2015. október 30., péntek

Ismertető: Nazo no tenkosei

Cím: Mysterious Transfer Student (なぞの転校生)
Műfaj: misztikus, iskola
Epizódok száma: 12
Év: 2014
Csatorna: TV Tokyo

Szereplők:
Nakamura Aoi - Iwata Koichi
Hongo Kanata - Yamazawa Norio
Sakurai Minami - Kagawa Midori


Történet:
Koichi és Midori középiskolás diákok. Este a csillagokat bámulva sétálnak hazafelé, amikor megpillantanak egy ég felé hulló csillagot. Akkor furcsállják az eseményt, főleg Koichi, aki nagy sci-fi és természetfölötti szakértő, de nem tulajdonítanak neki nagy jelentőséget. Másnap azonban egy szokatlanul viselkedő, velük egykorú sráccal (Norio) találkoznak, aki Koichi tanácsára elkezd ugyanabba az iskolába és osztályba járni, mint ők. Időközben egyre nagyobb titokká válik Norio kiléte, aki furcsábbnál furcsább eseményeket generál a környezetében.

Whalemény:
A sorozatra érdekes módon találtam rá. Keresgéltem, melyik japán sorozatok voltak a legnépszerűbbek a 2014 és 2015 években. Több top listát is végigböngésztem, végül megakadt a szemem ennek a sorozatnak a plakátján, ami valahogy elkapta az akkori hangulatomat és nem is csalódtam benne túl sokat.
Nem igazán készültem elő a sorozatra, nem néztem meg a színészeket, a rövid kis bevezető leírását sem, minden nélkül neki ugrottam. Aztán több felfedezés ért közben. Noriót alakító Hongo Kanata az általunk várt Attack on titan filmben játssza Armint, ami hatalmas véletlen, hisz pont a film főszereplőinek a felmérését terveztem, ezért is néztem meg korábban a Last cinderella sorozatot Miura Harumával. És korábbról emlékeztem Nakamura Aoi-ra is Beck című filmből.
A sorozat sajátos hangulatvilággal dolgozik végig, amit már az opening dal is közvetít felénk. Végig sötét, komor, felhős, árnyékos képeket kapunk, ahol néha felbukkan a remény, virágok, naplementével és átszűrődő napsugarak formájában. Mi magunk is sokat merenghetünk közben, mert mindenre van elég idő. A karakterek is kiélvezik minden egyes kellemes pillanatot, így bennünk sincs sietség érzet. A főszereplő furcsa diák Norio a szokatlan viselkedésével és modorával feldobja az iskolások életét és a miénket is. Nagyon-nagyon komor lenne a sorozat, ha nem kaptunk volna tőle pár vicces jelenetet. Emellett ott lebeg végig a nagy titok: Norio kiléte, a természetfeletti dolgok, amiket tesz lebegő okos telefon kinézetű tárgyával a kezében.
Talán a végével nem tudtam teljes mértékben megbarátkozni. Gondoltam, 2014-es sorozat, olyan lezárásnak kell lennie, ami tükrözi a mostani japán sorozatokat (hogy mind pont jó, pont az kell nekünk), de végül egy "aha... szóval a semmi miatt vergődtek" gondolattal tudtam csak abszolválni az utolsó részt.

Iwata Koichi
Koichi viszonylag népszerű az iskolájában a lányok között. Legnagyobb hobbija a sci-fi írók és történeteik, a világegyetemmel kapcsolatos ismeretterjesztők és természetesen a földönkívüliek. Rengeteg teóriát és elméletet ismer, így sokszor próbál Norio furcsa elméleteire megfelelő választ kapni, de nem túl sok sikerrel. Szerelmes Midoriba, de hiába tudja már a fél világ, hiába állt elé Midori, hogy tudja, hogy tetszik neki, mégsem merte eddig bevallani az érzéseit.

Yamazawa Norio
A furcsa középiskolásnak kinéző új idegen, aki próbál beilleszkedni a számára ismeretlen világba. Azt gondolván, hogy természetesen viselkedik sok-sok furcsaságot tesz és mond, amiket társai sokszor nem tudnak A-ból B-be helyezni. Kicsit különc, de pont annyira, hogy mindenki számára vonzó legyen, mindenki megakarja ismerni. Valahogy én is így voltam vele végig. Nagyon tetszett Hongo Kanata alakítása.

Kagawa Midori
Sajnos Midori számomra egy meddő karakter lett. Míg a fiúk tele voltak érzelemmel, addig ő végig olyan volt, mint egy stréber tanuló, aki próbálja felmondani helyesen a másodfokú egyenlet megoldóképletét. Semmi szín, semmi érzelem, pedig nagyon próbálkozott. Valahogy a karakter sem sikerül túl jól. Nyilván ő akarta a realitást képviselni, de ezt idióta magyarázatokkal tette. Inkább maradjon az éneklésnél vagy nem árt egy erős továbbképzés neki.
Összességében nekem nagyon tetszett a sorozat. Misztikus, titokzatos, furcsa, de sok kis apró boldogságot kapunk tőle. Nem kifejezetten a gondolatok nélküli kikapcsolódásra vágyók a célközönsége. Bátran ajánlom azoknak, akik szeretik a japán sorozatokat. Meglátásom szerint, aki most kezdené el őket nézni, az barátkozzon előbb mással és utána ugorjon ennek is fejest.

Trailer: 
Sajnos nem tudok szolgálni trailerrel, valahogy a japánok mindent szupertitkosan akarnak kezelni, de cserébe levadásztam nektek az opening dalt, amit szokásomtól eltérően, minden rész elején nagy élvezettel végignézem. Utána derült ki számomra, hogy a dalt a főszereplő Sakurai Minami énekli. Ugyan a rövid verzióját, de a szám klipjét is megtaláltam, hallgassátok meg, nekem nagyon tetszik a szám.
Magyar felirat
Sajnos még nincs hozzá. Szeretnék ezúton kampányolni érte :)

Pontozás:
Cselekmény: 8/10
Színészek: 8/10
Zene: 10/10

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése