viccesebb, mosolygósabb szerepekben jobban szeretem, de itt kicsit megint villantott tehetségéből. Hitelesen alakította az általában fapofát vágó, több diplomás földönkívülit. Külön poén forrás volt épp ezért, amikor valamilyen nehézségbe ütközött Song Yi miatt. Azt hiszem, bátran ki lehet jelenteni, hogy Soo Hyun korosztálya egyik legtehetségesebb színésze. Könyörgöm, forgasson még egy sorozatot az idén!

Chon Song Yi
Song Yi hiába ünnepelt színésznő buta mint a föld, amit előszeretettel oszt meg közösségi oldalán, "oops", totál véletlenül. Viszont teljesen helyén van a szíve, és kiváló humor forrás. Ez a kettő tökéletesen kompenzálja hiányosságait és mivel halványan karakterfejlődik, egy teljesen szerethető nőszemélyt kapunk.
Ennyire szupergyorsan színésznőt nem szerettem meg egy szerep alapján. Mindent képes eljátszani, de tényleg mindent. xD Néha roppantmód idegesítő a hanghordozása vagy Song Yi jelleme, de mégsem tudtuk utálni. Le a kalappal előtte. :D

Sae Mi
Nekem ő erősen "minekvan" kategória. Semmilyen funkciót nem töltött be sem Song Yi sem pedig más karakterek életében, leginkább csak néztük a teljességgel unalmas és szürke személyiségét, aki csak vergődött/picsogott a többi szereplőnek, hogy kicsit úgy érezzük jogosan íródott bele a történetbe ő is. Hát nem.
In Na nekem mint színésznő is teljesen szürke, semmi különleges és megkapó nincs a játékában, én csodálkoznék a legjobban, ha valaha egy sikerlistás sorozatnak a főszereplője lenne. (tudom a Queen In Hyun's Man-ben főszereplő volt, meg nem is volt rossz a sorozat és ő sem volt benne béna, de mégsem a TOP10-es színésznők között van) Ő számomra az örök mellékszerepeket játszó színésznő, pontosan ugyan úgy mint Sae Mi a sorozatban.

Hwi Kyung
Először is próbáld meg ötször kimondani a nevét nyelvbotlás nélkül. :D
Hwi Kyung az elején, sőt még a sorozat közepén is elég visszamaradt gyereknek tűnik chaebol létére, akinek csak Song Yi létezik, őt imádja. bálványozza... és még sok hasonló jelző, de nem is lenne elég kifejezni mennyire oda van érte. Lassan rájővén bátyja ügyes bajos dolgaira kezd komolyodni és egy kicsit fel is nőni. A színésszel még nem találkoztam, azonban egyáltalán nem meglepő módon a sorozat hatására máris kapott egy másik szerepet a Doctor Strangerben. (amit Budapesten is fognak forgatni) Egy szerep alapján nem írnám le, meglátjuk mi lesz belőle. :)


Mindenképpen csak ajánlani tudom ezt a sorozatot. Ha sokan Song Yivel nem is békülnek ki, és a doramában megvan a tipikus elhúzott és hangyányit elrontott vég, egy egyértelműen felső kategóriás darab, ami nem véletlenül "akasztotta ki" a nézettségi számlálót.


2014 Legjobb Sorozata
szerintetek
Magyar felirat - Köszönjük Arkanának a fáradhatatlan és rendszeres munkát. :)

Pontozás:
Cselekmény: 10/10
Színészek: 10/10
Zene: 8/10

10 megjegyzés:

  1. Szia!

    Nagyon szeretem a blogodat, és mindig olyan jó sztorikat ajánlgatsz... segítséget szeretnék kérni. Nem tudnál olyan koreai/japán filmeket vagy minisorozatokat ajánlani, amikben van romantikus szál, sőt lehetőleg az a fő:)) Mert ezeket a tíznél több részes sorozatokat egyszerűen nem lenne szabad elkezdenem. :// Persze máris kinéztem a Hana Kimit, barátnőm nagyon mondja a Goongot, a húgom meg a Dream High 2-t. Szóval el vagyok veszve, de megpróbálom még nyárig csak filmekkel és rövidebb sorozatokkal kihúzni.:))
    Előre is köszönöm, ha tudsz segíteni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! ^^

      Húúú, hát nekem se a Goong se a Dream High 2 nem a TOP sorozatok között van. A Goong nem rossz, de én jobbra számítottam, egy idő után már túl sok volt a nyafi benne. :D
      A Dream High 2 pedig még nagyobb csalódás. Az első részhez képest szerintem teljességgel nulla és semmitmondó. :/ Még nem tudtam magam rávenni, de arról is írok talán egyszer. :D

