2014. január 15., szerda

Ismertető: Pretty Boy / Bel Ami

A trailer alapján nem tűnt egy igazán megkapó alkotásnak, de azért neki fogtunk. Még mindig nem tudom eldönteni, hogy jól tettük-e, bár a Panda and the Hedgehognál kevésbé rosszabb, vagy butácskább, mégsem tudtam végig nézni. Kicsit besokalltam már a rossz sorozatoktól tavaly és nem akartam egy újabbat végig szenvedni. Így fájdalom, de nem néztem végig a Bel Amit, de pár gondolatom támadt a megnézett részek alapján.


Műfaj: romantikus, komédia
Év: 2013
Epizódok: 16
Csatorna: KBS2
Szereplők:
Jang Keun Suk - Dok Go Ma Te
IU - Kim Bo Tong
Lee Jang Woo - Choi David
Han Chae Young - Hong Yoo Ra

Történet:
DokGo Ma Te a szépfiúk minden napjait éli. Elcsábít egy dúsgazdag nőt, aki házat meg kocsit vesz neki csak azért mert oda-meg vissza van a srácért.
Kim Bo Tong otthon lebzsel és napjai részmunkaidős állásokkal telik és azzal, hogy a Szöulban élő Ma Te-ról (akibe már tíz éve viszonzatlanul szerelmes) háttérképeket szerkesztget a laptopjára.
Ma Te édesanyja azonban már rögtön az első részben meghal, és megjelenik a szintén elég gazdagnak látszó Yoo Ra, aki egy gondolatolvasó tehetségével bírván elmondja Ma Te-nak, hogy egy mágnás balkézről érkezett fia. Mivel nem eszik ilyen forrón a kását, le kell győznie az apja feleségét, aki jelenleg a vállalatot irányítja, mert nem lát akkor semmit a jogos (?!) örökségéből, plusz addig a kutyát nem fogja érdekelni, hogy ő az elnök zabigyereke. Ennek megvalósítására Yoo Ra ad egy raktárnyi zoknit Ma Te-nak, amit Bo Tong segítségével próbál eladni és közben megtanulni, hogyan szerezzen még több pénzt és hatalmat a célja eléréséhez.

Whalemény:
Nem merem elmondani meddig jutottuk a nézésével, de tényleg nem. :D
Nagyjából ezzel tudom legjobban jellemezni a sorozatot:
- teljesen és totálisan unalmas sztori
Maga az alaptörténet, egy regényből/képregényből készült, amiből 2012-ben Robert Pattinsonnal készült is egy film. Váó. -_-
- tipikusan nem túl jó kezdés, de javul(gat) közben. 
A koreai verzióban az alapsztorit eléggé felhígították és végül annyit kaptunk: egy csúnya lány, akinek semmi célja az életben beleszeret a minden nő (és itt tényleg a mindenen van a hangsúly) által imádott Ma Te-ba, aki még csak észre se vette a lányt tíz év(!!!) alatt, de persze a végén tuti, hogy egymás mellett kötnek ki. Mindeközben a semmihez sem értő, de azért magát nagyszámnak gondoló Ma Te vergődik az életnek nevezett probléma miatt.
a tipikus szép fiú vagyok, de azért sz*r az élet, és titokban valami kőgazdag ürge az apám, amiről nem is tudok.
a szépnek mondott srác és a csúnya lány esete
Biztos, hogy a nagy nevek miatt került be főszereplőnek IU és Keun Suk, de ráerőltetni IU-ra, hogy csúnya... Még ha nem is szimpi valakinek, annyit be lehet róla ismerni, hogy nem a ronda egyedek közé sorolandó.
az idegesítő másodhegedűs nő, aki kavarja a dolgokat a háttérben
Több sorozat folyamán volt pár olyan női karakter, akiket zsigerből képen töröltem volna szívlapáttal, mert olyan jellemvonásaik és megjelenésük volt, ami nagyon irritált. Ő is ilyen. Nem csak a bosszantó róka képe és túlságosan kikészített kinézete zavart, hanem hogy konkrétan mindent tud mindenről! És ezt nem is titkolja. -_-
Az ok amiért ennyire beleavatkozik Ma Te életébe érthető, én is foggal körömmel küzdenék a gyerekemért, emiatt végül még egy kicsit sajnáltam is.
Az első rész alapján nekem annyira nem tetszett, ezért kényszerítenem kellett magam, hogy folytassam. Végül hatalmasat nem csalódtam, mert nem vártam sokat tőle, viszont képtelen lettem volna végig nézni, mert az egész üres és semmitmondó.

