2016. március 12., szombat

Ismertető: From Five To Nine

Cím: From Five To Nine
Műfaj: romantikus, vígjáték
Epizódok száma: 11
Év: 2015
Csatorna: Fuji Tv

Szereplők:
Ishihara Satomi - Sakuraba Junko
Yamashita Tomohisa - Hoshikawa Takane
Furukawa Yuki - Mishima Satoshi
Kei Tanaka Kei - Kiyomiya Makoto
Takanashi Rin - Yamabuchi Momoe


Történet:
Junko vidáman éli életét családjával miközben egy angol nyelviskolában dolgozik tanárként. Fizetéséből mindig elrak, hogy egyszer kijuthasson New Yorkba.
Egy temetésen azonban "vesztére" összetalálkozik Takanéval, aki első pillantásra beleszeret a lányba és rögtön meg is kéri a kezét. Junko hiába visszakozik a szerzetes nem igen meggyőzhető, mert Junko élete első nagy szerelme.
Whalemény:
Nos, 2015 sem telhetett el egy japán romantikus komédia nélkül, amit nem tudunk kihagyni. Most sem okozott csalódást a japán dorama gyár, mert megint sikerült eltalálniuk valamit ezzel a sorozattal. Senki ne gondolja, hogy ez egy mindenki számára nézhető és élvezhető történet. Minden "őrült japán" doramánál leírom, hogy csak azok nézzék meg akik fogékonyak erre a humorra. Ez igaz erre a sorozatra is.
Rengeteg tipikus japán húzást találni itt is, aminél általában csak pislogni lehet (pl: Yuki-chan, Momoe, New York mánia... sorolhatnám) de ezeket ha teljesen poénra veszi az ember, akkor semmi nem áll annak az útjában, amit a sorozat adni tud, az pedig a teljes mértékű szórakozás. Mindig is szerettem a pörgős, már-már értelmetlenül hadaró és sok csattanót tartogató párbeszédeket, amikben bővelkedik a dorama.
Maga a történet maximum egy közepes alát kapna az értékelés során, mert egyáltalán nem lehetett véresen komolynak venni egyetlen nagy mozgatórugót sem, mert egyik sem fakadt olyan tőről, ami megingatta volna akár a nézőket, akár főszereplőket. A műfajából kiderül a legelején, hogy a sorozat végén mindennek meg lesz a maga helye és megoldása és nem kell sokat izgulnunk rajta.
Ilyenkor teszem fel mindig magamnak a kérdést, hogy de ha ennyire kiszámítható és hatodjára nézem végig kb. ugyan azt mint az előtt akkor hogy tudok róla pozitívan nyilatkozni?
Ha végig gondolom nincs is nagyon ésszerű magyarázatom, nekem ez a fajta stílus egyszerűen bejön, már a HanaKimi idején megtaláltam benne azt amit egy sorozatban szeretek, és ez talán így is marad. Ennél fogva tényleg csak azoknak ajánlom, akik szerették például a fentebb említett HanaKimi-t vagy a Switch girl-t.
Természetesen látom a történet hibáit, megint a tipikus addig szeretem és üldözöm a kiválasztott személyt, amíg az be nem adja a derekát, (és természetesen ehhez minimum 20-an adnak lelki és fizikai támogatást) plusz minden nagyon kawaii, semmi sem ciki (de tényleg nem!) és erőltessük az angol nyelvet, mert mostanában az a divat...
És visszatérve a történet zárása, őszintén fárasztott a sok értelmetlen döntés, a nagy nyáltenger és mindent perceken keresztül végig sorolunk a másiknak annyira szeretjük monológok.

Takane
Nem igazán lehet Takane-t leírni, mert  nagyon sok dolgot nem ismerünk meg belőle. Egész életében a főszerzetesi posztra készítették fel, de Junkóval való találkozása után nyit a világ felé, és a teljesen mimika és kívülről érzelemmentesnek tűnő Takane elindul Junko meghódításának útján, ami furcsa mód senki szerint nem kínos néha, (még Junkónak se annyira mint amennyire kéne) hanem teljesen normálisnak gondolják, hogy napi szinten mindenhol ott van, ahol a nő is.
Egyedül nagyanyja próbál felettébb logikátlanul keménykedni, amit szerintem senki sem ért, de próbálja mindenki a kegyeit keresni. Takane apróbb "csínytevései" cukik voltak és a vége felé, már Yamapi sem bírta a folyamatos fapofát és megengedett a karakternek pár érzelemnyilvánítást. Én örültem volna kicsit többnek.

Junko
Mindenki szíve hölgye, aki kicsit megérdemelten és talán kicsit érdemtelenül lett minimum 4 pasi kiszemeltje már rögtön a kezdő epizódok alatt. Junkónak egy nagy álma van kijutni New Yorkba (olyannyira él ez a fixációja, hogy még a csengőhangja is a New York, New York) emellett családjával éldegél egy aprócska panellakásban.
Nem tudtam hova tenni Takane iránti hirtelen lobbant szerelmét. Számomra egyáltalán nem sikerült hitelesre, ezért nagy erőfeszítéseit sem tudtam hova rakni. Kötelezően beleszeret és kötelezően beleszakad a próbálkozásba, de nem éreztem mögötte túl sok érzelmet.
Már a Rich Man Poor Woman-ben megkedveltem Ishihara Satomit, és szerencsére itt sem csalódtam benne, bár nagyon nagyot sem kellett alakítania.
Számomra nagyon jó kikapcsolódást nyújtott ez a sorozat. Minden bődületesen nagy túlzás és furcsasága ellenére tudtam élvezni. (bár végét talán már nem annyira) Ajánlom minden japán sorozat rajongónak és azoknak akik kicsit bele akarnak kóstolni a japán sorozatok savába borsába.

Trailer
Magyar Felirat

Pontozás:
Cselekmény: 7/10
Színészek: 7/10
Zene: 6/10

1 megjegyzés:

  1. Én minden kliséje ellenére, egyszerűen imádtam! (bár lehet ez csak a Yamapi iránti imádatomnak köszönhető) Egyes jeleneteken visítottam a röhögéstől! :D

    VálaszTörlés