      A HanaKimit nagyon melegen ajánlom, mindenképp kezd bele, ha vevő vagy a "beteg" japán humorra és a romantikára akkor imádni fogod. :D
      Minisorozat? Hmmm... mélabús ugyan, és nem a szerelem a fő témája, de van benne egy kis romantika és nekem tetszett a Cat street. http://wiki.d-addicts.com/Cat_Street

      Vagy filmnek a Paradise kisst, Kimi ni Todoke filmet ezek mind romantikusak. Illetve van több sorozat is, amit tudnék, de azok 16 rész körüliek.
      A japán sorozatok többsége 10, 11 részes, szóval azokkal hamar lehet végezni: szóval azokból HanaKimi, Rich man poor woman, Buzzer beat, Tatta hitotsu no koi (ő kicsit drámai)

      Remélem segítettem, bár bevallom őszintén én minisorozatot nem túl sokat láttam. :D

      Törlés
    2. Nagyon szépen köszönöm!:))

      Törlés
    3. Szia!

      Lenne még egy kérdésem:) Azok közül, amit ajánlottál, mindnek jó vége van (a főszereplők összejönnek és együtt is maradnak és mindenki boldog)?
      A Hana Kimit három nap alatt kivégeztem, és nagyon tetszett, bár én szórtam volna még bele egy nagy marék romantikát... a koreai az miben más? Mármint olvastam a kritikát róla, szóval humor terén tisztában vagyok, mi várható, de romantikai tekintetben? Bocsi a hülye kérdésekért...
      Nos imádtam az egészet, örülök, hgoy megnéztem, SPOILER!!!!!!!!!!!!!!!!! bár én a végén nem küldtem volna el a csajt. Inkább ment volna egy másik japán iskolába... vagy nem tudom. Mindenesetre a special egy kicsit azért kárpótolt, de el bírtam volna viselni több romantikus Sano Izumi-Ashiya Mizuki-jelenetet. SPOILER VÉGE
      Kedvenc szereplőm természetesen Mizuki, SANO (<3) éééééés Nanba:)))
      Jaj, és még egy fontos kérdés! A koreai változat történeti szála mennyiben tér el a japántól? Azt láttam, hogy lesznek töltelékrészek, de az alapsztori az mennyiben más?
      Bocsi, hogy ide írok mindent, nem a rendes poszthoz például és bocsi a néha értelmetlennek látszó kérdésekért... :))

      Ore wa homo janai!! :))

      Törlés
    4. Szia!

      Kérdéseidre válaszolva:
      1. koreai verzió teljesen jól leköveti a japánt, kiv. Sano/Tae Joon sérülésének körülményei.
      2. MinHo-n jobban látszik majd, hogy mennyire odavan a csajért...bár a színészi képességei nem éppen a legjobbak :D de annyival több romantika nem lesz benne.
      3. Ugyanúgy meg lesznek a kolifőnökök is, de sokkal nyugodtabbak :D (És most morzsoljunk el egy könnycseppet Nanba senpaiért... :D <3 )

      Én először a koreai verziót láttam, és nagyon tetszett :D Bár az SM társulatot kihagyhattuk volna....de végülis nem voltak rosszak...Lee Hyun Woo (focista) meg egyszerűen belopta magát a szívembe :)
      Koreai verziónak jobban el tudod hinni, hogy sporttagozatosak a diákok, mivel nagyon sok szép, kidolgozott felsőtesttel megáldott szereplőt raktak be, akik előre meghatározott kidőközönként ledobták a textilt :D (pl. Kang HaNeul...aki történetesen Kagurazaka megfelelője, de ugyanabba a suliba jár, mint TaeJoon :D, és a focista szobatársa...igen...nincs a koreaiban Kayashima :( )

      Szóval szerintem jó lett a koreai verzió is, csak ajánlani tudom :)

      Törlés
  2. Az első dolog ezzel a sorozattal kapcsolatban, ami eszembe jutott: nekem is kell egy ilyen nagyszerű, bölcs és intelligens földönkívüli barát (mellém). Kifejezetten örültem annak, hogy nem Superman utánzat lett. Így az egyetlen dolog, ami legyengítette Min Joon szervezetét, ha a földi emberek DNS-ével találkozott az övé. Ezt a filmírója remekül eltalálta.
    Én is tudnék ódágat zengeni róla, ahogyan Te is kedves blog írója :) Ám csak néhány tulajdonságát emelném ki: globális látókörű, nem ragad le a részleteknél, gondolkodik, fejleszti önmagát és képességeit, csak a számára lényeges dolgokkal foglalkozik. Tetszett a karakterben, hogy megtartotta földönkívüli mibenlétét, de ezt az emberek előtt jól tudta leplezni. Emellet egy vicces figura is. :) Én örültem annak, hogy földönkívüli a főszereplő (férfi), nem áll távol tőlem egyébként ez a téma. A jönnek az ufók és mindenkit legyilkolnak cselekményt én sem szeretem.