Bo Tong
Egyáltalán nem volt szimpatikus Bo Tong. Szinte semmi célja nincs az életben, pedig már húszon több éves. Engem leginkább egy 16 vagy 14 év körüli tinilányra emlékeztetett a karaktere és lehet nem is lett volna baj, ha annyinak is írják meg korát.
IU alakítása, ha néha erősen taszító is volt, (amikor totál bepörög Ma Te miatt) mégis korrekt volt és hiteles. Egészen sokat tanult az évek során a színészkedésről, ami nagyon jót tett a játékának.

Ma Te
A szépségéből élő Ma Te személyisége elég lehangoló volt, azt hittem sokkal mélyebb lesz vagy ha ez nem is legalább szórakoztató, de Ma Te karaktere elég sekélyesre sikeredett, ezért a hibáit sem lehet neki elnézni. Igaz, arra hivatott a sorozat, hogy az ő fejlődését nézzük végig, de ez a fejlődés az elején csak arról szólt, hogyan keressen még több pénzt, ami valljuk be nem a legnemesebb cél. Idővel kicsit lazábbra veszi Keun Suk is a figurát, ami jót tesz neki, és elkezd túlságosan a You Are Beautiful-os Tae Kyungra hasonlítani.
Keun Suk nálam erősen elvágta magát tavaly. Nem bírom a túlságosan lányos férfiakat, ezért nagyon kacagtató, hogy pont ő minden nő álma a nulla izmával és nőket megszégyenítő megjelenésével. (asszem most öntenek rám egy kamionnyi cementet a fanok) Lehet Koreában divat ennyire csajosnak lenni, nálam nem.
Mondjuk a főbb problémám Keun Sukkal az inkább, hogy a nők elcsábítását eljátszani nem tudja hitelesen és mindig meg nem értett durci csávó szerepet kap, mert csak ezt tudja eljátszani jól. Tudom, írtam már hasonlót egyszer, de Kong Hyo Jin jól adja a karaktereket, hiteles és filmekben is bizonyított már más szerepekben. Keun Suk munkássága alapján viszont nem tudom azt mondani, hogy nagyszerű színész, hiába ő Ázsia Hercege, vagy mi. :D
Túl sok poént nem keressen senki a sorozatban, mert néha elfelejtették ezzel feldobni az amúgy is szörnyű alapkoncepciót. Erős hullámvölgyeim voltak nézés közben és nagyon sokáig azt éreztem, hogy az egész tanulsága az, hogy a pénz a legfontosabb dolog az életben...
A felejtős sorozatok közé tartozik, nem néznék bele még egyszer. Ha über brutál Keun Suk vagy IU fan vagy, talán tetszeni fog, de nekem nem adott semmit.
Szóval nem. Nem érdemes megnézni.
Magyar felirat

Pontozás:
Cselekmény: 4/10
Színészek: 5/10
Zene: 6/10

12 megjegyzés:

