2018. május 12., szombat

Ismertető. The Great Seducer/ Tempted



Cím:  Tempted / The Great Seducer (위대한 유혹자) 
Műfaj: melodráma
Epizódok száma: 32 (1 rész 35 perc)
Év: 2018
Csatorna: MBC

Szereplők:
Woo Do Hwan - Kwon Shi Hyun
Joy - Eun Tae Hee
Mun Ka Young - Choi Soo Ji
Kim Min Jae - Lee Se Joo
Jeon Mi Sun - Seol Young Won
Shin Sung Woo - Kwon Seok Woo
Kim Seo Hyung - Myung Mi Ri
Jeong Ha Dam - Ko Kyung Joo

Történet:
Si Hyun, Soo Ji és Se Joo éli végzős középiskolásként a gazdag örökösök életét. Erős kötelék fűzi őket össze, és a másokon való bosszútól sem riadnak vissza, ha azzal segíthetnek a másikon.
Soo Ji és Si hyun fogadást kötnek és a fiúnak el kell érnie, hogy Tae Hee beleszeressen a fiúba, hogy utána faképnél hagyhassa. Si Hyun hűséges Soo Ji felé, azonban Tae Hee-vel töltött idő alatt lassan beleszeret a lányba.

 Whalemény:
Az első két részt látva erősen kétségbeestem, mert ekkor tudatosult, hogy én egy melodrámába kezdtem bele. Nagyjából több volt a bús zongora szó mint a beszéd (költői túlzás) és annyi érzelem gyűlt fel csupán az első részekben, mint egy lightos romantikus sorozat egészében. Közel sem tudtam sajnálni gazdagék hatalmas problémáit, aminek a felét saját maguknak generálják, és egymás magas fokú körbeugrálását sem tudtam minden esetben pozitívan értékelni. Úgy voltam vele, hogy lesz, ami lesz folytatom és reménykedem, hogy nem fullasztom magam egy feszített víztükrű penthouse medencéjébe (nem mintha bármikor a közelébe kerültem volna egynek is, de a sorozat környezete minimum ezt követelné meg)
 
Mivel Veszedelmes viszonyokban eléggé nem vagyok otthon, ami a sorozat alapját adja, így nézzétek majd el nekem, hogy szinte semmilyen párhuzamot nem fogok tudni vonni majd a kettő között. Talán annyi maradt meg hogy egyszer még fiatalabb koromban az egyik filmes feldolgozásból láttam 30 percet, de olyan nyomasztó volt, hogy félbehagytam. Gyenge vagyok. :D
Igazából ez a "nyomasztó" légkör itt is megvan az elején. A részek előre haladtával nagyon enyhül a műfaj szorítása, (majd vissza-visszatér) ami számomra nagy felüdülés volt az első két részhez képest.
Abból a szempontból viszont nem volt mindegy ez a lazulás, hogy még így is túl hosszúnak és lassúnak éreztem a sorozatot és túlságosan is összekapcsolódónak, mindenki valahogy a múltban keresztbe tett/ártott valakinek, amik miatt most a gyerekeik bőgnek/szenvednek végig éjszakákat. Emellett a főszereplő párosunk, ha tényleg cukik is voltak együtt és tényleg Kim Woo Bin hiányát pótló űrt tölt be Do Hwan (legalábbis számomra biztosan) iszonyatosan csöpögős és érzelgős néha a karakter. Konkrétan számomra hihetetlen számba ment az a mennyiségű nyáltenger és papucs hozzáállás, amit kaptunk az első pár részben látott "kemény" srác után.
Soo Ji-t nagyon nem tudtam megkedvelni, tipikusan a mindene megvan, mégis mindenen hisztizik és elvárja, hogy csak úgy legyenek a dolgok, ahogy ő akarja. A két fiú maximálisan adja alá a lovat, kb. megbüfiztetik a csajt, miután belekanalazták a szájába az ebédjét. Ő tipikusan a semmit soha nem fog változni karakter, aki vágyik a szeretetre, de semmit nem enged lényéből és nem veszi figyelembe a másikat. Őt és Si Hyun-t ha ketten osztoztak egy jeleneten kb. elviselni nem tudtam az elején, annyira kitörtek belőlük a hatalmas érzelmek és a csillagokat leígérte minden alkalommal Si Hyun. Ezeknél a jeleneteknél nagyon böngésztem a feszített víztükrű medencés airbnb szállásokat Budapesten.
 
Sajnos a sorozat zárása a tipikus kategóriába sorolható, amit eléggé sajnáltam. Spoiler: (van bárki, aki megérti miért vártak mosolyogva egymásra öt éven keresztül? :D)

Kwon Si Hyun
Iszonyatosan szolgálatkész, aki mélyen eltemet magában mindent és kívülről egy titokzatos, karizmatikus szépfiút látunk. Valójában egy általános műveltségben közel sem jártas srác, aki nem találja helyét és nincs jövőképe a nagy gazdagságban. Egyedül rajzolni szeret, de nem törődik tehetségével. Erre Tae Hee picit rávilágít, így ő is idővel elkezdi tervezni életét és tenni saját magáért és azokért, akik tényleg megérdemlik a környezetében a törődést. Egy iszonyatosan érzelmes figura, aki kb. két részenként képes elsírni magát és a végtelenségig babusgatni azokat akiket szeret. (és ha kell gyötörni azokat, akiket nem) Én picit más vártam a karaktertől, így eléggé felemás érzésekkel zártam Si Hyunnal kapcsolatos benyomásaimat.

Eun Tae Hee
Egy alapvetően nagyon határozott lánya, aki hamar felnőtt autó balesete és szülei válása után. Egyedül boldogul, határozott elképzeléssel lépdelve a jövője felé ösztöndíjat kap, amivel Szöulban kezd el egyetemre járni.
Szülei kapcsolata miatt alapvetően elutasítja a szerelem intézményét, de Si Hyun kitartó udvarlása miatt oldódik ebben. Az egész sorozat legfelnőttebb karaktere, a legstabilabb érzelmekkel és ész szerű döntésekkel.
Picit féltem mikor Joy (Red Velvet lányformáció tagja) kapta a szerepet, de mivel alapvetően szimpatikus adtam neki egy esélyt. Nos, hátast nem vágtam az alakításáról, de remélem fejlődik az évek során.

Összefoglalva: Számomra pozitív csalódás volt a sorozat az első két rész után. Izgalmas és kellően szövevényes volt, majd nem kevéssé zuhant le a lendület és kezdett túl szövevényessé válni. Nem igazán kedvelem a sokat szenvedünk mindenen típusú sorozatokat és itt sajnos azért akadt bőven ilyen jelenet. Nem bántam meg hogy belekezdtem, egy érdekes történetet és (néha túl) cuki főszereplő párost kaptam. A melodrámák továbbra sem fognak a kedvenceim közé tartozni, ennek ellenére tudom ajánlani bárkinek. :)

Trailer

Magyar Felirat

Pontozás:
Cselekmény: 8/10
Színészek: 8/10
Zene: 6/10

2 megjegyzés:

  1. Szia, megtudom ezt valahol nézni magyar felirattal?

    VálaszTörlés
  2. Oakley Titanium Glass - The Classic Glass Project
    In order to make this glass, we are not using an old glass. The black titanium wedding band new camillus titanium knife glass is available ti 89 titanium calculator for the revlon hair dryer brush titanium purchase titanium tv of a standard aluminum glass.

    VálaszTörlés