    Song Yi: nagyon megkedveltem őt. Ennek a színésznőnek annyira jól állt ez a karakter, hogy mással nem igazán tudnám elképzelni. Butácska volt, az ismeretek hiányában szenvedett, sokszor hangoztatta a sorry, omo szavakat, ám ez mind a karakternek, mind a színésznőnek szerintem rendkívül jól álltak. Örültem annak, hogy el tudta fogadni Min Joon helyzetét és megpróbált ezzel együtt élni, ami ment vele és nélküle is (ez már a végén) :)

    A mellékszereplő hölgy, Sae Mi jelenlétét én is feleslegesnek éreztem eleinte, de utólag elgondolva valószínűleg azért került mégis bele, hogy éreztessék a nézővel, mi történik, ha az ünnepelt színésznő megbukik: a helyére lép egy másik: ő volt Sae Mi. Szerintem az ő szerepe ennyi lett volna.

    A kis gonosz tesót játszó színész iszonyatosan jól alakította karakterét :) Ő egy olyan alak, akitől valóban félni lehet ebben a történetben. A a befejező részben milyen képet vágott már amikor meglátta Moon Jint. :D

    Összességében újra megnézős lesz. Imádtam a cselekményt, az aláfestő zenéket, különösen a Back to the present és a Dream Scenery 1 címűeket :)

    Aki nem tudja, hogy kezdjen-e bele, én bátran ajánlom :) Örülök, hogy ráakadtam :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem sok sorozatot szoktam újra nézni, ennek több oka is van. Nagyon ritka, hogy bármi tetszene annyira, hogy még egyszer ugyan annyi időt áldozzak rá az életemből, illetve a blog miatt nem sűrűn nézhetek újra egy-egy sorozatot, mert akkor nem lenne friss bejegyzés. xD De ezt az egyet egyszer újra fogom nézni az is biztos. :D

      Örülök, hogy neked is tetszett! ^^

      Törlés
  3. Ezt a sorozatot kétszeri nekifutásra tudtam csak megnézni, és kb. az 5. részétől tudtam élvezni. Nem értem, mért jó. Őszintén. Csak azért néztem meg, hogy megnézzem, és végre letudjam a végét.
    Egyrészt: ez a taslafülű férfi főszereplő... hát.. cseppet sem találtam vonzónak.
    Másrészt: a Cheese in the Trap után akartam látni, hogy Park Hae Jin mit alakított itt, azt hittem, a főgonoszt. Meglepően másféle, könnyed karaktere volt. Nem is ismertem rá kb.

    A főgonosz: lehet, csak nekem nem volt félelmetes, azt néztem, hogy milyen jóképű férfi, és el tudtam volna képzelni Yoo Jung-ként.

    Az egész sorozat tele volt hatásvadász klisékkel. És logikátlanságokkal. Ha beteg a csóktól, kétszer miért nem lett az?
    Ha valaki 400 évet él a Földön, hogy nem lát át az emberi manipuláción? A többi eszembe se jut.

    Mellesleg a női főszereplő pont a My sassy girl-ben szerepelt, és az egy rendkívül jó vígjáték, tudom ajánlani bárkinek. Rá sem ismertem itt, annyira eltérő karaktert hozott. Jó színésznő. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igaz, valóban voltak benne logikátlan húzások, számomra mégis valamiért ott volt. Főként a humora miatt talán. :D
      De többek írták, hogy nekik nem igazán jött be, például az idei nagyon felkapott descendants of the sun esetében is nagyon sok negatív kommentet olvastam és én sem rajongok annyira érte, mégis számos nézettségi számlálót kiakasztott o.O nem minden sajnos a nézettség...

      Jun Ji Hyun szerintem is nagyon tehetséges színésznő és szimpatikus is, nem úgy mint a legtöbb fiatal "tehetség" a sok cukisággal meg szinte nulla színészi tehetséggel. :D

      Törlés
    2. Meg tudná valaki mondani, hogy a sorozat hol nézhető meg online , magyar felirattal vagy honnan tölthető le?
      Köszönöm.

      Törlés