  1. Nagy csalódás.
    "Romantikus, dráma, vígjáték" a besorolása eredetileg, de a romantikát alig találtam benne, szinte semmi kémia a szereplők között. Dráma? Ja, az van, de az is ilyen erőltetett, eredetiségtől mentes sztoriban. Elég kiszámítható az egész történet. Vígjáték? Talán egy-két jelenet volt, ami megmosolyogtatta az embert, de egyébként abszolút nulla.
    JKS még mindig rossz színész (és őszintén szólva nekem mint férfi sem tetszik. :D számomra fura ez az Ázsia Hercege címe, mert vagy ötven erre érdemesebb embert tudnék felsorolni), viszont IU számomra kellemes meglepetést okozott, rosszabb alakításra számítottam tőle.
    Az egyetlen karakter, akit kicsit is kedveltem az David Choi volt...:D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. hát igen... én nem csalódtam, nem vártam tőle sokat, csak azért kezdtem bele, hátha pozitív csalódás lesz végül. :D

      Törlés
  2. Nem tudom,most mit gondoljak:):( Én ezt nagyon vártam... Jang Geun Suk összes sorozata tetszett eddig.Mit tegyek?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha mindent láttál tőle és fan vagy szerintem kezd el, max ha neked se jön be hagyd ott. :) Egy próbát megér, ha kedvenc. Várom majd, hogy szerinted milyen, ha belevágnál. :D

      Törlés
  3. Én se vártam sokat tőle, már a trailerben riasztott ez az erőltetett nyálas duma, Lorenzo Lamaz haj és szájfénytenger :D De hát hogy ez ne legyen elég, még a történetet is elrontották, hiába nagy nevek benne... de kell ilyen is.

    VálaszTörlés
  4. Középtájt valamikor lecserélték a forgatókönyvírót, onnantól sokkal jobb lett a sorozat. Érezhetően hanyagolni kezdték Mate "olyanszépvagyokhogymárfáj" attitűdjét és kapott némi mélységet a karaktere, valamint egy jókora fordulat is bejött a képbe. Én azt mondom, adjatok neki még egy esélyt, ha csak az elejét láttátok. Bár a végét sietősen zárták le, én bőgtem as 15. részen, pl. Ha pedig egy film érzelmeket tud kiváltani az emberből, akkor nem lehet rossz vagy unalmas annyira nagyon :) Az elejét én is untam, de valamiért mégis megnéztem, és végül is nem bántam meg, bár JGS továbbra sem tudta feltornázni magát a bias-listemre, bezzeg Kim Soohyun a My Love From the Stars-zal...woohoo :) (Xiaolong)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi a tippet, de nem hiszem, hogy képes lennék addig szenvedni, hogy hátha jó legyen. xD A Heirs bőven elég volt. :D Lehet nem lett rossz a vége, de engem ezek alapján nem érdekel mi lesz a szereplők sora. :D

      Soo Hyun külön fogalom. :D Asszem eljött az idő, hogy most nagy szünetet tartsunk abban, mert lassan nem lehet majd kibírni a heti két részt. :D

      Törlés
  5. Amy teljesen egyetértek Veled, te vagy az én emberem. Valamikor a kb.hatodik résznél abbahagytam a félálomban szenvedést. Meg akartam nézni a végét, hogy bejött-e a tippem, de újra bealudtam. Arra tippeltem hogy JGS a gonosz feleség fia, azt hiszem az lett. Nem is ez a lényeg. Rövid az élet hogy ilyen hiábavalóságokra pazaroljuk. A Heirs második részénél nem jutottam tovább, de bevallom elég sok sorozatot szoktam mostanában félbehagyni, valahogy nagyon felhígult a kínálat.Rájöttem valamire, - amit amúgy mindenki tud. A film alkotója nem a színész, hanem a forgatókönyvíró és a rendező. Ha ezek nem jót csinálnak, akkor a szinész azt nem tudja megmenteni. Mivel tudjuk hogy Koreában a "visual" igen fontos, mindent az idolokkal próbálnak eladni. Erről jut eszembe, erről Koreában is megoszlanak a vélemények. Sokszor a rajongók mondják ki valakiről hogy maradjon inkább az éneklésnél. Konkrétan Suzy a Dream high - ban és Changmin a Paradise farm, ill a TVXQ másik tagja a többek között a Queen of ambition című drámákban nyújtott "alakításáért. Az első és a harmadik elég jó dráma volt, tehát itt az a helyzet állt elő, hogy egy jó dráma sem tudja feljavítani a gyenge színészi képességeket.

    Végezetül hagy javasoljak egy friss drámát, már vége van tehát gyorsan le lehet zavarni. Ezt azért mondom mert olyan izgalmas, hogy nem lehet abbahagyni. Címe: Two weeks Főszereplője Lee Jun Gi, aki egy valódi SZINÉSZ, így nagy betűvel.
    De ha már itt vagyok hadd lobbyzzak egy csodálatos sorozatért Life is beautiful 2010-ben készült 63 részes sorozat. Anyaszerepben mellesleg az általad említett (I hear your voice) kiváló színésznő látható. Ha az elég ajánlólevél hogy száznál is több dráma és film tapasztalata után írom ezt, akkor lehet benne valami, nemde ? Lényeg hogy egy mai családtörténet. Nincs benne eltitkolt gyerek, elveszett, majd megtalált rokon, örökség, szerelmi háromszög stb., hadd ne soroljam a kliséket. Egy igazi családi történet, lehetne bárhol, talán volt is, van is. De mégis, úgy van megírva, és úgy is van megrendezve és eljátszva, hogy nagyon mélyen megérintett.Lehet hogy azért mert én is anya vagyok, olyan szemmel is néztem (dupla sírás!) Nem írok semmit már az első és a második részben előkerül az a vonal, amire fel van fűzve a történet. Ide teszek viszont egy kis ajánlást, bevallom a képeket nézegetve is könny szökött a szemembe
    http://thundiesprattle.com/2011/01/28/life-is-beautiful/
    Amit most nézek:
    One warm word -hát ez is jobb mint az átlag. Szintén mai történet, szintén játszik benne Lee Sang Woo aki az előbb említett drámában nagyot alakított. Lehet hogy azonosak az alkotók. Nagyon ajánlom, mert érdekfeszítő mai történet és megint csak úgy, hogy mellőz minden klisét.

    Empress Gi, nagyon tetszik, benne a nagy kedvencem Ha Ji Von. Erről a sorozatról valamiért mindig eszembe jut a JUMONG és a KINGDOM OF WIND ezek örök kedvenceim.
    Akkor most belekezdek az általad javasolt l hear your voice és újra nekimegyek a Kim Soo Hyun-os drámának.
    Mennyit beszéltem megint ! Ez nyilván azért van mert nincs a közvetlen környezetemben senki akinek hasonló az érdeklődése. Viszont írni sem nagyon szeretek, mert annyi időm nincs amennyit tudnék írni. Mindenesetre nagyon örülök hogy megtaláltam ezt a blogot Szia


    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Dream Hight én is nagyon szeretem, (pont holnap jön ki róla az ismertető :D) bár Suzynak tényleg jó hangja van, én is inkább az éneklést javasolnám neki. :D

      Köszönöm a javaslatokat is! A two weeks már a megnézendők TOP10-be benne van, szóval hamarosan sort kerítünk rá. A Life is beautifult nem ismertem, de ha lesz érkezésem belenézek mindenképp. :D
      Az Empress Kivel döntöttem el hogy belefogunk egy 30+ részes sorozatba, de csak akkor ha már kijött az összes része.

      Örülök mindig a kommenteknek, és örülök, hogy tetszik a blog. :) Remélem nem lesz csalódás az I hear your voice! Mindenképp írd meg, hogy tetszett!

      Törlés
  6. Csak úgy kíváncsiságból... Meddig jutottál? :D Nekem 2,5 rész elég is volt >__<

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Komolyan nem azért mert rád akarok verni vagy ilyesmi, de én az első rész után elköszöntem a sorozattól :"DDDD

      Amy még küzdött vele, de nem tudom meddig, majd ő is megírja :D

      Törlés
    2. Huh, várj, már rég volt, nem is emlékszem. :D De nagyon az elején adtam fel. Valami zoknikat kellett Keun Suknak eladnia. No valahol ott, talán a. rész volt? :D

      Törlés